Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door Jazzy »

briekwel schreef:Dat is dan een ca 300 euro om hem naar nederland te halen
Plus de kosten van een vrije dag, de kilometers om de quad op te halen en naar het RDW, eventueel aanhangerhuur en het laten drukken van een kentekenplaat. :)

Mijn ervaring is dat je vooral naar België moet kijken vanwege het grotere aanbod. Qua prijs gaat het voordeel pas spelen als je naar iets duurdere quads kijkt, daar weegt de lagere aanschafprijs pas echt op tegen het extra gedoe en kosten van het invoeren. In de prijsklasse waar jij zoekt valt dat verschil al snel weg, met een beetje onderhandelen kun je in Nederland net zo'n goede deal halen als in België.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door rayuutkuuk »

Kunt de quad ook op zaterdag halen en de kilometers om hem op te halen heb je ook als je hem in Nederland koopt. Kosten kentekenplaat zijn ook niet hoog. Als ik kijk naar de marktwaarde van een suzuki ltz van 2005 in Nederland kom je gauw uit op 3000 tot 3500 euro, ik was tussen de 2000 en 2500 euro kwijt. Daar kun je de moeite voor nemen om eventueel een aanhanger voor te huren en een halve dag vrij te nemen voor de keuring.
briekwel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 18 jan, 2013 16:52

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door briekwel »

Een aanhanger huren is het probleem niet, die heb ik zelf!
Ook de tijd zou geen probleem moeten zijn want ik werk in ploegen, dus kan ik binnen een week altijd wel een keer s'ochtends,s'middags of s'avonds!
Ook is het voor mij interresanter om in belgie te kijken, ik woon namenlijk 5 inuten van de grens dus heb binnen 1 a 1,5 uur een groot deel van belgie te pakken!
Ik zal wel eens moeten kijken waar de quad gekeurd kan worden, want dat is in zeeland wel een probleem :(
errepol
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 20 apr, 2011 17:00
Locatie: oudenbosch

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door errepol »

dan moet je naar roosendaal
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door rayuutkuuk »

En van te voren een afspraak maken,dat gaat simpel via de website van het RDW. Dacht trouwens dat je er alleen op maandagochtend en dinsdagochtend terecht kunt voor het keuren van een quad.
briekwel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 18 jan, 2013 16:52

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door briekwel »

Klopt, Roosendaal is het dichst bij inderdaad!
Weet er toevallig iemand waar ik het nummer (L6e of L7e voeruigcategorie) kan vinden, staat dit op het kentekenbewijs vermeld of op het coc (als deze aanwezig is of op de quad zelf?
En waar kan ik het afschrijvingstabel vinden om de BPM te berekenen :?
En wwet er toevallig iemand de cataloguswaarde van een Yamaha Raptor 350 uit 2004 :? Heb hier op het forum gelezen dat je naar de yamaha dealer in de buurt kan bellen, alleen hebben wij deze hier niet in dit boerengat!
Ik ga van de week of komende week een Raptor 350 bekijken, heb er al zin :D
briekwel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 18 jan, 2013 16:52

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door briekwel »

Klopt ook Rayuutkuuk, alleen op maandag en dinsdag voor quads, ben nog aan het twijfelen, wil mischien zaterdag gaan kijken en hem dan eventueel mee naar huis nemen en dan maandag of dinsdag naar Roosendaal, of maandag en dinsadag gaan kijken en dan gelijk doorijden naar roosendaal maar dan wordt de tijd mischien een beeje krap :)
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door Jazzy »

briekwel schreef:Klopt, Roosendaal is het dichst bij inderdaad!
Weet er toevallig iemand waar ik het nummer (L6e of L7e voeruigcategorie) kan vinden, staat dit op het kentekenbewijs vermeld of op het coc (als deze aanwezig is of op de quad zelf?
Staat niet op de quad maar op de roze kaart of wat voor kleur dat ding tegenwoordig heeft.
En waar kan ik het afschrijvingstabel vinden om de BPM te berekenen :?
Hier vind je de uitleg en het formulier met toelichting om de BPM te berekenen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ielen_bpm/" onclick="window.open(this.href);return false;
En wwet er toevallig iemand de cataloguswaarde van een Yamaha Raptor 350 uit 2004 :? Heb hier op het forum gelezen dat je naar de yamaha dealer in de buurt kan bellen, alleen hebben wij deze hier niet in dit boerengat!
Dan bel je er eentje die iets minder ver in de buurt zit? Kun je beter wel een beetje moeite voor doen, het kan geen kwaad als je een printje van de prijslijst uit 2004 kunt overleggen bij je BPM berekening.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door rayuutkuuk »

Dat van L7e staat op de coc verklaring . Voor de nieuw waarde van je quad moet je gewoon een yamaha dealer bellen en dan na de kale prijs vragen,dus wat de quad kost zonder btw. De BPM berekening staat op de website van de belastingdienst effe zoeken
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door rayuutkuuk »

Dat is wel beter wat Jazzy zegt, een printje met de prijslijst van een dealer staat netter en dat waarderen ze wel bij de belastingdienst. Ik heb de mijne in Venlo laten keuren dus bpm aangifte ook daar gedaan, de beambte vroeg zeer streng hoe ik aan die waarde kwam. Ik had het geluk dat ik toen Ton Maesen had gebeld en deze Ton stond daar goed bekend dus werd het bedrag goed gekeurd
Gebruikersavatar
rayuutkuuk
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: za 24 mar, 2012 18:58
Locatie: cuijk

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door rayuutkuuk »

Oja let er wel op dat je de bpm berekening en ook het bpm aangifte formulier mee neemt. Je krijgt later een mailtje van de belastingdienst met het bpm bedrag wat je dan moet overmaken en zodra het geld bij hun binnen is krijg je het kenteken thuis gestuurd en kun je je nummerplaat laten maken. Vraag aan de keurmeester na een kleine nummerplaat dan zetten hun een bepaalde code op je kenteken
briekwel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 18 jan, 2013 16:52

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door briekwel »

Bedankt Jazzy en Rayuutkuuk,

Ik heb net een mailtje gestuurd naar de verkoper welke papieren hij er allemaal bij heeft!
Die belastingaangifte had ik ook al gevonden,staat een mooie beschrijving van op het forum vind het alleen een beetje ingewikkeld, ben niet zo thuis in papierwerk :shock:
En kan inderdaad naar een dealer bellen wat verder uit de buurt maar dan moet deze je nog wel wilen helpen!?
Dat printje is inderdaad een goeie tip, heb een beetje zitten zoeken en niet ver bij de RDW in roosendaal zit een yamahadealer als ik het goed had! BPM kan je tegenwoordig digitaal bij het RDW invoeren las op de site van RDW dus kan dan mischien allemaal gelijk daar doen! Ook stond op de site van RDW dat je sinds 2013 inderdaad zonder problemen een kleine(motor) kentekenplaat kan aanvragen!
Mocht hij geen coc verklaring hebben heb ik mischien wel een probleem voor die L6e of L7e :?
errepol
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 20 apr, 2011 17:00
Locatie: oudenbosch

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door errepol »

briekwel schreef:Bedankt Jazzy en Rayuutkuuk,

Ik heb net een mailtje gestuurd naar de verkoper welke papieren hij er allemaal bij heeft!
Die belastingaangifte had ik ook al gevonden,staat een mooie beschrijving van op het forum vind het alleen een beetje ingewikkeld, ben niet zo thuis in papierwerk :shock:
En kan inderdaad naar een dealer bellen wat verder uit de buurt maar dan moet deze je nog wel wilen helpen!?
Dat printje is inderdaad een goeie tip, heb een beetje zitten zoeken en niet ver bij de RDW in roosendaal zit een yamahadealer als ik het goed had! BPM kan je tegenwoordig digitaal bij het RDW invoeren las op de site van RDW dus kan dan mischien allemaal gelijk daar doen! Ook stond op de site van RDW dat je sinds 2013 inderdaad zonder problemen een kleine(motor) kentekenplaat kan aanvragen!
Mocht hij geen coc verklaring hebben heb ik mischien wel een probleem voor die L6e of L7e :?

ik heb om mijn qaud te keuren in roosendaal geen afspraak gemaakt
en wat betreft de bpm papieren die moet je gewoon ff uitprinten en als je het goed door leest zie je dat je maar de helft in hoeft te vullen
let er wel op dat ze de berekening er ook bij willen dus aangifte+berekening
de cataloguswaarde heb ik op gevraagd bij van der ham ( http://www.quadcentrum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; )dit is een grote yamaha quad dealer en niet beroerd om te helpen
en dan de kentekenplaat, let er wel op dat de keurmeester dit aangeeft bij bijzonderheden
dit had hij bij mij ook niet gedaan en die is 15 januari gekeurd dus die regel gaat nog niet op
briekwel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 18 jan, 2013 16:52

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door briekwel »

Bedankt Errepol,

Dan ga daar eerst eens een mailtje naar sturen!
Die berekening vind je ook gewoon bij de belastingsdiens of hoe werkt dat?
errepol
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 20 apr, 2011 17:00
Locatie: oudenbosch

Re: Paar vraagjes omtrent kenteken en gevonden advertenties?

Bericht door errepol »

briekwel schreef:Bedankt Errepol,

Dan ga daar eerst eens een mailtje naar sturen!
Die berekening vind je ook gewoon bij de belastingsdiens of hoe werkt dat?
als je verdere info wil kun je best rdw bellen en niet emailen duurt nogal eens lang eerdat je andwoordt krijgt

hier vindt je de berekening
http://download.belastingdienst.nl/bela ... b28fol.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

en dit is de aangifte
http://download.belastingdienst.nl/bela ... z14fol.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

als je hem opent in een pdf reader kun je hem nog gelijk invullen en uit printen

tot slot heb je hier de toelichting
http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t28pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
hier kun je zien hoe je het moet berekenen en de vermindering van bpm staat hier ook uitgelegd en een tabel
Plaats reactie