Pagina 1 van 5

quad invoeren belgie naar NL

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 11:59
door jimmy-raptor
Hallo,

Ik heb hier al veel over verteld maar ik zal het even uitleggen hoe het met mijn quad is gegaan gezien de invoering.
In belgie kost de quad op kenteken zetten allemaal niet zo gek veel zoals hier in ons nederland. Maar omdat hier veel gesproken wordt
dat het invoeren van een ander EU land eerst naar de duitse TUV keuring moet voor een CVO blijkt dat dit niet nodig is.

Ik heb nog allerlei dingen veranderd aan mijn quad zoals stadslicht in mijn orginele lampen gebouwd spiegel op gezet en straat banden.
Ook heb ik gevarenlichten aangebracht want dat is allemaal verplicht in NL.

Ik had mijn papieren van mijn quad en het kentekenbewijs uit belgie. Hier mee ben ik naar de RDW gegaan in RIJEN ( NL ).
Ze hebben mijn quad daar gekeurd op alle mogelijke aspecten echter 1 ding is zeker de RDW kijkt ZEKER niet nauw althans die keurmeester die ik had. Maar omdat mijn achteras lager rot waren moest ik deze vervangen en mijn achterlicht maken of terwijl AFGEKEURD.
Ook klopte het kenteken bewijs niet want er stond op category L6 wat in NL of volgens de EU richtlijnen L7 moet zijn. Ik heb ze overtuigd van de waarheid en geloofde mij dus werd hij vandaag dus goedgekeurd!

Het enige wat ik nog moest doen is de bpm betalen. Ik had natuurlijk geen factuurbon dus ging hij op internet rond speuren en hij kwam tot conclusie dat mijn raptor 660 uit 2004 7500 nieuwwaarde was. Dat is niet maar het scheeld mij weer geld.
Van die nieuwaarde ging nog de btw af + het aantal jaren wat hij jong/oud is, uiteindelijk bleef er een bedrag open van 704 euro aan BPM.

De quad heb ik voor 4000 euro gekocht + de kosten komt ik uit op 5100 euro met kenteken. Je snapt dat dat goedkoop is voor NL zie marktplaats.nl.
Wil je dit ook doen lees dan heel goed alle regels die voor een quad gelden in NL zodat je goed bent voorbereid en ze je niks kunnen wijs maken zoals ze tegen mij zeiden dat het een 2 cilinder was !


Ik hoop jullie hiermee wat duidelijk te hebben gemaakt !

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 12:04
door brutus32
heb al eerder vermeld dat BPM berekend word bij een 2ehands op het faktuurbedrag, dus lage faktuur = lage BPM ;)

in Roosendaal vin ik ze het soepelst, de uitleg uit d ehandleiding volstaat soms, ze meten en wegen niet altijd alles na ;)

Geplaatst: vr 25 mei, 2007 16:07
door mx jake
nou dat geld niet voor iedereen, dat ze zo makkelijk zijn in roosendaal
mijn kameraad koopt een trike in belgie met kenteken, en alle benodigde papieren
neemt hem mee naar roosendaal, voor keuring en alles is op het eerstegezicht in orde, hij heeft zelfs de BPM al betaald
bellen ze hem op dat de hele zaak word teruggedraait
dus geen NL kenteken

Geplaatst: za 26 mei, 2007 08:00
door PeRReWePS
Roosendaal is drama...

Echter deze Quad stond reeds op kenteken in de EU hierdoor is de CVO reeds ingediend (in Belgie)
Staat de Quad op een kenteken (wel uit een EU land) dan krijg je hem zonder TUV op NL kenteken (echter moeten wel de verplichte dingetjes erop zitten zoals hierboven gemeld)

Geplaatst: za 26 mei, 2007 09:21
door WJB#222
OKE mooi dan ga ik mijne in belgie op kenteken laaten zetten en dan hier weer naar de rdw 8)

Geplaatst: za 26 mei, 2007 16:00
door Blasty
Pre cies ik ga dan het zelfde doen, eerst naar Belgie en dan naar de rdw in NL. hoeveel kost het dan om een quad in belgie op kenteken te zetten?

Geplaatst: za 26 mei, 2007 16:05
door brutus32
Blasty schreef:Pre cies ik ga dan het zelfde doen, eerst naar Belgie en dan naar de rdw in NL. hoeveel kost het dan om een quad in belgie op kenteken te zetten?
nix, nougabollen :mrgreen: verzekeren en nrplaat halen

Geplaatst: za 26 mei, 2007 18:22
door Blasty
Neej effe serieus, ik weet dan wel dat je natuurlijk de kosten krijgt van het ombouwen( licht enzo) maar voor de rest komt er dus vrijwel niets bij?

En hoeveel Bpm moet ik dan betalen voor een Yfz uit 2007?

Geplaatst: za 26 mei, 2007 18:29
door brutus32
Blasty schreef:Neej effe serieus, ik weet dan wel dat je natuurlijk de kosten krijgt van het ombouwen( licht enzo) maar voor de rest komt er dus vrijwel niets bij?

En hoeveel Bpm moet ik dan betalen voor een Yfz uit 2007?
ge kunt toch zelf wel 4 pinkerkes en een pinkerdoos/knopke plaatsen zeker ?
zorg gewoon dat in uw verlichting een E- keurmerk staat

ge laat die door een belg inschrijven (dat zal u een fooi + de verzekering kosten - bij ingave belg plaat krijgt de inschrijver (de belg dus) uw verzekeringbedrag terug minus de dagen dat hij ingeschreven was

dan naar nederland met een lage faktuur anders helpt t nie veel :wink:

aja, en alle opties eraf vd keuring :wink:

Geplaatst: za 26 mei, 2007 18:34
door WJB#222
awel brutus wilt u dat voor mij doen ?
ik heb een lage factuur :mrgreen:

Geplaatst: za 26 mei, 2007 18:38
door Blasty
Volstaat een faktuur uit Nl dan?

Geplaatst: za 26 mei, 2007 18:45
door brutus32
met meerder quads krijgt ge groepskorting :mrgreen:

lol

pmmaar voor details :wink:

Geplaatst: zo 27 mei, 2007 10:39
door jimmy-raptor
let erop als je hem tog pinker set op ga doen doe het dan volgens de NL normen hoef je hem niet 2 x te vervangen dat houd in :

stadslicht aan brengen ! dimlicht en grootlicht zit er al op als het goed is. Ook een claxon en spiegel natuurlijk.
gevarenlichten aanbrengen of terwijl je moet deze set kopen zodat alles er al op zit :

Afbeelding

verder goedgekeurde banden voor NL

Geplaatst: zo 27 mei, 2007 14:54
door Alfredo
Dat ding staat er bij mij ook op, inderdaad héél handig om alles in 1 te hebben (en ik zou niet meer zonder claxon willen rijden).

Geplaatst: zo 27 mei, 2007 18:31
door Haagje
hey jimmy bedankt voor alle info :mrgreen: mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen :p en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)

ben toch zo in belgie kleine 2 km :mrgreen: