Eind april heb ik 't blok van mijn Suzuki kapot gereden.
Toen heb ik het besluit genomen om een 450 kit te gaan steken.
Na wat opzoekwerk op het internet, en heel wat gesprekken met Marco van JumpingJet, is mijn keuze gevallen op de Athena 450 kit.
Na héél lang te moeten wachten was de kit iets meer dan een week geleden aangekomen.




De rest van de foto's zijn HIER te vinden :
http://www.dqt.be/public/pics/index.php ... AlfAs_Z450
Doordat de motor was vastgelopen is alles vervangen geweest, Cilinder, zuiger, drijfstang, krukas, én lagers.
Toen in de onderdelen uit de verpakking haalde, viel me onmiddelijk de afwerking van de kit op. ook waren er alle dichtingen enz.. bij, dit is wel handig bij montage.
De motor werd in elkaar gestoken en afgesteld door Marco van JumpingJet, hir kan ik dus voorlopig niet niet veel van zeggen. Er is voorlopig een 160 sproeier ingezet, zodat hij zeker niet te arm staan
Zaterdagavond was hij eindelijk klaar. de eerste keer starten, amaai.. WAT EEN GELUID !
De eerste meters héél voorzichtig vertrokken, onmiddelijk was de power onderin merkbaar, het was dus héél moeilijk om de quad in te rijden.
Gelukkig had Kris zijn Z400 ook nog maar pas, en zijn we elke avond gaan rijden.. De eerste 300km niet boven de 65Km.u uitgekomen, en niet hoog in de toeren gegaan.
Intussen heeft ie al wat kilometers gereden, en heb ik al heel wat met 't gas gespeeld, en ik kan je zeggen dat het een serieus verschil is met de originele motor ! trekkracht vanaf het begin. ik ben nog niet bolven halfgas geweest omdat hij dan verzuipt door die grote sproeier, maar dit wordt een van de komende dagen nog opgelost.
Volgende woensdag gaat hij op de testbank, om zo de juiste afstelling te vinden met de TM36 en de jumpingJet CDI (deze staat er nu nog niet tussen)
Het vervolg kunnen jullie hier lezen in de komende weken
Zijn er nog leden van het forum die deze kit hebben? om wat ervaringen uit te wisselen?
AlfA





