Goede chiptuner?
Ah, ja ik moet inderdaad voorgloeien. M'n moeder heeft er wel een met directe inspuiting denk ik, maar die moet als het heel koud is toch nog even gloeien, bij normaal weer hoeft het niet.
Ik zou liever voor chiptuning gaan omdat je daar ook zuinig mee kan rijden. Maar dat is dus ook mogelijk voor mijn auto?
Ik zou liever voor chiptuning gaan omdat je daar ook zuinig mee kan rijden. Maar dat is dus ook mogelijk voor mijn auto?
zo diep wou ik er ook weer niet op ingaan,het is al heel wat om sommige uit te leggen dat een diesel inspuiting heeft ipv carbs als ik ralph begrijp kan hij het beste zijn auto zo laten als die is(misschien alleen een knn filtertje)Verlintje schreef:Alle dieselmotoren hebben sinds hun ontstaan injectie, maar niet alle diesels hebben Directe Injectie (Tot over een paar jaar toch niet...).mikebike schreef:tdi=handelsnaam van volkswagen..td van suzuki betekent turbo diesel,ze hoeven geen i erachter te zetten(mogen ze trouwens ook niet) omdat ALLE diesels injectie hebben.carburateur op diesel bestaat niet ralph..(misschien begin 1900 wel?)
TDI = niet alleen handelsnaam, maar ook iets meer... nl. : Turbo-diesel met DIRECTE inspuiting en Intercooler.
Als er op de TD van Suzuki géén intercooler gemonteerd is, heeft het I-tje ook weinig zin !
Ik ken de Suzuki motoren niet precies, maar als er op die motoren lijn- of rotatieve brandstofpompen gemonteerd staan die niet elektronisch gestuurd worden (=chip), valt er wel mechanisch te Tunen (=zowiezo stijgend brandstofverbruik), maar weinig te Chiptunen.
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
kan je beter een bmc opzetten. goedkoper en beter, Ralph, jij kan je auto NIET CHIPTUNEN!!!!!!. Alleen turbodruk omhoog en brandstofpomp opschroeven. Verbruik op jaarbasis valt toch wel mee als je een eigen bedrijf hebt. Btw van je ook terug van je diesel. Dus wil ff sneller zijn/vlotter optrekken/makkelijker inhalen/makkelijker met aanhanger rijden/en meer pk en koppel...........doe die 2 dingen dan ff. is een kwartiertje tijd. als je het niet bevalt zet je het toch terug?!?!
hmmmmmm. eat me..
Toch vreemd:
http://www.chipmeister.nl/specificaties ... a20TD.html
http://www.1-chiptuning.de/db/wahl_sp.p ... 9&marke=23
Hoe verklaar je die dan?
http://www.chipmeister.nl/specificaties ... a20TD.html
http://www.1-chiptuning.de/db/wahl_sp.p ... 9&marke=23
Hoe verklaar je die dan?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 160
- Lid geworden op: za 17 sep, 2005 17:36
- Locatie: quadland.
filter zou theoretische iets moeten schelen,maar je voelt het idd weinig,het voordeel is dat de filter weinig luchtweerstand bied en lang meegaat..Ralph schreef:Ik heb ooit een K&N filter op m'n Lupo 1.4 gezet, maar daar merkte ik weinig van. Waarom niet meer doen bij een auto die meer heeft gelopen dan een ton?
het blok dat al meer dan een ton op mekaar in is gelopen,ineens 15% meer vermogen laten leveren kan problemen opleveren(stootranden bovenin de cilinder bv),ik heb het gehoord van een bedrijf toen ik mijn auto wou oppeppen..,maar daarintegen,er zijn bedrijfen(vw,seat dacht ik)die gewoon de fabrieksgarantie blijven behouden,maar dan tunen ze alleen auto`s ook die weinig km hebben gelopen(nieuw),dat is ook niet voor niets lijkt mij(vandaar geen blokken met een flinke boodschap achter de kiezen)
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
Die Duitse Site heeft het eigenlijk niet over de gewone TD, maar over de Vitara Berline JLX 2.0 HDI met 109pk.Ralph schreef:Toch vreemd:
http://www.chipmeister.nl/specificaties ... a20TD.html
http://www.1-chiptuning.de/db/wahl_sp.p ... 9&marke=23
Hoe verklaar je die dan?
Dit is een commonrail dieselmotor, waarop uiteraard een chiptuning kan uitgevoerd worden.
Deze motor is ingebouwd in de Vitaras, afgeleverd vanaf '2003.
Jouw vitara is vermoedelijk de 'oudere' TD met intercooler versie,
die in productie was tot '2003...