Quad parkeren

...en andere vragen over wet- en regelgeving
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Quad parkeren

Bericht door TheQuadBoy »

Hallo allemaal,

Stel, je gaat met de quad naar de stad of iets dergelijks, en moet hem ergens parkeren, hoe doen jullie dit dan?
Parkeren jullie hem gwn ergens op een parkeerplaats met uiteraard een goed slot erop, of laten jullie de quad liever in de buurt?

Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken, aangezien het mij wel leuk lijkt zo'n ding voor normaal vervoer te gebruiken.
Of vertrouwen jullie dit toch niet, en laten de quad dan thuis staan??

Ben benieuwd,

Groetjess
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Quad parkeren

Bericht door Jason McCoy »

Nee hoor goed slot erop gaat prima. Ligt eraan waar je heen gaat. Gewoon bij mij in de buurt dan pleur je m overal neer zelfs zonder slot.

Ga je naar Utrecht of een andere grote stad dan dik slot en vast aan een paal en slot door je frame. Geen enkel probleem
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Quad parkeren

Bericht door TheQuadBoy »

Aha, goede hoop.
Want ik heb nu toch wel hopelijk bijna mijn autorijbewijs. En nu wil wou/wil ik misschien toch me motorrijbewijs halen, maar straks met de nieuwe regeling kan je dan maar 125cc rijden, en nu is dat niet echt een probleem, gaat evengoed nog hard zat, maar toen herinnerde ik mijn weer de quad, en aangezien je daar wel knap met ze 2en op kan zitten (tgb blade 250/325 zal het worden dan), en je bagage knap kwijt kunt en niet onderuit kunt gaan bij sneeuw, leek mij dit ook wel een optie.

EDIT: De quad verzekeren inclu. tegen diefstal kost me 250 euro, volgens een berekening op internet.
Klopt dit ongeveer??
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Quad parkeren

Bericht door Jason McCoy »

Ligt er aan in welk land je zit.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Quad parkeren

Bericht door TheQuadBoy »

Nederland
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Quad parkeren

Bericht door Jason McCoy »

Zal wel ongeveer kloppen denk ik ja.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Quad parkeren

Bericht door Haagje »

Ik maak de quad altijd aan een paal vast of in een straat met allemaal huizen.
Anders is het oplaaien en wegwezen. En niet afsluiten zou ik al helemaal niet doen.
Tevens moet je kunnen aantonen dat jeje quad met een degelijk slot hebt vastgemaakt voor de verzekering.
Een schijfrem slot volstaat hier niet aan.
Je zult dus met een beetje pech niets terug krijgen voor je quad.

Controleer dus goed je polis! Ik moet namelijk een 4 sterren slot hebben als beveiliging.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Quad parkeren

Bericht door Jazzy »

quad-racerrr schreef:Tevens moet je kunnen aantonen dat jeje quad met een degelijk slot hebt vastgemaakt voor de verzekering.
Een schijfrem slot volstaat hier niet aan.
Dat verschilt per verzekering. Bij Unigarant is het voldoende om de quad met een ART-4 slot te beveiligen, dat mag een schijfremslot zijn en hoeft niet ergens aan vast te zitten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Quad parkeren

Bericht door TheQuadBoy »

Ik weet dat je een ART gekeurd slot moet hebben idd. ART 4 ofzo dan ja.
Maar is niet te hopen dat er dan toch nog mensen zijn die dat ding zien staan, en er ff op gaan zitten enzo, snijden in het zadel, of krassen maken ofzo...

Nu kan dat bij een auto natuurlijk ook, maar een quad lokt het meer uit denk ik bij de ***aso's :x

Ga trouwens in februari naar egypte met mijn ouders etc, en daar is ook een quadtocht!! Die gaan we waarschijnelijk doen! Hopelijk heb ik dan me autorijbewijs al, zodat ik zelf kan rijden (weet niet of ze daar moeilijk over doen dan)

Zal mijn eerste quadrit/ervaring worden!
Gebruikersavatar
dutchy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 27 mei, 2012 18:48

Re: Quad parkeren

Bericht door dutchy »

alarm van €50 en ik zet hem overal neer zonder slot
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 15:25

Re: Quad parkeren

Bericht door TheQuadBoy »

En waar heb je die gekocht? Bij een motordealer ofzo?
janssuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 21:49
Locatie: Margraten
Contacteer:

Re: Quad parkeren

Bericht door janssuh »

Ik heb em ook verzekerd en ART 4 schijfremslot is prima ervoor.

Moet hem hier wel ook overal echt goed wegzetten anders is hij zo weg..
Gebruikersavatar
dutchy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 27 mei, 2012 18:48

Re: Quad parkeren

Bericht door dutchy »

Ik heb er een van spy
Bij dijkman auto zaak gehaald
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
janssuh
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 21:49
Locatie: Margraten
Contacteer:

Re: Quad parkeren

Bericht door janssuh »

Ik heb hem hier gekocht: http://www.artsloten.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dag erna meteen binnen en je kunt heel makkelijk vinden welk soort slot je nodig hebt ART 3, 4, 5.. wat je verzekering wil..
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Quad parkeren

Bericht door Boncari »

TheQuadBoy schreef:Ik weet dat je een ART gekeurd slot moet hebben idd. ART 4 ofzo dan ja.
Maar is niet te hopen dat er dan toch nog mensen zijn die dat ding zien staan, en er ff op gaan zitten enzo, snijden in het zadel, of krassen maken ofzo...

Nu kan dat bij een auto natuurlijk ook, maar een quad lokt het meer uit denk ik bij de ***aso's :x

Ga trouwens in februari naar egypte met mijn ouders etc, en daar is ook een quadtocht!! Die gaan we waarschijnelijk doen! Hopelijk heb ik dan me autorijbewijs al, zodat ik zelf kan rijden (weet niet of ze daar moeilijk over doen dan)

Zal mijn eerste quadrit/ervaring worden!
Om in Egypte op een quad te mogen, hoef je geen autorijbewijs te hebben. Als je er maar een beetje groot uitziet mag het al. En anders moet je gewoon extra geld betalen, dan mag daar alles ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Plaats reactie