quad op auto kenteken

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: quad op auto kenteken

Bericht door Jason McCoy »

door java » di 07 jan, 2014 13:38
java schreef:

Heb dinsdag ook een mail gestuurd weer naar de overheid. Met de volgen de vraag

'''Kunt u mij uitleggen aan de hand van wetten/ richtlijnen waarom iemand die na 19 januari 2013 zijn rijbewijs B heeft gehaald geen quad ingeschreven als L7e mag besturen''.

Neem aan dat dit heel duidelijk is voor ze.



Ik steek hier nu wat tijd in want ik heb geen zin om aangehouden te worden en dan een vorsen boete te hebben en niet verzekert te zijn.


Heb net de volgende mail ontvangen

Geachte heer ,



Uw vraag is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van IenM. Hiermee geef ik een reactie op uw vraag.



Een quad is een voertuig dat onder verschillende categorieën kan vallen. Zo kan het bijvoorbeeld een vierwielig motorvoertuig zijn waarvoor rijbewijs B vereist is, maar het kan ook een bromfiets zijn.

De vraag welk voertuig met welk rijbewijs mag worden bestuurd is te vinden in de volgende regelgeving:

- richtlijn 2006/126/EG van het Europees parlement en de Raad van 20 december 2006 betreffende het rijbewijs (PBEG L 403) (artikel 4);

- Wegenverkeerswet 1994 (art. 107, 111); Reglement rijbewijzen (art. 15).



Ik vertrouw er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via http://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier" onclick="window.open(this.href);return false;.

Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?





Met vriendelijke groet,



HBJZ Burgerbrieven

........................................................................



Ministerie van Infrastructuur en Milieu

Hoofddirectie Bestuurlijke en Juridische Zaken


Ofwel dit topic is niet erg nuttig omdat dit topic al uitvoerig is behandeld en je dus gewoon quad mag rijden met auto rijbewijs
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: quad op auto kenteken

Bericht door java »

Jason McCoy schreef: Ofwel dit topic is niet erg nuttig omdat dit topic al uitvoerig is behandeld en je dus gewoon quad mag rijden met auto rijbewijs

Even terug naar het begin.
stejer2 schreef:beste mensen zo als jullie weten mag je sinds kort niet meer met een auto rijbewijs een quad besturen als je na een bepaalde datum het rijbewijs hebt gehaald. ik heb mijn rijbewijs 1 maand geleden gehaald dus ik mag geen quad rijden.

nu vroeg ik me af of een ltz 400 ook op auto kenteken gezet kan worden zo dat ik met mijn auto rijbewijs de quad kan besturen ?
en welke eisen er dan zijn
Heb is een mail naar de rdw gestuurd over het om keuren.
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het ombouwen van een driewielig motorrijtuig naar een personenauto.

Als u een quad ombouwt naar personenauto, dan verandert het voertuig van voertuigcategorie. Dit houdt in dat het voertuig moet voldoen aan de toelatingseisen voor de nieuw ontstane voertuigcategorie. Om dit te controleren moet u het voertuig laten keuren bij één van de keuringsstations van de RDW.


In gebruik genomen voor 1 juli 1999

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na de ombouw voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie, verlichting en lichtdoorlatendheid van ruiten.

In gebruik genomen na 30 juni 1999
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig na de ombouw voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. Het gaat in dit geval om de toelatingseisen, zoals deze van kracht waren op de datum van eerste in gebruikname. In de praktijk betekent dit dat er met certificaten moet worden aangetoond dat het voertuig aan de zwaardere toelatingseisen voor personenwagens voldoet. Ik adviseer u om, voor de ombouw daadwerkelijk wordt uitgevoerd, contact op te nemen met de voertuigfabrikant om te overleggen of deze bereid is (of de mogelijkheid heeft) om dergelijke certificaten te verstrekken.


Mee te nemen naar de keuring:
U moet het volledige kentekenbewijs meenemen naar de keuring.

Telefonisch een keuringsafspraak maken
U kunt contact opnemen met een medewerker van de RDW Klantenservice. Het telefoonnummer is: 0900 07 39 ( 0,10 euro p/m). De medewerkers zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Bij het maken van de telefonische afspraak moet u het Voertuig Identificatie Nummer (VIN = chassis- of framenummer), het merk van het voertuig en uw adresgegevens en eventueel e-mailadres bij de hand hebben.

BPM
U kunt bij de BelastingTelefoon Auto informeren of u bij de ombouw ook belasting voor personenauto’s en motorrijwielen (BPM) moet betalen. Deze is te bereiken onder telefoonnummer 0800 07 49, via het internetadres http://www.belastingdienst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Misschien heb je hier wat aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
raptorr013
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 02 okt, 2013 16:25

Re: quad op auto kenteken

Bericht door raptorr013 »

Dus je mag ook niet als je je rijbewijs ook na 19 januari haalt een renault twizy rijden ? Hij staat namelijk ook geregistreerd als 3 wieligvoertuig

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Its not a motorsport, its an art|Drive it like you stole it
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: quad op auto kenteken

Bericht door java »

raptorr013 schreef:Dus je mag ook niet als je je rijbewijs ook na 19 januari haalt een renault twizy rijden ? Hij staat namelijk ook geregistreerd als 3 wieligvoertuig

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Wat is de definitie l7e ?:

L7e = vierwielig motorvoertuig overeenkomstig artikel 1, lid 3b.

http://www.raivereniging.nl/dossiers/re ... ng-gt.aspx
Afbeelding
Gebruikersavatar
raptorr013
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 02 okt, 2013 16:25

Re: quad op auto kenteken

Bericht door raptorr013 »

Als je die zwart op wit hebt dan is er geen problemen neem ik aan, en op nrplaat.nl staat er echt dan het een 3wieligvoertuig is ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Its not a motorsport, its an art|Drive it like you stole it
ItsJohn
Quadrider
Quadrider
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 03 feb, 2013 22:16
Locatie: Zeist

Re: quad op auto kenteken

Bericht door ItsJohn »

raptorr013 schreef:Als je die zwart op wit hebt dan is er geen problemen neem ik aan, en op nrplaat.nl staat er echt dan het een 3wieligvoertuig is ?
+1

De mijne staat ook gewoon 3-wielige motorvoertuig op kenteken,
snapt er helemaal geen reet van :? niet dat het wat voor mij uitmaakt heb al 14 jaar m'n rijbewijs 8)
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad op auto kenteken

Bericht door Carlovdw »

Zou dit niet meer op trikes slaan?
YOLO
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: quad op auto kenteken

Bericht door java »

Carlovdw schreef:Zou dit niet meer op trikes slaan?
Trikes staan als l5e op kentekens volgens mij
Afbeelding
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: quad op auto kenteken

Bericht door Carlovdw »

]ItsJohn schreef:Dit staat er gewoon op de rijksoverheid.nl:

Vanaf 19 januari 2013 veranderen de regels voor het rijbewijs voor driewielige motorvoertuigen. Voor het besturen van een gemotoriseerde driewieler met een maximumvermogen van 15 kilowatt (kW), moet u vanaf 19 januari 2013 rijbewijs A1 halen. Voor het besturen van een gemotoriseerde driewieler met een vermogen van meer dan 15 kW, moet u rijbewijs A halen. Heeft u voor 19 januari 2013 uw rijbewijs B gehaald, dan mag u hiermee op een driewielig motorvoertuig blijven rijden.
Trike l5e driewieligmotor voertuig

Ik heb nu wel een buggy maar op mijn inschrijving staat letterlijk vierwielig motorvoertuig, staat dat bij een quad dan er niet op?
Die hbb toch ook vier wielen (sommigen ;))
YOLO
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: quad op auto kenteken

Bericht door java »

Voor de duidelijkheid heb ik het op infopolitie.nl gevraagd http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=36429

Kunnen we de discussie over wel of niet met rijbewijs B voort zetten in dit topic? viewtopic.php?f=80&t=42715
Afbeelding
stejer2
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 17 okt, 2011 17:06

Re: quad op auto kenteken

Bericht door stejer2 »

oke jah heb daar al gereageerd
in bezit van: , Access sp 50(te koop), Aeon Cobra 50 (te koop).
in bezit geweest van :
chinees 50cc
Adly rocky 50cc(70cc)
Bashan 200cc
adly rs 50cc(schakel blok)
aeon cobra 50cc
Plaats reactie