Lift kit
De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.
When going gets tough, the tough get going
Dat klopt, hoe hoger men gaat, hoe fragieler die steekassen worden spijtig genoeg.Toine schreef:De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Er zijn al meerdere topics over waar het bevestigd is dat steekassen dit niet zo graag hebben van met grotere banden / velgen te rijden.
Veel hangt van de rijstijl af natuurlijk....
Allezins mega rino op die foto!!
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Ik zou het ook niet doen...
Als je in diepe sporen rijdt van tractoren/jeeps/... ga je automatisch met je quad langs 1 kant hangen, en dan moet je je volledig gewicht naar de andere kant plaatsen om de quad niet op z'n kant te laten liggen. Met zo'n lift kit mag je het dan wel volledig vergeten, of je moet al acrobate-toeren uithalen.
Dat van een lift kit steken om grotere banden te steken is larie, 27-28" is toch wel het maximum, de quad moet het nog kunnen trekken ook hé. En die maten gaan er standaard onder.
Als je in diepe sporen rijdt van tractoren/jeeps/... ga je automatisch met je quad langs 1 kant hangen, en dan moet je je volledig gewicht naar de andere kant plaatsen om de quad niet op z'n kant te laten liggen. Met zo'n lift kit mag je het dan wel volledig vergeten, of je moet al acrobate-toeren uithalen.
Dat van een lift kit steken om grotere banden te steken is larie, 27-28" is toch wel het maximum, de quad moet het nog kunnen trekken ook hé. En die maten gaan er standaard onder.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Tja,jullie raden het dan af,ik zou niet graag kracht verliezen.
Krachtig is hij wel,door dat de kodiak ook niet zo zwaar is van gewicht geraak ik praktisch overal door.
Maar dat beetje hoger,kan misschien wel schelen bij diepere sporen.
Ik heb eens info gevraagd bij highlifter zelf.
Daar doet iedereen het natuurlijk...
Ga toch nog afwachten.
Dank alvast voor jullie goede raad.
Krachtig is hij wel,door dat de kodiak ook niet zo zwaar is van gewicht geraak ik praktisch overal door.
Maar dat beetje hoger,kan misschien wel schelen bij diepere sporen.
Ik heb eens info gevraagd bij highlifter zelf.
Daar doet iedereen het natuurlijk...
Ga toch nog afwachten.
Dank alvast voor jullie goede raad.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik zie niet in hoe je kracht kan verliezen met verhogingskit, kan nu even niet volgen. Ik zou het toch eens proberen, zo duur is het nu ook niet en denk dat je in combinatie met 26" wielen perfect zou zitten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team