Invoeren 'onvolledige quad'

...en andere vragen over wet- en regelgeving
Plaats reactie
GTI16VSC
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 17 jun, 2015 16:52

Invoeren 'onvolledige quad'

Bericht door GTI16VSC » vr 14 jun, 2019 08:58

Ok, invoeren ken ik dus al wat jaren met motoren en auto's, maar ik heb nog nooit een quad ingevoerd. Mezelf al even ingelezen op het forum en alles moet wel goed komen denk ik.

Nu zit ik nog wel met een vraag. Ik kan via via een quad 'project' kopen uit Belgie. Deze is echt overcompleet, maar ligt wel helemaal uit elkaar.
Frame + blok met de juiste nummers en papieren zijn erbij (stond in Belgie ook gewoon op kenteken). Dus invoeren moet geen probleem zijn.
Nu weet ik uit ervaring bij motoren/auto's dat het invoeren meestal alleen een formaliteit is. Even nummers controleren, wat papier etc. Maar die voertuigen die ik heb ingevoerd waren wel compleet rijdend.

Theoretisch zou ik gewoon enkel met het frame/blok langs de RDW kunnen toch? Of is het slimmer om dat ding eerst helemaal in elkaar te gaan zetten?


Ik heb daar eigenlijk niet zoveel trek in want ik wil dit gewoon op m'n gemakje doen + nog wat delen coaten en spuiten, reviseren etc.
Het leek me alleen handig als ik alvast een kenteken zou kunnen aanvragen.

Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7640
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Invoeren 'onvolledige quad'

Bericht door Jazzy » vr 14 jun, 2019 12:21

Denk dat je dit moet vergelijken met het invoeren van een voertuig met schade. Hoewel ze formeel alleen een identificatie doen en niet naar de technische staat kijken moet het voertuig wel veilig zijn om te gebruiken op de weg. In de praktijk betekent dat dus dat je wel een kenteken krijgt maar ook direct een WOK (wacht op keuren) status. Komt er dus op neer dat je na de opbouw alsnog een keer langs mag gaan bij de RDW.

Belangrijkste is dat je controleert dat de quad op het huidige kenteken als L7e staat en met een vermogen van niet meer dan 15 kW. Als dat zo is dan kun je ervan uitgaan dat het wel goed komt met het invoeren en op kenteken zetten. Als je echt twijfelt dan zul je hem eerst op moeten bouwen, ter keuring aanbieden en daarna met het opknappen beginnen. Weet niet hoe beroerd de staat is maar als hij echt overcompleet is dan zal het toch niet meer zijn dan een dag werk om hem helemaal op te bouwen. Misschien de moeite waard als je voor zeker wilt gaan.
'De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP - 2016 Yamaha YFZ-450r
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p

Mellema ICT

GTI16VSC
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 17 jun, 2015 16:52

Re: Invoeren 'onvolledige quad'

Bericht door GTI16VSC » vr 14 jun, 2019 12:51

Over die WOK-melding twijfelde ik al inderdaad.

Wellicht slimmer om hem gewoon compleet daarheen te brengen, dan is het meestal zo gebeurd. Als er een WOK-melding bij komt is het minder leuk, helaas al paar keer meegemaakt met de motorfiets en snorbrommer, dan wordt dat ding haast binnestebuiten gekeerd voordat hij weer goedgekeurd wordt. :mrgreen:

Plaats reactie