Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door superpro500 »

Hoii hoii

Ik heb een quad (meerdere zelfs hihi ) op het oog uit belgie en aangezien we eind deze maand en misschien ook die maand erop vlakbij belgie op vakantie gaan, en deze daar nog wat goedkoper zijn dan hier. Zat ik eraan te denken om daar 1 te kopen :)

Alleen ik zie heel veel quads zonder kenteken
Wat zou het dan kosten als ik deze hier in nl op kenteken wil krijgen ?

Wil een raptor 700 kopen
En waar moet ik allemaal aan denken wat er dan moet gebeuren bij zon keuring ?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jason McCoy »

Die quads hebben wel of niet op kenteken gestaan?? Of zoals het in Belgie is: zitten er papieren bij? Zo ja, dan gebruik je de zoekfunctie en zo nee dan gebruik je ook de zoekfunctie. Eigenlijk gebruik je gewoon de zoekfunctie.....
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Die quads hebben wel of niet op kenteken gestaan?? Of zoals het in Belgie is: zitten er papieren bij? Zo ja, dan gebruik je de zoekfunctie en zo nee dan gebruik je ook de zoekfunctie. Eigenlijk gebruik je gewoon de zoekfunctie.....
Ze hebben nog nooit op kenteken gestaan,

En heb al gezocht hier maar kom er nog steeds niet uit
Want bij vele kom ik uit op topic's waarvan hij al op kenteken heeft gestaan ...
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jeroen1991 »

hij moet ooit ingeschreven geweest zijn, en hiervan een kentekenbewijs hebben (en meekrijgen bij koop) en homologatie papieren hebben om in belgie in te schrijven, dus ik denk dat het een beetje hetzelfde is voor buitenlanders dan?
indien dergelijke papieren ontbreken wordt het erg moeilijk om deze te verkrijgen (en kostelijk)
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jason McCoy »

Idd, dat is vergeefse moeite
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door superpro500 »

Jeroen1991 schreef:hij moet ooit ingeschreven geweest zijn, en hiervan een kentekenbewijs hebben (en meekrijgen bij koop) en homologatie papieren hebben om in belgie in te schrijven, dus ik denk dat het een beetje hetzelfde is voor buitenlanders dan?
indien dergelijke papieren ontbreken wordt het erg moeilijk om deze te verkrijgen (en kostelijk)
Ahh oke helaas dan moet ik maar even opzoek naar 1 al met kenteken

Duitsland of belgie maakt niks uit toch ? Is zelfde verhaal met overzetten (indien deze uiteraard daar al op kenteken heeft gestaan )
Maar hoezo zijn er dan zo weinig uit belgie die met kenteken leveren ? Is het daar illegaal ofzo om op weg te rijden of strenge regels ?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jason McCoy »

Een quad in belgie heeft nooit een kenteken. Die heeft papieren waarmee je een kenteken aanvraagt. Maar het kenteken op zich is persoonsgebonden. Je moet dus altijd vragen of hij papieren heeft. En dan nog kijken of deze kloppen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door superpro500 »

Jason McCoy schreef:Een quad in belgie heeft nooit een kenteken. Die heeft papieren waarmee je een kenteken aanvraagt. Maar het kenteken op zich is persoonsgebonden. Je moet dus altijd vragen of hij papieren heeft. En dan nog kijken of deze kloppen
Ohh oke dankje voor de uitleg, ik merk dat het dus alsnog aardig wat moeite kost om h hier in te voeren
Nja om nou te zeggen dat het verschil zo enorm is
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jeroen1991 »

voor de volledigheid, het kenteken is ook niet meer persoonsgebonden, dat wisselt nu ook gewoon bij elk nieuw voertuig/aanvraag maar hoort ook niet bij het voertuig.
Belangrijkste om u duidelijk te maken wat die "papieren" inhouden: dat is het kentekenbewijs van de vorige eigenaar, daar zal dus het kenteken en de naam/adres etc van de vorige eigenaar opstaan. En dat, (alsook homologatiebewijs) hebt ge in belgie nodig om in te schrijven
Yamaha Raptor 660R!
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Kenteken aanvragen quad die nog nooit op kenteken staat

Bericht door Jazzy »

superpro500 schreef:Ohh oke dankje voor de uitleg, ik merk dat het dus alsnog aardig wat moeite kost om h hier in te voeren
Nja om nou te zeggen dat het verschil zo enorm is
Het kost vooral moeite omdat je naar quads kijkt zonder papieren, die zijn net zo makkelijk in Nederland te vinden. Maar het aanbod in Belgïe is doorgaans heel interessant en de prijzen liggen wel iets lager.

Je moet het niet erg vinden om wat uitzoekwerk te doen. Het feit dat je deze vraag hier al komt stellen in plaats van dat je de site van de belastingdienst/douane en RDW bekijkt zegt al wat. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie