Polaris Quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Op onze trial waren er twee Raptors en een pakje Warriors, wel de Raptors zijn na twee proeven afgedropen. Veel te veel power en telkens op hun bek, terwijl de Warrior bijna probleemloos elke hindernis nam. Je moet de quad kiezen in functie van wat je hem gebruikt.

Mijn Grizzly is een echt werkbeest en gebruik ik voor zware modderritten in de winter en lange tochten (+200 km), daarvoor is ie ideaal. Ook voor de sneewwedstrijd in Tignes waar ik tweede werd met de Grizzly tegen alle getunede 2x4 quads.

Mijn nieuwe 450 is echt voor het snelle werk en bochtenwerk. Veel power, zeer snel optrekken, sterk in de bochten, en met baanbanden erop een kart op de weg.

Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ben het helemaal eens met Nikolas. Kies je quad voor je rijgebied & functie en niet puur op snelheid.
Als het flink heeft geregend en ik ga wat dieper het bos in, dan glibber ik met m'n Banshee echt alle kanten op. Terwijl m'n oom, op z'n Kodiak, makkelijk met flinke snelheden rijd zonder ook maar 1 keer weg te slippen. :) Maar aangezien ik toch voornamelijk op uitgestrekte zandpaden en brandwegen rijd, doet m'n quad precies wat ik van hem verlang en heb ik meestal geen problemen door m'n vermogen.

En laten we nou eens ophouden met 2-takt VS 4-takt discussie. :| Ook al komen we steeds tot de conclusie dat het met persoonlijke voorkeur en rijgebied te maken heeft, start de discussie steeds weer. De volgende keer dat de discussie weer start zet ik de topic op slot.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ja dat vind ik ook dat geherhaal we weten nu wel dat 4 takt beter is :P :lol: :wink:
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

daar begint hij weer :D
====>team DQT<====

trx450r
Ice
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Ice »

Het is gewoon wat je zelf beter vindt.

Ik heb liever 4-takt.
The diffrence between men and boys, is the price of their toys.
dtf

Bericht door dtf »

sorry dat ik hier nog eens open,maar ik zit nog niet zolang op het forum.
Ik had eerst een trailblazer 400(polaris)ik heb die gekocht voor 150000fr,ik heb er 1jaar mee gereden,en terug verkocht voor dezelfde prijs,de enige kost die ik gehad heb was een ketting en pions+remmen,wat crossen op circuit betreft,ik heb verscheidene jaren motocross gedaan(competitie)en moet zeggen dat ik op parcours(westdorpe)even snel ging met mijn quad als met de moto.
Ik heb nu een scrambler 500 4*4,en ik durf zeggen op een modderig parcours,komen bv,dat er weinig sportquads zullen volgen.
Een blaster vergelijken met een trailblazer gaat niet volgens mij,op een trailblazer zal je het veel langer uithouden,en ben je veel sneller doordat je niet moet schakelen.
Ik denk dat polaris in belgie wat misbegrepen wordt doordat het merk nooit deftig verdeeld is ,maar voor mij bestaat er geen betere. :wink:
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Logisch dat je 4x4 beter werkt in de modder, je hebt gewoon meer tractie.
Dit gecombineerd met VEEL power en automaat is geen slechte combinatie.
Maar als het parcours veel bochten en springbergen heeft denk ik dat je toch het nakijken hebt.

Bovendien schijnen er nogal wat problemen te zijn met polarissen, vooral elektronisch.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

zeer juist,ik heb ook even een blaster gehad en een endurance van 3h gedaan en ik was kapot,nu met men blazer gemakkelijk je zit er comfortabel op en toch kan je een blaster volgen,wat wil je nog meer?
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
dtf

Bericht door dtf »

Sprinbergen zijn geen enkel probleem,ik denk in de bochten dat ik minder problemen zal hebben dan u...
Op de toerrit in wervik mochten we op het circuit in komen,daar heb ik mijn vriend met zijn kodiak,vele raptors zien dubbelen
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

dtf schreef:Sprinbergen zijn geen enkel probleem,ik denk in de bochten dat ik minder problemen zal hebben dan u...
Op de toerrit in wervik mochten we op het circuit in komen,daar heb ik mijn vriend met zijn kodiak,vele raptors zien dubbelen
mss ook nog een kodiak die een yfz voorbij ging :?: :P :wink:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

8)

Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

of misschien reden die raptors in de verkeerde richting :lol: ;)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Hihi :D

Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

er was iemand van de polaris dealers gaan rijden op het polariscircuit en in de bochten kan hij ewa de predator bij houden door zen 4X4,en springen is geen probleem je moet hem gewoon zijn en dan gaat dat vanzelf
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ik weet het niet...

Het is een hele prestatie om vlotjes op een mx parcours mee te rijden met een scrambler van 260kg :o

die stomme inertie moet je op een of andere manier parten spelen!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie