can-am renegade 570 xmr

Veel gestelde vragen en hun antwoorden. Kijk hier eerst voordat je een nieuwe vraag stelt.
Forumregels
Alleen reageren als je een opmerking over de FAQ hebt. Voor het stellen van vragen liever een topic openen in het daarvoor bestemde forumdeel.
Plaats reactie
jantb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 feb, 2019 16:28

can-am renegade 570 xmr

Bericht door jantb »

Ik heb sinds twee jaar en half de Can-am renegade 570. Sinds kort had ik een olielek doordat de zwarte plastieke schroef op de cilinderblok losgekomen was. De olie spoot eruit, dadelijk gestopt, verder gesleept, dat was mijn geluk, maar mijn broek zat onder de olie. Ik vraag om uitleg aan de garage en men zegt mij dat dit de ketting spanner is. Voor mij is dit een raadsel. Per geluk alles terug gevonden, plastiek schroef, veer en nogmaals een lange plastieke schroef met een gleuf voor de veer.
Wie kan mij uitleggen hoe dit los komt en of men dat onbeperkt mag aandraaien. ¨Plastiek op aluminium, niet zo evident.Bedankt alvast voor degene die reageert.
Jeff
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 22 feb, 2019 14:36

Re: can-am renegade 570 xmr

Bericht door Jeff »

Hi,

Zover mij bekend hoeft dat ook allemaal niet heel strak vast te zitten, wel vast natuurlijk.
Het is wel een essentieel stukje dat als het niet goed werkt veel schade kan veroorzaken.
Misschien een idee om het plastic stuk wat met twee schroeven in de cilinderkop zit met loctite oid dergelijks vast te zetten.
Let wel de plastic bout natuurlijk niet !!!
https://www.youtube.com/watch?v=-rUG72SMd9o
Misschien helpt dat filmpje een beetje.
De plastic schroef houd de veer tegen (op spanning) die ervoor zorgt dat je distributie riem op spanning blijft.

Misschien hebben andere mensen er meer verstand van, of betere ideeën maar ik zou het in eerste instantie zo oplossen.

Succes en hoop dat het helpt,

mvg Jef
jantb
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 22 feb, 2019 16:28

Re: can-am renegade 570 xmr

Bericht door jantb »

:applaus: zeer degelijke uitleg, zullen het zeker volgen wat jij voorstelde Dikke merci voor de moeite. Jantb
Plaats reactie