240 KIT BLASTER

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik zou het NIET doen.
Maar je moet het zelf weten. Ik denk dat het kwa kosten niet efficient is om met een Blaster als basis door te gaan.
Als je een 400 neemt heb je bovendien een betere handling.

Als je bij 2takt wilt blijven kun je ook richting 250R denken....

Als je toch met de blaster door wilt gaan, een hele kit, dan ben je denk ik ver over de 1000 euro kwijt.

EDIT: Zie hier op http://www.vcatv.com/PBengine.htm

CT Racing Sonic, all in, (incl carb en uitlaat), 1345 dollar.
Voordat het hier is ben je nog wat extra kwijt, bovendien laat je het erop zetten of doe je dat zelf?
Bovendien moet je de koeling waarschijnlijk aanpassen...
Zou zeker 1500 als richtbedrag aanhouden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

zul je zelf moeten samenstellen,mikuni carb met platte schuif erop, andere reeds v-force hebbek et meeste goede ervaring mee. dus begin maar te rekenen he, moet ook zien da piston enzo bij de cilinder zit en dichtingen,maar meestal is da wel 1 kit.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 873
Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
Locatie: grimbergen
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

ik zou ook zeggen wacht met een kit en laat volgende dingen doen:
cilinder tunen
andere carbu
reedvalve
ontsteking
maar zou ook niet direct voor de kit gaan hoor
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Met belasting erbij en dergelijken kom je nog wel iets hoger uit. Zeker als je ook nog een vergrote inlaat (aluminium airbox) erbij neemt. En zoals ik al zei, het frame van die 400EX is een stuk beter :)
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

Teunie schreef:Ik zou het NIET doen.
Maar je moet het zelf weten. Ik denk dat het kwa kosten niet efficient is om met een Blaster als basis door te gaan.
Als je een 400 neemt heb je bovendien een betere handling.

Als je bij 2takt wilt blijven kun je ook richting 250R denken....

Als je toch met de blaster door wilt gaan, een hele kit, dan ben je denk ik ver over de 1000 euro kwijt.

EDIT: Zie hier op http://www.vcatv.com/PBengine.htm

CT Racing Sonic, all in, (incl carb en uitlaat), 1345 dollar.
Voordat het hier is ben je nog wat extra kwijt, bovendien laat je het erop zetten of doe je dat zelf?




Bovendien moet je de koeling waarschijnlijk aanpassen...
Zou zeker 1500 als richtbedrag aanhouden.
dat erop zette doet pa zelf....maaralsk de blaster hou spaar ik heel wa geld uit
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 873
Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
Locatie: grimbergen
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

ja erop zetten is niet zo moeilijk maar je moet hem laten afstellen door iemand die er alles van kent hé anders zit je vol met "dode punten"
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

we kenne n mechanieker die doet niets anders,,,,
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Blaster boy 13 schreef:
Teunie schreef:Ik zou het NIET doen.
Maar je moet het zelf weten. Ik denk dat het kwa kosten niet efficient is om met een Blaster als basis door te gaan.
Als je een 400 neemt heb je bovendien een betere handling.

Als je bij 2takt wilt blijven kun je ook richting 250R denken....

Als je toch met de blaster door wilt gaan, een hele kit, dan ben je denk ik ver over de 1000 euro kwijt.

EDIT: Zie hier op http://www.vcatv.com/PBengine.htm

CT Racing Sonic, all in, (incl carb en uitlaat), 1345 dollar.
Voordat het hier is ben je nog wat extra kwijt, bovendien laat je het erop zetten of doe je dat zelf?




Bovendien moet je de koeling waarschijnlijk aanpassen...
Zou zeker 1500 als richtbedrag aanhouden.
dat erop zette doet pa zelf....maaralsk de blaster hou spaar ik heel wa geld uit
Je spaart zeker geen geld uit.
Er stond pas voor 3500 een 400ex te koop....
Bovendien zijn er verschillende z400's te koop voor ca. 5000 die heel wat beter en confortabeler lopen.....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

voor 1500€ heb je nog geen nieuwe quad,en een blaster kan je echt loeihard doen gaan met zo een kitjes. en projectjes en revieuws kunnen we wat van leren.
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

die staat er nu ni meer :lol:
ik ben ma ne kleine moet geen grotere hebbe gewoon een snellere en dan denk ik da ik de blaster beter hou en gewoon andere kit steek


maarja sommige zegge doen en sommige rade het echt af .. ik weet hteecht ni meer
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Robby schreef:voor 1500€ heb je nog geen nieuwe quad,en een blaster kan je echt loeihard doen gaan met zo een kitjes. en projectjes en revieuws kunnen we wat van leren.
Als hij zn Blaster en al zn opties verkoopt en 1500 bijlegt dan heeft hij een andere quad.

Natuurlijk is het interessant om te volgen, ik geef alleen mijn advies.
Een andere quad is een veel betere investering, zeker voor iemand van zijn leeftijd.
Een opgefokte Blaster zal ook een stuk minder betrouwbaar zijn dan een standaard 400....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

denk het niet,tegenwoordig koop je blasters voor een appel en een ei omdat bijna iedereen overschakelt naar viertakt. overtlaatst kostek een zwart rode kopen 2500€ zo goed als nieuw. dusja... Ik heb de kit ook overwogen,maar ben daarna aan men warrior begonnen.
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

z400 wil ik ni het liefst hou ik de blaster als het allemaal goed getuned en afgesteld is zal het ook wel betrouwbaar zijn niet? meschien ni zo betrouwbaar als ne 400 maar wel zeker zo snel :D zou daar garantie op te krijge zijn?
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Blaster boy 13 schreef:z400 wil ik ni het liefst hou ik de blaster als het allemaal goed getuned en afgesteld is zal het ook wel betrouwbaar zijn niet? meschien ni zo betrouwbaar als ne 400 maar wel zeker zo snel :D zou daar garantie op te krijge zijn?
met de slijtage ga je blijven zitten zoals nu, goed inrijden,juist afstellen en voor genoeg koeling zorgen en kan geen probleem zijn.
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

het afstelle gaat denk ik dna toch gebeure door de dealer die zulle wel wete wa ze doen!
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Plaats reactie