Pagina 1 van 5

Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 20:49
door raptor350
Hallo,

Ik vind het vermogen van mijn Banshee wat te weinig dus ik begin met een motorisch tuning project.
Sterk aan het twijfelen tussen 421cc cilinders of gwn mijn standaard cilinders te laten tunen / poorten.
Op Banshee HQ forum ( Amerika ) zeggen ze dat je +- 80 pk kan halen uit goed gepoorte standaard cilinders.
En dat is zowat het vermogen dat ik zoek.
Natuurlijk met de gepaste onderdelen ! Komen nog 35mm pwk carbs op, +4mm stroker , V force 3 , onsteking vervroegen etc...

Dus heeft iemand een goed adres waar ik mijn cilinders kan laten tunen / poorten ?

Alvast bedankt ! :)

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 20:54
door Jason McCoy
80pk? Wat ben je van plan met t ding te gaan doen dan? Lijkt me dat i dan voor de cross of gewoon straat gebruik niet erg fijn meer rijd toch?

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 20:57
door raptor350
Dat lijkt me juist zeer leuk :D
Ja ik doe 70% onroad en 30% offroad.

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 20:59
door Brammes
je bedoelt dat je iets als dit wil:?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/ond ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

mischien dat je die kan kopen en eronder zetten :applaus:
die man zegt alleen wel dat zijn banshee het niet aan kan die 80pk

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 21:02
door Jason McCoy
Denk ook dat je je vergist. Een banshee is denk ik veel te zenuwachtig om mee te rijden. Is leuk voor drag races maar op de weg lijkt t me niks.
Je moet niet denken dat t gaat rijden als een quad met een R1 blok ofzo.

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 21:03
door raptor350
Hmmm dat lijkt me zeer interessant ! Bedankt:P
Maar 83 pk ?? Heb ik toch sterke twijfels bij , zien er mij standaard carbs uit. En FMF uitlaten zijn ook al niet zo goede uitlaten voor getunede blokken.

Maar ik neem contact op met de verkoper.

Greetzzz

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 21:05
door raptor350
Jason McCoy schreef:Denk ook dat je je vergist. Een banshee is denk ik veel te zenuwachtig om mee te rijden. Is leuk voor drag races maar op de weg lijkt t me niks.
Je moet niet denken dat t gaat rijden als een quad met een R1 blok ofzo.
Stel u maar gerust , ik weet heel goed wat ik wil :D
En een R1 quad is het laatste wat ik wil ^^ Dat rijdt voor geen k*t!

Maar gelieve ontopic te blijven.

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: za 19 jan, 2013 21:24
door Jason McCoy
Dat rijd als een rakket waar je ook normaal kunt cruzen als je dat wilt. Ik denk dat 80 onder een banshee teveel van t goeie is

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 03:24
door JdmhatchR
Die 80 pk is op alcohol, niet op 98 octaan...
Mik rond de 70pk op 98 met een 350 max..
Best stuurt ge uw cilinders op, hier in BE/Nl zit niet zoveel soeps. Wilt ge echt vermogen: CT racing, Flotek,F.A.S.T.,...

Ge hebt geen CUB of cheetah nodig om een shee wakker te maken :wink:

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 04:03
door raptor350
JdmhatchR schreef:Die 80 pk is op alcohol, niet op 98 octaan...
Mik rond de 70pk op 98 met een 350 max..
Best stuurt ge uw cilinders op, hier in BE/Nl zit niet zoveel soeps. Wilt ge echt vermogen: CT racing, Flotek,F.A.S.T.,...

Ge hebt geen CUB of cheetah nodig om een shee wakker te maken :wink:
Ah ok, ja alcohol is wat te duur :P Moet gwn aan de pomp 98 tanken ^^
Ken je de adverteerder ?

Ja dat zijn allemaal goede tuners, maar steeds in de USA... 2 keer verzending betalen is al meer dan de kost om de cilinders te laten tunen :(

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 08:54
door bonzaiking
JdmhatchR schreef:Die 80 pk is op alcohol, niet op 98 octaan...
Mik rond de 70pk op 98 met een 350 max..
Best stuurt ge uw cilinders op, hier in BE/Nl zit niet zoveel soeps. Wilt ge echt vermogen: CT racing, Flotek,F.A.S.T.,...

Ge hebt geen CUB of cheetah nodig om een shee wakker te maken :wink:

je kan je cilinders gewoon in nederland laten tunen niks mis mee :bier:

de reden om het niet te doen: je cilinders worden veel kritischer je sproeier een haartje te klein
en hij loopt kapot

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:01
door tjobbie
Jason McCoy schreef:Dat rijd als een rakket waar je ook normaal kunt cruzen als je dat wilt. Ik denk dat 80 onder een banshee teveel van t goeie is
er is NOOIT teveel :D

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:03
door Jason McCoy
tjobbie schreef:
Jason McCoy schreef:Dat rijd als een rakket waar je ook normaal kunt cruzen als je dat wilt. Ik denk dat 80 onder een banshee teveel van t goeie is
er is NOOIT teveel :D
Banshee word dan heel zenuwachtig denk ik, 4 cilinder loopt heel anders he

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 14:27
door Jazzy
Punt is gemaakt, nu verder ontopic? :)

Re: Banshee cilinders laten tunen

Geplaatst: zo 20 jan, 2013 17:25
door raptor350
bonzaiking schreef:
JdmhatchR schreef:Die 80 pk is op alcohol, niet op 98 octaan...
Mik rond de 70pk op 98 met een 350 max..
Best stuurt ge uw cilinders op, hier in BE/Nl zit niet zoveel soeps. Wilt ge echt vermogen: CT racing, Flotek,F.A.S.T.,...

Ge hebt geen CUB of cheetah nodig om een shee wakker te maken :wink:

je kan je cilinders gewoon in nederland laten tunen niks mis mee :bier:

de reden om het niet te doen: je cilinders worden veel kritischer je sproeier een haartje te klein
en hij loopt kapot
Het probleem is dat ik geen enkel goed adres weet zijn in heel Europa ...
In Amerika stikt het van de goede tuners , zoals JdmhatchR al zei.

HJR is een zeer goeie ! :P http://www.herrjugsracing.com/Yamaha_Banshee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Haalt 85 pk !! uit de standaard cilinders met een drag port van 350 dollar. ( Wel in combinatie met een +4mm stroker, juiste carbs en uitlaten).
Nog geen enkele ontevreden klant gehoord op Banshee HQ , vlammen allemaal nog vrolijk rond 8) :applaus:

Over dat afstellen na het poorten: dat klopt niet helemaal.
Het is allemaal te zien WIE uw cilinders bewerkt/tuned. Het spreekt voor zich dat een iemand zonder veel verstand van deze zaken uw cilinders naar de kl*te doet. Is zeker en vast geen makkelijke job !! Heb je echt veel kennis van zaken voor nodig.
Dit is spijtig genoeg hier in Europa nog niet zo bekend.

Maar met goed gepoorte en afgewerkte cilinders ( gepolijst en goede timingen ) zal uw motor juist MAKKELIJKER en beter af te stellen zijn dan origineel.

Met vriendelijke groet,
Quadcrosser