Nederlandse quad zonder kenteken op kenteken zetten
Nederlandse quad zonder kenteken op kenteken zetten
Ik bezichtig nu al een aardige tijd wat quads (sport modellen) maar de meeste hebben geen kenteken maar komen wel uit Nederland van quad liefhebbers. Wat kost het om een quad in Nederland gekocht er een kenteken op laten zetten:?:
Re: Nederlandse quad zonder kenteken op kenteken zetten
Ga er maar van uit dat dit niet mogelijk is. Om hem op kenteken te krijgen heb je grofweg drie opties:
- Quad met typegoedkeuring, certificate of conformity nodig
- Individuele keuring
- Via een omweg
Als de quad waar je naar kijkt een CoC heeft dan moet je je afvragen waarom een eerdere eigenaar hem niet op kenteken heeft gezet. De kans is dus heel klein dat je daadwerkelijk een quad koopt die je zo op kenteken kunt zetten.
Een individuele keuring is complex en kostbaar. Zelfs als je quad in één keer aan werkelijk alle eisen voldoet (zie regeling voertuig, driewielige motorrijtuigen, permanente eisen) dan praat je al over zo'n 1500 euro aan keuringskosten. In de praktijk is dit vrijwel niet haalbaar, helemaal niet met de meest recente eisen.
Eerder waren er nog wel opties via de Duitse TUV maar voor zover ik weer is dat niet meer mogelijk. Heb een paar jaar geleden ook nog wel iemand gehoord die zijn trike gewoon met een handje oude folders bij de RDW neergezet heeft en een kenteken kreeg, vergelijkbaar met hoe dat met oude brommers gaat. Maar ik zou niet weten op welke basis dat is.
Anyway, gewoon de meerprijs betalen voor een quad die al kenteken heeft en genoegen nemen met een minder groot aanbod.
- Quad met typegoedkeuring, certificate of conformity nodig
- Individuele keuring
- Via een omweg
Als de quad waar je naar kijkt een CoC heeft dan moet je je afvragen waarom een eerdere eigenaar hem niet op kenteken heeft gezet. De kans is dus heel klein dat je daadwerkelijk een quad koopt die je zo op kenteken kunt zetten.
Een individuele keuring is complex en kostbaar. Zelfs als je quad in één keer aan werkelijk alle eisen voldoet (zie regeling voertuig, driewielige motorrijtuigen, permanente eisen) dan praat je al over zo'n 1500 euro aan keuringskosten. In de praktijk is dit vrijwel niet haalbaar, helemaal niet met de meest recente eisen.
Eerder waren er nog wel opties via de Duitse TUV maar voor zover ik weer is dat niet meer mogelijk. Heb een paar jaar geleden ook nog wel iemand gehoord die zijn trike gewoon met een handje oude folders bij de RDW neergezet heeft en een kenteken kreeg, vergelijkbaar met hoe dat met oude brommers gaat. Maar ik zou niet weten op welke basis dat is.
Anyway, gewoon de meerprijs betalen voor een quad die al kenteken heeft en genoegen nemen met een minder groot aanbod.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700