Uitlaat Yamaha versus FP, Rino...
Uitlaat Yamaha versus FP, Rino...
Mijn Raptor660 is momenteel nog standaard.
Graag had ik hem wat meer koppel gegeven....
Op't forum ben ik al 't een en 't ander te weten gekomen, beste zou zijn om uitlaat te veranderen en eventueel dynojetten.
Beste leek me om ook eens te informer bij een aantal dealers.
Eerst heb ik gebeld naar DeLiège, goeie uitleg gehad: om harder te trekken zou zowel demper als voorbochten moeten veranderen en een dynojet laaten steken (= sproeiers en naaldjes vervangen in carbu?). Dat grapje zou me +/- 600euro kosten. Maar het zou de prestatie wel enorm verbeteren.
Volgende dealer was "VanHeers" uit vilvoorde (een specialist in jet-ski & quad). Daar zeiden ze me dat de voorbochten veranderen zeer weinig verschil zou maken. In tegenstelling tot bij DeLiège adviseerde me mij een Yamaha uitlaat, welke type weet ik niet juist, maar deze zou performanter zijn dan de FP's of Rino's. Daarnaast zou hij de sproeiers en naalden vervangen in de carbu (is dit zelfe als dynojet plaatsen?). Prijs voor yamaha uitlaat +/- 450euro en carbu aanpassingen +/- 100euro, totaal dus een kleine 600euro ook.
wat is jullie idee hierover?
Alvast bedankt voor de info,
grtz...
Graag had ik hem wat meer koppel gegeven....
Op't forum ben ik al 't een en 't ander te weten gekomen, beste zou zijn om uitlaat te veranderen en eventueel dynojetten.
Beste leek me om ook eens te informer bij een aantal dealers.
Eerst heb ik gebeld naar DeLiège, goeie uitleg gehad: om harder te trekken zou zowel demper als voorbochten moeten veranderen en een dynojet laaten steken (= sproeiers en naaldjes vervangen in carbu?). Dat grapje zou me +/- 600euro kosten. Maar het zou de prestatie wel enorm verbeteren.
Volgende dealer was "VanHeers" uit vilvoorde (een specialist in jet-ski & quad). Daar zeiden ze me dat de voorbochten veranderen zeer weinig verschil zou maken. In tegenstelling tot bij DeLiège adviseerde me mij een Yamaha uitlaat, welke type weet ik niet juist, maar deze zou performanter zijn dan de FP's of Rino's. Daarnaast zou hij de sproeiers en naalden vervangen in de carbu (is dit zelfe als dynojet plaatsen?). Prijs voor yamaha uitlaat +/- 450euro en carbu aanpassingen +/- 100euro, totaal dus een kleine 600euro ook.
wat is jullie idee hierover?
Alvast bedankt voor de info,
grtz...
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
dus krijgt ge bij deliege uwe voorbocht gratis erbij vergeleken met van heers! ik weet maar één ding: bij mij staat er een titanium fp+voorbocht en een dynojet op van bij deliege, en ik ben er héél tevreden van. Wat die yamaha uitlaat geeft(zal waarschijnlijk gyt-r zijn) weet ik niet, maar blijkbaar zal de fp toch goedkoper zijn, en zoveel verschil tss de 2 kan er nu toch ook niet zijn( toch niet voor recreatierijders)
ik zou voor fp gaan
ik zou voor fp gaan
Bedankt voor de snelle reactie!
De FP demper zou +/- 250euro kosten, voorbochten 300euro en dynojet 100euro, en bij DeLiège zouden ze het als "pakket" geïnstalleerd voor 600euro doen.
De yamaha (450euro) demper is pak duurder dan de FP, dus ja als ik FP zou nemen lijkt het of de voorbochten 'gratis' zijn bijna.
Heeft er iemand ervaring met de speciale demper van yamaha?
De FP demper zou +/- 250euro kosten, voorbochten 300euro en dynojet 100euro, en bij DeLiège zouden ze het als "pakket" geïnstalleerd voor 600euro doen.
De yamaha (450euro) demper is pak duurder dan de FP, dus ja als ik FP zou nemen lijkt het of de voorbochten 'gratis' zijn bijna.
Heeft er iemand ervaring met de speciale demper van yamaha?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
FP is zeer goed en van prijs ook
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Ik heb Hanzie een 'prive bericht' gestuurd... met wat geluk antwoord hij in deze toppic.Teunie schreef:Hanzie heeft die demper op zijn YFZ, vraag hem eens naar zijn ervaringen ermee. (hij heeft namelijk ook een Rino dus kan wel vergelijken)
Ik heb al veel positieve reactie's gelezen van FP, dus ik twijfel niet aan kwaliteit. 't maar dat er weinig (geen?) dingen staan op forum van die Yamaha uitlaat.
Voor ik kosten doe wil ik graag de + en - kanten van beiden weten.
Eigenlijk is mijn raptor niet meer volle 100% origineel, ik heb vooraan een kleiner tandwiel gestoken (sneller trekken). Ik heb een ga-raced tegen andere raptor met FP demper, verder origineel (geen dyno) en we gingen evensnel... Conclusie: FP demper is goed spul, misschien met dyno nog beter... Maar ik wil dus graag een vergelijking horen.
Hanzie ? laat maar iets horen !
THX !
ik heb idd zowel een Rino uitlaat als een carbonne GYT-R.
helaas heb ik de gyt-r nog niet kunnen testen op terrein. maar ik twijfel niet aan de prestatie's van deze uitlaat. de gyt-r uitlaat is zowiezo beter als de fp/rino... dat is al bewezen, het enige waar je rekening mee moet houden is de kwaliteit van de dempers. de gyt-r is gekend voor zijn slechte kwaliteit (levensduur van een half jaar/jaar). de rino en fp daarentegen gaan iets langer mee, alhoewel de rino op mijn suzuki het na een jaar ook voor bekeken hield...
als je het geluid niks kan schelen zou ik zeker voor een gyt-r gaan, maar ik waarschuw je voor de kwaliteit ervan. de voorbocht bij een raptor zou ik zowiezo wel vervangen, dus misschien toch het all-in pakket van deliege?
ik zou voor de volledige fp lijn + dynojet gaan, dan zul je het beste zijn gesteld en het voordeligst op lange termijn. doe david de groeten van mij!
hanzie
helaas heb ik de gyt-r nog niet kunnen testen op terrein. maar ik twijfel niet aan de prestatie's van deze uitlaat. de gyt-r uitlaat is zowiezo beter als de fp/rino... dat is al bewezen, het enige waar je rekening mee moet houden is de kwaliteit van de dempers. de gyt-r is gekend voor zijn slechte kwaliteit (levensduur van een half jaar/jaar). de rino en fp daarentegen gaan iets langer mee, alhoewel de rino op mijn suzuki het na een jaar ook voor bekeken hield...
als je het geluid niks kan schelen zou ik zeker voor een gyt-r gaan, maar ik waarschuw je voor de kwaliteit ervan. de voorbocht bij een raptor zou ik zowiezo wel vervangen, dus misschien toch het all-in pakket van deliege?
ik zou voor de volledige fp lijn + dynojet gaan, dan zul je het beste zijn gesteld en het voordeligst op lange termijn. doe david de groeten van mij!
hanzie
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
ik ookwantjes schreef: vraag het eens aan david, hij heeft van verschillende uitlaten de testen gezien.
als je ergens verdeler van zijn ga je automatisch je product boven een ander stellen, niet meer dan logisch.
als je een weekje wacht heb ik je dyno's om te laten zien welke de beste is.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
Bedankt voor de vele reactie's !
Het verwondert me wel dat een uitlaat niet langer meegaat dan een jaartje... is dit ook zo met het standaard uitlaatsysteem?
En, ik vermoed dat het dan enkel de demper is die moet vervangen worden na een jaar, dat dus de voorbochten bijna onverslijtbaar zijn...
Hanzie, zou je zo vriendelijk willen zijn om die dyno's in deze toppic te willen plaatsen? of een link naar de toppic waar je tekst en uitleg geeft over uw testen?
Als ik de reply's las op't forum leek de GYT-r de beste dus, maar korte levensduur. Ik ga dus maar eens wachten tot ik de verschillen zie op de testbank (Thx Hanzie). Als de Gyt-r werkelijk een mega verschil geeft t.o.v. FP/Rino, dan neem ik wel de Gyt-r denk ik.
Hanzie, ga je op de testbank dan ook testen met een andere voorbocht voor de Gyt-r of de standaard voorbocht.
Moest ik de Gyt-r nemen, was ik niet van plan de voorbochten ook te veranderen ($$$), darentegen met de FP wel.
Denken jullie dat de Gyt-r zonder voorbocht nog steeds performanter is dan de FP mét nieuwe voorbochten?
grtz
Het verwondert me wel dat een uitlaat niet langer meegaat dan een jaartje... is dit ook zo met het standaard uitlaatsysteem?
En, ik vermoed dat het dan enkel de demper is die moet vervangen worden na een jaar, dat dus de voorbochten bijna onverslijtbaar zijn...
Hanzie, zou je zo vriendelijk willen zijn om die dyno's in deze toppic te willen plaatsen? of een link naar de toppic waar je tekst en uitleg geeft over uw testen?
Als ik de reply's las op't forum leek de GYT-r de beste dus, maar korte levensduur. Ik ga dus maar eens wachten tot ik de verschillen zie op de testbank (Thx Hanzie). Als de Gyt-r werkelijk een mega verschil geeft t.o.v. FP/Rino, dan neem ik wel de Gyt-r denk ik.
Hanzie, ga je op de testbank dan ook testen met een andere voorbocht voor de Gyt-r of de standaard voorbocht.
Moest ik de Gyt-r nemen, was ik niet van plan de voorbochten ook te veranderen ($$$), darentegen met de FP wel.
Denken jullie dat de Gyt-r zonder voorbocht nog steeds performanter is dan de FP mét nieuwe voorbochten?
grtz
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 08 mar, 2004 07:38
- Locatie: geraardsbergen
- Contacteer:
wees er maar zeker van dat er meer zijn die rondrijden met fp dan met gyt-r, en die er tevreden van zijn, maar swat als je hem hebt maak dan eens een revieuwken of we spreken eens af om te draggen.Racer'ken schreef:Bedankt voor de vele reactie's !
Het verwondert me wel dat een uitlaat niet langer meegaat dan een jaartje... is dit ook zo met het standaard uitlaatsysteem?
En, ik vermoed dat het dan enkel de demper is die moet vervangen worden na een jaar, dat dus de voorbochten bijna onverslijtbaar zijn...
Hanzie, zou je zo vriendelijk willen zijn om die dyno's in deze toppic te willen plaatsen? of een link naar de toppic waar je tekst en uitleg geeft over uw testen?
Als ik de reply's las op't forum leek de GYT-r de beste dus, maar korte levensduur. Ik ga dus maar eens wachten tot ik de verschillen zie op de testbank (Thx Hanzie). Als de Gyt-r werkelijk een mega verschil geeft t.o.v. FP/Rino, dan neem ik wel de Gyt-r denk ik.
Hanzie, ga je op de testbank dan ook testen met een andere voorbocht voor de Gyt-r of de standaard voorbocht.
Moest ik de Gyt-r nemen, was ik niet van plan de voorbochten ook te veranderen ($$$), darentegen met de FP wel.
Denken jullie dat de Gyt-r zonder voorbocht nog steeds performanter is dan de FP mét nieuwe voorbochten?
grtz
vanwaar ben je eigenlijk?
'k ben van vilvoorde...
En jij Wantjes?
Nu wil ik zowiezo wel is ne keer afspreken als het qua afstand te doen is...
Zoals ik al zei ga'k wachten op testen van Hanzie, bovendien is volgende week ofzo mijn vakantie geld op de rekening dus bugetair wordt het iets makkelijker om de raptor een boost te geven
Maakt de Gyt-r meer lawaai dan de FP denken jullie?
Wat ik ook al gelezen heb op forum is dat de FP's veel lawaai maken. Soms word er gezegt dat er zowiezo een geluidsdemper bijzit als je een nieuwe koopt, anderen zeggen dan weer van niet... Is er iemand die hierover een 100% zeker antwoord weet? Of is het zo simpel dat als ge een FP koopt er gewoon een decibel-killer moet bijkopen?
Dan ben ik ook nog opzoek naar een goei aanhangwagens'ke waar quad op kan, dan kan ik naar eender waar komen om ne keer te cruizen
grtz
En jij Wantjes?
Nu wil ik zowiezo wel is ne keer afspreken als het qua afstand te doen is...
Zoals ik al zei ga'k wachten op testen van Hanzie, bovendien is volgende week ofzo mijn vakantie geld op de rekening dus bugetair wordt het iets makkelijker om de raptor een boost te geven
Maakt de Gyt-r meer lawaai dan de FP denken jullie?
Wat ik ook al gelezen heb op forum is dat de FP's veel lawaai maken. Soms word er gezegt dat er zowiezo een geluidsdemper bijzit als je een nieuwe koopt, anderen zeggen dan weer van niet... Is er iemand die hierover een 100% zeker antwoord weet? Of is het zo simpel dat als ge een FP koopt er gewoon een decibel-killer moet bijkopen?
Dan ben ik ook nog opzoek naar een goei aanhangwagens'ke waar quad op kan, dan kan ik naar eender waar komen om ne keer te cruizen
grtz
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
Vilvoorde dat is niet ver, moet je maar eens meerijden met ons, om 03/07/05 doen we terug een rit! Vertrekkende vanuit ternat.Racer'ken schreef:'k ben van vilvoorde...
En jij Wantjes?
Nu wil ik zowiezo wel is ne keer afspreken als het qua afstand te doen is...
Zoals ik al zei ga'k wachten op testen van Hanzie, bovendien is volgende week ofzo mijn vakantie geld op de rekening dus bugetair wordt het iets makkelijker om de raptor een boost te geven
Maakt de Gyt-r meer lawaai dan de FP denken jullie?
Wat ik ook al gelezen heb op forum is dat de FP's veel lawaai maken. Soms word er gezegt dat er zowiezo een geluidsdemper bijzit als je een nieuwe koopt, anderen zeggen dan weer van niet... Is er iemand die hierover een 100% zeker antwoord weet? Of is het zo simpel dat als ge een FP koopt er gewoon een decibel-killer moet bijkopen?
Dan ben ik ook nog opzoek naar een goei aanhangwagens'ke waar quad op kan, dan kan ik naar eender waar komen om ne keer te cruizen
grtz
Infeite word er bijna iedere zondag gereden, s'morgens Vertrekken ternat en de namiddag kan in affligem zijn of Ninove of Ternat.
Die silencer is er zeker en vast bij, toch bij diegene die ik reeds leverde Pm me maar voor offerte
Ik denk dat een Gyt-r minder lawaai maakt, kheb hem ook nog niet in het echt gehoord maar wel op geluidfragment.
Idd een fp maakt al wat meer lawaai, vooral zonder silencer.
Indien je een voorbuis van fp ook steekt en plaatst dan die silencer dan houd hij zich wel nogal wat in, heb ik zelf kunnen ondervinden bij men raptor.
Maw, je hebt enorm meer power met je complete fp maar de DB's zijn wel iets hoger.
Greetingssss
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-