Meer dan 15kw, probleem voor verzekering?

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Meer dan 15kw, probleem voor verzekering?

Bericht door Pindapotje »

Ik bekijk dit soort dingen heel zwart/wit.
Ik heb mijn quad nieuw aangeschaft en er staat gewoon 15Kw op mijn papieren.
Mocht er iets gebeuren en ze stellen mij aansprakelijk over het 15Kw gebeuren, verwijs ik ze zo door naar de importeur en dan zoeken ze het daar maar lekker mee uit 8)

Je weet toch ook niet of je 1400 toeren wasmachine niet per ongeluk 1700 toeren maakt, of banden met een goedkeuring tot 200km/h niet al bij 190 km/h de geest geven..... ik zie al voor me dat je als consument alles wat een type goedkeuring heeft ook nog eens zelf moet gaan controleren.

En een verzekeraar heeft sowieso altijd wat te zeiken als ze ook maar enigszins denken dat ze onder betalen uit kunnen komen. :wink:
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Meer dan 15kw, probleem voor verzekering?

Bericht door Jason McCoy »

elooijenga schreef:Hoezo einde discussie? Dat Interpolis dit doet wil niet zeggen de rest ook zo werkt..... Bij Unigarant kijken ze blijkbaar naar andere zaken. Sinds wanneer verzekert Interpolis weer quads? Vorig jaar augustus was dat onmogelijk
Ik verzeker mn quads daar altijd. Geen enkel probleem. Dat ze bij Unigarant ergens anders naar kijken doet er in dit topic niet toe. Het gaat om de 15 kw en dit is dus hoe het werkt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Meer dan 15kw, probleem voor verzekering?

Bericht door elooijenga »

Dat doet er zeker toe. Volgens mij gaat de discussie over hoe verzekeringen omgaan met 15kw en dus niet alleen Interpolis.

Beetje off topic maar wel handig om te weten: Interpolis verzekert volgens de website overigens geen nieuwe klanten meer met een quad, alleen bestaande relaties van 24 of ouder en alleen voor WA risico.
Arctic Cat XR 700 Limited
Plaats reactie