A-Arm projectje voor Z/KFX400, deel I

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:
Sg6 schreef:als je een buske in een bus last en die daarna uitdraait tot de gewenste dia voor lager en die dan nogmaals last aan de arm zelf krijg je toch ook vervorming??? Dus naar mijn gedacht blijft dit hetzelfde enkel dat de wand dikker is, maar vervormen gaat ze zeker doen. Alle in mijne gedacht toch.

mvg
idd, maar ik denk nu dat men het op deze manier doet:

lagerhuisjes maken, volledige arm samenlassen in de volgorde zoals wij het gedaan hebben, daarna volledig doorruimen.
aaaaaaaaaaaaaaa, maar eeeuhm doorruimen?? ge weet met een ruimer da ge een ongeveer 1 tiende ofzo ernaast mag zitten want mijn gedacht vanaf 2 tiende krijgde dien ruimer er al nie meer in zeker als je het manueel gaat doen. Zal wel weer een robotje zijn zekers bij houser.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

hier volgen de foto's van de testritjes van vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

close-ups:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ritje omstreken Brugge/Beernem:
Afbeelding

na uitgebreid testen werden de armen ook voorzien van het Shit-proof label :P
Afbeelding
Afbeelding
White LTZ-450 - powered by MSD -
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

heel mooie armen, en quads
nog veel plezier ermee
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

welke is de die van SG6 ??

gretzzzzzzzzzz
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
scottusa
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 06 feb, 2005 19:57
Locatie: opoeteren

Bericht door scottusa »

banshee--lover schreef:welke is de die van SG6 ??

gretzzzzzzzzzz
diegene met de dg bumper
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us

Dangerous
Quadracing
Team
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Ik denk met DG bumper. Hij zit erop. :)

Mooie foto's. Mooie armen. Puik werk, manne! :)
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

tnx!

yup die met DG bumper erop is sg6 zijn Kawasuki
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nice!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef: close-ups:
Afbeelding
Fré, naar mijn mening is de balljoint te ver uitgedraaid. Voor straatgebruik geen probleem, maar in cross moet dat vroeg of laat breken. Op hoeveel graden heb je camber gezet. Voor jullie gebruik zou ik 3° nemen, voor cross mag je gaan tot 4.5° Ik zou de lengte van de bovenste arm zodanig aanpassen dat je bij volledig ingedraaide balljoint op 4.5° komt.

De neus van de Z400 lijkt mij vrij laag, kun je eens meten hoeveel cm je onder chassis hebt ter hoogte van voetsteunen en hoeveel cm vooraan juist voor chassis knikt (weet niet of het bij Z400 naar boven knikt, bij YFZ toch). Als knikpunt iets achter de armen ligt moet dat vooraan +/- 1 cm hoger zijn dan onder voetsteunen, voor in het zand te rijden mag dat zelfs tot 2 cm zijn.

Wat betreft de caster is het niet echt noodzakelijk dat die regelbaar is, wel moet ie goed zijn als ze gemonteerd zijn als ze niet regelbaar zijn. Voor recreatiegebruik zou ik caster op 4.5° maken, dit zorgt ervoor dat ie stabiel is bij hogere snelheden. Iemand die veel op technische parcours rijdt zou ik verlagen tot 3.5° maar voor de meesten zal 4.5° perfect zijn.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Idd, bij mij staan de balljoints bovenaan in het midden, omdat ik mijn camber ingesteld heb zoals de meesten aanraden, maar Andries heeft die van hem helemaal recht gezet, en daarom staan zijn bovenste balljoints helemaal uitgeregeld, zoals op de foto te zien.

Bij modellering werd rekening gehouden met een camber van een paar graden, en dan staan de balljoint tiges mooi in het midden. We zullen zien, ik test ze momenteel met de tiges in het midden (even ver in als uitgedraaid), Andries test de ophanging met nagenoeg geen camber.

Indien blijkt dat dat nog moet aangepast worden (bvb doordat de optimale camber leidt tot een balljoint die redelijk ver uitgedraaid is), dan wordt dat aangepast.

Scherp oog die Niko! Tnx! :D


mijn chassis staat momenteel een klein beetje met de neus naar boven, Andries heeft zijn preload ingesteld met de neus een klein beetje naar beneden. We zullen het moeten testen, en indien nodig bepaalde zaken bijsturen zoals je voorstelt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Fré schreef:mijn chassis staat momenteel een klein beetje met de neus naar boven, Andries heeft zijn preload ingesteld met de neus een klein beetje naar beneden. We zullen het moeten testen, en indien nodig bepaalde zaken bijsturen zoals je voorstelt.
Preload dient niet om hoogte van de quad in te stellen !!!!!!!!!!!!!!!!!
Op die manier ben je verkeerd bezig met de afstelling van je quad (tenzij je ZPS vering van PEP, Elka, TCS,... hebt)

Heb in een topic al eens uitgelegd hoe je preload instelt, je moet maar eens zoeken.

Je moet eerst zorgen dat je veren met juiste preload staan en dan hoogte onder chassis meten zoals al aangegeven. Iets hoger vooraan is de boodschap, anders gaat quad te veel gaan duiken bij het remmen en wordt het haast niet te doen om op hobbelige stukken te rijden. Is dat niet zo, dan zal je de montangepunten moeten aanpassen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

inderdaad ja, das waar, de preload is bij mij ingesteld zodat ie ongeveer 30% ingaat als je op de quad zit.

Bij Andries weet ik niet hoe hij dat gedaan heeft, de veer is ook een heel klein beetje anders (iets progressiever dan die van mij)

Als je de preload zet zoals ie moet staan, dan staat ie vanvoor idd iets hoger dan vanachter. Kzou Andries moeten vragen hoe ie het ingesteld heeft.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Andries bleek ook met 21" vooraan te zitten ipv 22" zoals standaard, scheelt ook al een goeie cm.
White LTZ-450 - powered by MSD -
bulcky
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 12 jan, 2004 16:11

Bericht door bulcky »

verkoop beginnen :)
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

de mijn is idem geregeld of die van jou fre, als ik erop zit dan gaat de neus ook omhoog vanvoor. Als ik op de zij kijk dan staat mijn chasis bijna recht, dus iets met de neus naar boven. Ik blijf voorlopig zo rijden om dan later eens aan te passen om het verschil eens aan te voelen. Heb in het verleden ook zo gereden met de armen van deliege en nooit een pb gehad met die bovenste balljoint. Tis meer den onderste balljoint die serieus tegen zijn tanden krijgt als die zo geregeld staat.

Thx voor den uitleg Nico.

Ik ben eigenlijk al aan het denken om project 3 te starten maja kan niet zonder fre :P
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie