achterbrug banshee

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
home_tuning
Easy Quadrider
Easy Quadrider

achterbrug banshee

Bericht door home_tuning »

Wat is het voordeel om bij een banshee een achterbrig met 10 cm te verlengen?
Is het niet zo dat je best om eens shee wat mx 'achtigere :roll: te maken je beter je achterbrug inkort? (heb dit bij een banshee zien staan die hier te koop heeft gestaan)?

Heeft er iemand ervaring met aanpassingen aan de achterbrug van een banshee die mij zou kunnen uitleggen wat voor effect die verlenging/verkorting zou geven?

(ik vraag dit omdat ik de kans heb om een ahcterbrug te kopen die 10 cm langer is den orig)
Yamaha Banshee
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

langer is ideaal voor op straat te rijden :wink:
en inkorten is ideaal voor mx ! dat is al dat ik kan vertellen !

greetzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Als je em langer maakt dan zal ie stabieler zijn op hooge snelheden en hij zal minder snel op zijn achterwielen gaan. Ideaal voor bijvoorbeeld dragraces. Maar ook krijg je dan minder druk op je achterwielen dus iets minder grip.

Als je em korter maakt dan zul je beter de bocht om gaan en meer druk op de achterwielen hebben, wat dus zorgt voor meer grip. Maar dan zal ie ook iets sneller op de achterste wielen staan.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ja maar met een langere achterbrug kun je beter over de knippen. Een soort vergelijking met een 80cc hoog solomotor en 125cc. Met de 125 kun je toch veel harder over de knippen omdat de wielafstand groter is?
Dus een verlenging van bv 5 cm bij een blaster zou niet gek zijn, maar langer moet je hem dus niet maken. Bij een banschee zit alles al veel minder kort op mekaar, zodat deze het op mx gebied al veel beter doet over de knippen. En om in te korten voor mx is bullshit, dan kloppen de verhoudingen niet meer.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

een banshee achterbrug moet gewoon 2" korter heb dit zelf onder vonden dat dit beter is.is de dikste zever dat je met een langere achter brug beter over de hobbels gaat omdat je sneut dan minder snel omhoog gaat en hij moet juist omhoog gaan in de hobbels.(ervaring voor banshee ,heb het niet over andere quads)
====>team DQT<====

trx450r
Plaats reactie