Betrouwbare merken

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

inezq schreef:Ik snap toch echt niet waarom iedereen zulke vooroordelen heeft over die zogenaamde chinese troep.
Ik heb nu al 2 jaar lang een loncin 110 atv en dit is een prima quad voor gebruikelijke zaken. Nog nooit problemen mee gehad.
Ik cross altijd in mijn tuin en pak soms een paar bultjes mee. Ook is er een prima site om de onderdelen na te bestellen, heb dit 1x gedaan voor een benzine slangetje en de volgende dag had ik het in huis.
Je hoort alleen maar slechte dingen over de chinese troep omdat mensen er niet over uit komen dat ze er een hebben.
Nou ik ben er nog erg blij mee, en dat mogen jullie weten ook.

Afbeelding

Groetjes,
Hallo, dan heeft u geluk met uw quad.

Nog even voor de duidelijkheid het gaat mij er niet om of alles nou echt A of B is.

Maar hier worden elke week weer domme topics geopend van "is e-ton een betrouwbaar merk". Dit lijstje dient er (hopelijk)_ voor om mensen te laten zien welke merken er door ons als betrouwbaar gezien worden.

Nu vind ik alle 110cc gewoon waardeloos veel te goedkoop slechte kwaliteit en vallen snel uit elkaar. Je kunt er rustig mee gaan rijden dan houd ie t eker even vol!

Dus het doel is niet om merken af te kraken of te prijzen maar meer om te laten zien dat deze merken door dit forum op prijs gesteld worden!

Nu kan het best zijn dan iemand loncin slecht vindt maar stel er komen hier onder 3 posten met nee dat is een slecht merk. dan haal ik het er gewoon weer uit maar je ziet heel duidelijk dat bij de B merken het vooral om de 100 tot 300cc gaat. Bij chinezen gaat t vooral om 110cc's en bij A merken heb je veel 450cc en meer.

Jullie zeggen toch vaker ja dat is een goed B-merk. Voor de beginners moet dit als een overzicht dienen van wat wij als B merk zien. Zo vind ik Goes zeer goed bezig! Misschien dat die over een poosje een A merk status krijgt. Maar ik moet zelf wel eerlijk zeggen dat ik ook weinig met verschillende qudads gereden heb dus daarom stel ik het op prijs dat jullie even aangeven wat jullie mening is.

Over Gas Gas. ik vind ze wel een A status krijgen ze bouwen al een tijdje goeie machines (ik beoordeel op wat de mensen in dit forum er over zeggen) Natuurlijk heeft iedereen soms pech. zo kan een super raptor het ook een keer begeven en een 110 lang volhouden doordat ie goed onderhouden is (zn ding is wel leuk voor de jongeren die graag zitten te sleutelen)

Hopelijk begrijpen jullie wat het nut van deze lijst is. Mochten er dingen niet kloppen post het maar ik probeer het zovaak mogelijk weer te up-loaden.

Groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
4x4 freak
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 4x4 freak »

gasgas staat bij de A merken.

Maar cf 500 staat er nog steeds niet tussen ondanks dat ze het zelfde zouden zijn als goes en kymco .
er is geen fun zoals offroad fun
ATV-FReaK
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ATV-FReaK »

hyosung ==> B
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

4x4 freak schreef:gasgas staat bij de A merken.

Maar cf 500 staat er nog steeds niet tussen ondanks dat ze het zelfde zouden zijn als goes en kymco .
Hallo,

Maar van welk merk is een cf500? Klinkt meer als de naam van een quad (KFX 450 LTZ 80 etc)

Groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
4x4 freak
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 4x4 freak »

cf is een eigen merknaam op zich
er is geen fun zoals offroad fun
Hendrik92
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Hendrik92 »

Wat is AGM voor merk?
En Barossa?
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

barossa is juist hetzelfde als SMC --> standaard motor corporation komt van taiwan
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Lievenv
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Lievenv »

Volgens mij is die lijst met een grote korrel zout te nemen...

Als je eens rond kijkt op het forum moet je bijna blind zijn om niet te zien met welke merken van quads er problemen zijn.

Kijk gewoon eens hoeveel problemen er zijn met die A quads ( remmen, versnellingen,... ). Ga eens naar " werkplaats " en tel bv eens hoeveel raptors er niet tussen staan met problemen ...
En dan spreek ik nog niet over de andere bekende merken/types...
Mijn website ? [ www.lievenlens.be ]
NillesGilles
Quadrider
Quadrider

Bericht door NillesGilles »

Tja, ik denk dat dat vooral komt omdat iedereen hier een A-merk quad heeft. Dus dat is relatief.

greetz
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door ericyfz »

Lievenv schreef:Volgens mij is die lijst met een grote korrel zout te nemen...

Als je eens rond kijkt op het forum moet je bijna blind zijn om niet te zien met welke merken van quads er problemen zijn.

Kijk gewoon eens hoeveel problemen er zijn met die A quads ( remmen, versnellingen,... ). Ga eens naar " werkplaats " en tel bv eens hoeveel raptors er niet tussen staan met problemen ...
En dan spreek ik nog niet over de andere bekende merken/types...
dan neem je toch lekker een C merk
ik zou allen niet teveel korrels zout nemen :duimhoog: :duimhoog:
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Het valt ook veel te zien hoe je met je quad omgaat en hoe je hem onderhoud.
Zelfs al heb je een A merk kan je nog problemen hebben.

Heb al genoeg Raptors & can-ams weten uitvallen tijdens ritten.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

KYMCO is wel degelijk een A-merk ! het gaat hier toch over de kwaliteit ? heb 10 000 km met een KXR 250 gereden, waarvan enkele keren naar luxemburg (350 km aan één stuk) volgas langs de secundaire wegen. geen enkel probleem en niets van olieverbruik. mijn dealer verhuurt dit merk sedert enkele jaren. naar het schijnt zijn er ook kymco quads met 40 à 50000 km zonder enig probleem (woon-werkverkeer). de nieuwe BMW enduro heeft een motor die door kymco ontwikkeld en gefabriceerd is.

ik zie dus niet in waarom dit een B merk zou zijn.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

cyclonedriver schreef:KYMCO is wel degelijk een A-merk ! het gaat hier toch over de kwaliteit ? heb 10 000 km met een KXR 250 gereden, waarvan enkele keren naar luxemburg (350 km aan één stuk) volgas langs de secundaire wegen. geen enkel probleem en niets van olieverbruik. mijn dealer verhuurt dit merk sedert enkele jaren. naar het schijnt zijn er ook kymco quads met 40 à 50000 km zonder enig probleem (woon-werkverkeer). de nieuwe BMW enduro heeft een motor die door kymco ontwikkeld en gefabriceerd is.

ik zie dus niet in waarom dit een B merk zou zijn.
Tja, over zoiets kan je moeilijk discussiëren, maar in mijn ogen is Kymco ook een zeer degelijk merk, ik heb op mijn MXU250 ook meer dan 5000km gedaan zonder ook maar 1 probleem te hebben, het enige wat ik wel begon te hebben is wat speling op mijn achterbrug. Zeer zuinig, geen olie verbruik en starte altijd zonder enig probleem. Wat ik wel vond is dat de afwerking niet 100% was. VB ; dadelijk water in de voorlichten en pinkers met roest aan de contact punten en binnenkant spiegels van de lichten tot gevolg, en de vering vond ik ook niet echt optimaal. Maar motorisch totaal geen klagen van.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Kortvrint schreef:Is Kawasaki geen bekend en betrouwbaar merk meer?
Vind ik ook vreemd ja.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Ik ben het met de hierbovenstaande reacties niet helmaal eens.

Natuurlijk gaan ook yamaha's en andere A merk/quads kapot.

Maar waar het mij om gaat. Hoeveek is er hier op dit forum al niet gevraagd van is deze quad (een foto van een chinees ding) een betrouwbare quad.

Ik wil met deze lijst gewoon duidelijk maken wat voor ons een A merk genaamt mag worden. als je 300 yamaha's hebt en 300 van die chinese namaak raptors hebt. Dan is na 2 jaar bij de echte raptors 15% stuk en bij de namaak raptors misschien wel 50%

Maar als jullie het echt zo onhandigvinden dan vind ik dat niet erg! Maar ik denk dat er met deze lijst wel paar mensen zijn die zeggen "ah ik heb maar een budget van 3000 euro laat ik maar een B merk quad nemen. en dan zien ze een mooie Barossa kijken ze op deze lijst en dan staat er toch duidelijk bij de B merken.

En dan denken die mensen van oke laat ik hier maar es meer informatie over vragen!

Maar zelfs voor mij zijn zoveel merken onbekend! ik hoop dus dat jullie mij zeggen of het A of B is.

Van een A merk mag je verwachten dat ze jaren meegaan natuurlijk kan een chineesje die toevallig alle bouten er nog aanzitten het langer uithouden dan een raptor maar in 99% van de gevallen gaat een raptor langer mee.

Dus het doel is gewoon om de nieuwkomers niet heletijd van die domme topics gaan openen volgens mij staan er hier wel 20 topics over of goes betrouwbaar is. Goes staat hier onder B en dan loop je dus een iets grotere risico op de betrouwbaarheid dan bij een raptor al denk ik wel dat een nieuwe goes beter is dan een 2e hands raptor van 2 jaar oud (maar of dat zo is ik ben er ook geen kenner in)

Dus vermeld hier aub duidelijk welke merken er volgens jullie een status tot A of B merk krijgen.

Ik zal van de week even de lijst opnieuw invoegen maar das zoveel werk dus ik wacht even tot dat er nieuwe merken bijstaan. Ook als er B merken zijn die er volgens jullie niet bijhoren.

Oja zal deze lijst wellicht bij stucky mogen komen? want ik hoop dat er hierdoor minder van die topics komen van "is acces betrouwbaar".

Maar een kameraad van mn pa die had pech bij een nieuwe polaris (vering en het blok) dus ik garandeer niet dat je met een A-merk quad geen problemen krijgt.

Geluk heb je niet maar je kunt het wel afdwingen door een algemeen beter merk-quad te kopen.

Nog een ander vraagje: Is CF 500 een merknaam of hebben ze ook CF 700 (bijv) want dan zet ik er alleen CF neer;)
YAMAHA BREEZE 125cc
Gesloten