Quad betaalt, maar geen papieren

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

Beste medequadrijders

Ik zal me eerst even kort voor stellen, Ben Ryan 17 jaar oud en rij sinds mij 14e al quad. Ik woon in weelde (Belgie) net over de grens bij tilburg

ben begonnen met een barossa cheetah 250cc, maar deze naar 3 weken rijden al af kunnen schrijven door een vastloper. toen naar een half jaar een raptor 350 gekocht, ook hier niet lang plezier van gehad. mee 60/70Km/h de bocht uitgegaan omdat een band niet op druk stond en die eraf gelopen is. resultaat frame krom, velgen krom, kappen kapot en nog een paar andere dingen.

toen had ik het gehad met de quads, dus de quad maar ingerolen tegen een yz250f crossmotor, maar naar een tijd begon het gewoon te worden en steeds meer willen en steeds gekker te doen. iemand aangereden van onze groep die een zandpad overstak zonder te kijken, en ik zag hem ook niet omdat ik op me achterwiel reed.

daarna eind oktober toch maar besloten om weer terug te gaan naar de quad omdat het toch weer begon te kriebelen. ik heb toen gekozen om te gaan voor een goede quad waar ik lang plezier zou van hebben en de baan mee op kan als ik 18 zou worden.

Quad besteld: Raptor 700 met een hoop onderdelen EN PAPIEREN
- Van hasselt uitlaat
- Powercommander
- nerfbars met heelguards
- skidplate
- a-arm protectors
- swingarm protectors
- killswitch
- crossbanden
- en wat kleindere dingen

na ik in oktober me quad kreeg zat er nog niks onder van onderdelen deze moesten nog binnenkomen, en zouden gemonteerd worden als ik hem de eerste beurt liet geven. na de 500km erop zaten moest hij terug voor een beurt, zogezegd zogedaan.
quad kwam terug met enkele onderdelen de rest kwam later en de papieren ook.

na nog twee keer terug geweest te zijn zat alle onderdelen erop behalve de: Bumper en grabbar deze waren en nog niet binnen werden me gezegd samen met de papieren!

na tientallen keren gebeld te hebben wordt mij steeds gezegd dat de onderdelen nog binnen zijn samen met de papieren, nou beginnen wij er aan te twijfelen of er nog wel papieren van komen? Is het niet zo dat z'n ding van te voren gekeurd moet worden voor dat er papieren voor afgegeven worden. de quad en onderdelen en kit zijn al betaald! ik denk rond de € 12.500 en geen papieren, ik hoop dat ze nog komen maar weten jullie wat ik het best kan doen??? langs gaan en bellen heeft geen zin?? Advocaat misschien alles staat zwart op wit!
Brammes
Quadrider
Quadrider
Berichten: 410
Lid geworden op: za 13 okt, 2012 11:12

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Brammes »

als het zwart op wit staat dat je de quad gekocht hebt met bijbehorende papieren, dan moet je die ook krijgen. Ik neem aan dat dit bij een dealer is?
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

Ja quad is gekocht bij de dealer waar ik altijd kom, hier heb alle drie de yamaha's gekocht dus ik had er wel vertrouwen in. ik heb de bon waarop staat voldaan met handtekening (Homologatie kit was €1200) en verschillende mailtjes waarin staat dat de rest nog komt! maar is dit nog wel mogelijk omdat de quad niet meer standaard is, en het al meer dan een half jaar geleden is en nog geen plaat erop
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Jazzy »

Vervelend verhaal zeg. Als ik het goed lees dan heb je de quad gekocht bij een bedrijf en ben je zelf particulier. Klopt dat? De verkoper moet dan gewoon leveren wat overeengekomen is, in jouw geval dus een quad met papieren om deze op de weg te kunnen gebruiken.

Denk dat je het beste eens een jurist om advies vragen, die kan je adviseren op welke manier je de winkelier kunt dwingen om zijn verplichtingen na te komen. Weet niet precies hoe dat in België is maar in Nederland zijn er verschillende organisaties die je gratis advies geven. Bij jullie misschien Belmed? http://economie.fgov.be/nl/consument/ge ... nregeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Yair »

Knap lullig dit, ik zal gewoon eens me een jurist gaan praten.
In nederland heb je rechtswinkels waar je advies kan vragen ik weet niet of dat ook in belgie is?
_____________________________
Afbeelding
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

dat durf ik niet te zeggen hoe dat dat in belgie is?? misschien dat dat iemand anders weet. maar voor zoiets heb je dan heel hard moette werken, en dan kun je als je 18 bent nog niet mee de baan op
Brammes
Quadrider
Quadrider
Berichten: 410
Lid geworden op: za 13 okt, 2012 11:12

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Brammes »

een beetje dreigen heeft bij bedrijven ook vaak wel zin :) . Als je zegt dat je binnen bijvoorbeeld een week de papieren wilt hebben en dat je anders een jurist/advocaat erbij haalt, dan zullen ze er waarschijnlijk wel wat meer tempo achter zetten.
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

Het is te proberen, 't zal wel moeten! z'n dure quad waar je lang voor hebt moeten werken maar dan niet mee de baan op kan, we zullen morgen maar eens een belletje gaan plegen en kijken wat ze te zeggen hebben!
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Yair »

Ik zou wel netjes blijven enzo :P.
En eigenlijk niet bellen, met dat soort dingen moet je het altijd zwart op wit zetten.

Gewoon een nette brief sturen waarin je ze vriendelijk doch dringend verzoekt dat je je spullen wil hebben binnen een week.
En als je het niet binnen een week hebt een ingebrekestelling sturen en dit is dan het handigst dat je dit aangetekend doet.
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tooneiges
Quadrider
Quadrider
Berichten: 316
Lid geworden op: za 10 dec, 2011 17:25

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Tooneiges »

Erg balen dat je moet wachten ,maar voor andere rijders wel zo veilig
Je hebt al behoorlijke klappers gemaakt zeg , ik hoop dat je beseft dat je nu een ander monster gekocht hebt dan je eerdere machines
Gezien dat je veel ongelukken beschrijft vraag ik me af of je weet waar je mee bezig bent

Ik bedoel dit niet sarcastisch hoor , he viel me op in je verhaal

Succes met de papieren en hou alles heel he deze keer :crosser:

Gr
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
Brammes
Quadrider
Quadrider
Berichten: 410
Lid geworden op: za 13 okt, 2012 11:12

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Brammes »

en dan moet je ook nog een verzekering afsluiten. weinig verzekeraars die een 18 jarige op een raptor 700 willen verzekeren, het risico is voor hen veel te groot. als het lukt is het niet goedkoop in ieder geval.
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

Ik had vorig jaar daar al over geinformeerd, voor het verzekeren. kwa leeftijd maakte het niet maar het was inderdaad niet goedkoop. z'n 750-850 WA+diefstal+brand per jaar
Raptor700Ryan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar, 2013 15:55

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Raptor700Ryan »

Tooneiges schreef:Erg balen dat je moet wachten ,maar voor andere rijders wel zo veilig
Je hebt al behoorlijke klappers gemaakt zeg , ik hoop dat je beseft dat je nu een ander monster gekocht hebt dan je eerdere machines
Gezien dat je veel ongelukken beschrijft vraag ik me af of je weet waar je mee bezig bent

Ik bedoel dit niet sarcastisch hoor , he viel me op in je verhaal

Succes met de papieren en hou alles heel he deze keer :crosser:

Gr
Ja ik snap zeker dat het een machine is met heel wat power erin, niet voor niks de eerste dag al op me kant gegaan! gelukkig geen schade maar ik rij in iedergeval een stuk rustiger als eerst..... en nu wel met bodyprotector en laarzen etc. eerst alleen een helm maar dat heb ik afgeleerd
Erhan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 21:40

Re: Quad betaalt, maar geen papieren

Bericht door Erhan »

Als ik een voertuig aanschaf dan wil ik het altijd op de dag van betaling op mijn naam hebben staan (Tenzij ze het voertuig niet op voorraad hebben)
-- Aantal keren gestopt door politie: (4)
1 XT - Amsterdam west | Reden; Hoge dB [19/03/13]
2 XT's - Amsterdam oost | Reden; geen spiegels [24/03/13]
1 Politie auto - Watergraafsmeer | Reden; geen spiegels en dB [08/04/13]
1 XT - Amsterdam Centrum | Reden; Decibel, achterband en rijgedrag [24/04/13]
Plaats reactie