Even over het verschil in vermogen aan de wielen en het vermogen aan de krukas.
Bij de meeste testbanken werkt het zo. Die meten eerst de rolweerstand van de hele aandrijving. Dan het vermogen aan de wielen. En kunnen dan redelijk nauwkeurig het geleverde motorvermogen uitrekenen.
Overigens slurpt een CVT en cardan aandrijving op hogere snelheden vermogen. Vandaar dat een quad met kettingaandrijving en schakelbak ook altijd sneller zal lopen. En dus meer vermogen aan de achterwielen zal overhouden.\
Mijn Bombardier X heeft 37kw, dus 50pk. Op asfalt ben ik sneller weg, en heb een hogere top dan bijvoorbeeld een Arctic Cat 1000 of een Can-Am 800. Terwijl deze meer vermogen hebben.
Als mijn Bombardier stilstaat en ik geef hem een duwtje dan rolt ie zomaar een paar meter door. Als een Utility Quad stilstaat dan moet je echt duwen om er beweging in te krijgen. En zodra je stopt met duwen staat ie weer stil.
Het vermogen van een quad. (How to)
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Re: Het vermogen van een quad. (How to)
Moest ik van u zijn, zou ik mij toch eens beter informerenJason McCoy schreef:Dat is totaal niet boeiend aangezien alle merken met dezelfde maat meten
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !