nokkenassen Z400
nokkenassen Z400
ik lees hier en daar iets over aftermarket nokkenassen voor een z400, ook bij alba liggen ze, niet op de prijs letten. http://alba.buyol.com/Item/60-591.htm
zijn deze werkelijk hun geld waard, heeft iemand er ervaring mee, wie kan ze me leveren en welk merk is er het beste in? hoeveel pk win ik er ongeveer mee?
zijn deze werkelijk hun geld waard, heeft iemand er ervaring mee, wie kan ze me leveren en welk merk is er het beste in? hoeveel pk win ik er ongeveer mee?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quad Expert
Ze zijn hun geld waard, iets van een €150, maar imho enkel als je al een uitlaat en zo hebt. Dit wil niet zeggen dat je geen mooie winst zal hebben met de cams zonder nieuwe uitlaat.
De meesten lijken Hotcams te prefereren, omdat ze zonder probs in de standaard motor passen. Ze zijn dan ook een heel stuk goedkoper.
De logische motormod volgorde is ongeveer zoiets:
1) airboxmod
2) uitlaat
3) cams (vaak enkel inlaat) en/of hi-comp piston
4) CDI
5) big bore
6) carburator
Dit is toch de algemene indruk op z400 central.
Waarschijnlijk kan Kenny je meer uitleg geven, die heeft een nieuwe cam in zijn yfz motor gestoken denk ik.
Maar nogmaals: je kan enorm veel goeie info vinden als je op "search" duwt op z400 central. Ontelbare verhalen van mensen met verschillend geconfigureerde quads die vertellen over hun bevindingen met de nieuwe cam(s)
De meesten lijken Hotcams te prefereren, omdat ze zonder probs in de standaard motor passen. Ze zijn dan ook een heel stuk goedkoper.
De logische motormod volgorde is ongeveer zoiets:
1) airboxmod
2) uitlaat
3) cams (vaak enkel inlaat) en/of hi-comp piston
4) CDI
5) big bore
6) carburator
Dit is toch de algemene indruk op z400 central.
Waarschijnlijk kan Kenny je meer uitleg geven, die heeft een nieuwe cam in zijn yfz motor gestoken denk ik.
Maar nogmaals: je kan enorm veel goeie info vinden als je op "search" duwt op z400 central. Ontelbare verhalen van mensen met verschillend geconfigureerde quads die vertellen over hun bevindingen met de nieuwe cam(s)
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Ligt er vooral aan hoe degelijk je het installeert en hoe je met de quad omgaat denk ik.
Ik zou dan wel wat voorzichtiger zijn ivm het opwarmen en afkoelen van de quad.
Dus niet zomaar vlammen als ie nog koud is zoals je nu wel doet.....(misschien zowieso beter om m wat warm te rijden ook met orig. blok)
Ik zou dan wel wat voorzichtiger zijn ivm het opwarmen en afkoelen van de quad.
Dus niet zomaar vlammen als ie nog koud is zoals je nu wel doet.....(misschien zowieso beter om m wat warm te rijden ook met orig. blok)
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Van Big Bore of high comp zou ik afblijven, geeft meestal alleen maar problemen en je kan moeilijk een stap terug.
Cam installeren is kinderspel, echt niet moeilijk en staat het je niet aan haal je het er gewoon weer uit, zal je motor ook niet echt schade toebrengen.
CDI blijf ik ook weigerachtig over, omdat er weinig mensen zijn met goede ervaringen. Ik zou eerst testresultaten op testbank willen zien. Ook opletten met het verhogen van het max aantal toeren. De YFZ doet bvb al toeren genoeg vind ik. Meer toeren is exponentieel hogere sleet volgens mij.
Cam installeren is kinderspel, echt niet moeilijk en staat het je niet aan haal je het er gewoon weer uit, zal je motor ook niet echt schade toebrengen.
CDI blijf ik ook weigerachtig over, omdat er weinig mensen zijn met goede ervaringen. Ik zou eerst testresultaten op testbank willen zien. Ook opletten met het verhogen van het max aantal toeren. De YFZ doet bvb al toeren genoeg vind ik. Meer toeren is exponentieel hogere sleet volgens mij.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
dat bigbore troubles kan geven versta ik, maar waarom ook high comp? oh, hou er ook rekening mee dat je de Z high comp kan maken door enkel de dunnete drz-e gasket te installeren.
De drz-e dirtbike is namelijk uitgerust met die pakking, en bijgevolg hogere compressie, is ie daarom minder betrouwbaar?
De drz-e dirtbike is namelijk uitgerust met die pakking, en bijgevolg hogere compressie, is ie daarom minder betrouwbaar?
Ik ken verschillende gasten die met een DRZ-400E rijden en het is een van de weinige enduro's die zo weinig problemen geven. Ze hebben ook zeer weinig onderhoud nodig. Wel op tijd en stond olie en olie filter wisselen en om de 2000KM kleppen stellen.
Je zou ze kunnen vergelijken met honda XR-400 of XR-600 kwa betrouwbaarheid.
Dus je kan gerust je Z aanpassen aan de DRZ-400 E. Je zal al een pak PK winnen zonder te moeten inboeten aan betrouwbaarheid. Wat ik toch heel belangrijk vind.
Je zou ze kunnen vergelijken met honda XR-400 of XR-600 kwa betrouwbaarheid.
Dus je kan gerust je Z aanpassen aan de DRZ-400 E. Je zal al een pak PK winnen zonder te moeten inboeten aan betrouwbaarheid. Wat ik toch heel belangrijk vind.
-
- Quad Expert
goede tip voor je Hans, kijk es naar volgend artikeltje:
http://drz.info/drz/
Als je daarmee klaar bent dan zal je volgens mij niks aan betrouwbaarheid hebben moeten inboeten.
http://drz.info/drz/
Als je daarmee klaar bent dan zal je volgens mij niks aan betrouwbaarheid hebben moeten inboeten.
Laatst gewijzigd door Fré op ma 29 dec, 2003 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.