Motor Raptor 660

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Moto 111
Toeschouwer
Toeschouwer

Motor Raptor 660

Bericht door Moto 111 »

Ik zou me een quad willen aanschaffen, en heb men hart verloren aan een raptor 660. Maar een vriend van mij zegt dat er regelmatig problemen zijn met de motoren van deze quad bij een wat intensief gebruik. wil hem gebruiken om +- 80% op de weg te gebruiken en voor de andere 20% mij uit te leven in het veld en eventueel af en toe es op een crossparcours.

Is dit een gekend probleem??

weet er iemand hoeveel taks en verzekering er hier ongeveer op moet betaald worden??

Groeten
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

ze hebben mij altijd verteld dat de raptor een goede allround quad is, dus ik denk wel dat je goed zit. zou je niet beter wachten op de nieuwe raptor de 700 met 686 cc :D
van het 'probleem' dat je zegt weet ik niet zo veel
taks en verzekering vallen goed mee.
greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Bart Declerck
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Bart Declerck »

ik heb da overlaatst mee gereden en moet toch zeggen dat dit een zeer deftige quad is,moest ik een andere kopen zou ik zelf ook overgaan naar de raptor of de kfx 700,
die mannen hebben helemaal geen problemen met motor enz.
GrTz
Moto 111
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Moto 111 »

nu hoor ik dat er ook nog problemen zijn met de achteruitversnelling, begin al schrik te krijgen om ene te kopen!!!!
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

de eerste raptors hadden problemen met de versnellingsbak maar die zijn nu toch al van de baan denk ik.een raptor 700 zal wel nog wat kinderziektes tegemoet gaan denk ik.Dus een van de laatste 660 's is naar mijn gedacht geen slechte keuze. :wink:
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

Ze vertellen veel over het huidige raptor blok ! maar het is een feit dat het een van de beste blokken is die in de quads gebruikt worden ! :) ( voor u situatie he' dus genoeg power en koppel, weinig onderhoud,en een lange levensduur ! )
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Als je maar niet een raptor koopt van het eerste jaar en dat was van 2001 als ik mij niet vergis. Die had nogal wat kinderziektes. En die zijn er in latere jaren uitgehaald.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Raptor is idd een top motorblok uit de xt660 tenere, alleen is de versnellingsbak aangepast om er een achteruit in te krijgen en bij de eerste twee jaren waren de tandwielen te smal uitgevoerd waarddor ze vroeg of laat kapotliepen. Dit is later aangepast. Raptor is dus een goede quad zolang je maar 2003 of nieuwer koopt. Als er eentje aandient die jponger is maar met aangepaste tandwielen kan je de gok ook wagen maar dan wel echt zeker weten dat dit gebeurt is. Mocht je toch een verkeerde kopen en met kapotte versnelling komen te staan kost de reparatie +aanpassing naar bredere tanden rond de 2000 euro.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
andy raptor
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andy raptor »

Ik had een raptor 660 van 2001 en heb inderdaad de versnellingsbak kapot gereden,maar heb wel geen 2000euro moeten betalen zoals jij zegt hoor!Heb in het totaal 700euro moeten betalen voor de versnellingsbak aan te passen naar een model 2002!

Maar heb ondertss de raptor 700 besteld,spijtig genoeg hier alleen te verkrijgen in blauw :x

Grtzz andy
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door cbrreke »

jow, ik heb zelf een raptor 660r en moet zeggen gewoon kopen, echt een heel goed machine mits goed onderhoud natuurlijk maar dat is bij alles zo eh. :wink:

En ik moet zeggen de mijne heeft al heel wat te verduren gekregen,ook natuurlijk op een menselijke manier. :lol: , 1 nadeel vindt ik dat er een te lichte vering op staat voor te springen eens je dit onder de knie hebt spring je makkelijk met de bodemplaat op de grond :roll:

ah ja vezekering is bij mij ong. 225€ en taks rond de 40€ als ik mij niet vergis.

Gewoon kopen je gaat het je niet beklagen zeker weten!! :lol:
rudiero
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door rudiero »

Maar 40 euro?Ik betaal vr mijn yamaha blaster 61,50euro tax :?:
Bad-Pritt
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Bad-Pritt »

Ik heb ook een sgehoord dat de raptor nogal veel olie verbruikt. klopt dit?
Second Place is First Looser
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

grote een cilinders gebruiken altijd wel wat olie reden daarvan weet ik eigenlijk niet.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
cbrreke
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door cbrreke »

srr heb het juist aan gehad het is 68€ taks :lol:
Kapitein Iglo
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Kapitein Iglo »

zou ff willen terugkomen op die raptors met kinderziektes zoals jullie zeggen.. is dit enkel bouwjaar 2001? en welke onderdelen dan precies die het wat lieten afweten? heb er enkele op't oog waaronder ook van 2001 dus zou wel makkelijk zijn mocht ik dan weten welke onderdelen dienden vervangen te worden!

mvg
Plaats reactie