Aeon Cobra 100 krijgt opeens geen ontsteking

Veel gestelde vragen en hun antwoorden. Kijk hier eerst voordat je een nieuwe vraag stelt.
Forumregels
Alleen reageren als je een opmerking over de FAQ hebt. Voor het stellen van vragen liever een topic openen in het daarvoor bestemde forumdeel.
Plaats reactie
Sashimi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 17:03

Aeon Cobra 100 krijgt opeens geen ontsteking

Bericht door Sashimi »

Ik heb begin deze week een Aeon cobra 100 cc gekocht bij een ijzerhandelaar. Na een paar dagen opknapwerk reed hij weer zoals het hoort
Deze ochtend zette ik hem aan en hij bleef draaien (heb hem laten opwarmen ca10 min).
Dan ben ik even gaan rijden (1 uur) en kwam ik terug thuis.
Ik liet even aan de buurman mijn quad horen omdat hij niet geloofde dat hij reed.
Toen ik deze middag hem terug probeerde starten wou hij niet. zelfs niet met met startpilot.

Keek de bougie na en zag geen ontsteking. Ik schuurde even de vijzen en aarding weer op van de bobijn en zag dat hij heel erg kleine vonkjes had. niet sterk genoeg om de benzine aan te krijgen. Veranderde de bobijn maar dat hielp niet. De bekabeling na gekeken, ook geen effect. De bobijnen bij het vliegwiel nagekeken en alles opgepoetst. Zonder enig effect.

Ik heb geen ideeën meer. Alles is opgepoetst, nagekeken, nergens vals contact, ondaks dat hij zo goed werkte doet hij nu niks meer.

Iemand die kan helpen?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Aeon Cobra 100 krijgt opeens geen ontsteking

Bericht door Paul Snip »

Als hij heel licht vonkt zou ik eens een andere bougie proberen. Of deze met een brander zo heet stoken dat ie weer schoon is.
Plaats reactie