dat verhaal van die piston vind ik nogal wazig allemaal, als je regelmatig een keer de olie vervangt is er helemaal niks aan de hand, mijn piston was na bij de controle nog als NIEUW, ik verving de olie gewoon om ongeveer 3-4weken. zolang jij die quad onderhoud is er helemaal geen probleem, wat ik onder 'onderhoud' versta is: olie verversen (3-4weken, ligt eraan of je er veel mee rijdt of niet), luchtfilter zuiver houden en gewoon WARM LATEN LOPEN VOOR JE ER MEE BEGINT TE CROSSEN want dat vergeten er erg veel...
zolang je dat allemaal doet heb jij totaal geen gezeik met piston, krukas etc, die verhaaltje komen allemaal uit de cross-wereld waar ze wedstrijden doen van 3-4uur vol gas aan een stuk enz, nogal logisch dat alles slijt dan...
op de baan rijdt een yfz even comfortabel als een ander, baanbanden erop, mooi dikker zadel (zit er al op) en een groter tandwiel (13euro)... ik heb er zelf mee op de baan gereden en ik vind dat die net zo comfortabel rijdt als een z400. als je constant 130 rijdt zal het wel zijn dat het allemaal begint te trillen en je krukas naar de vaantjes gaat, maar dat is niet enkel bij een yfz hoor.
ik ken er veel die met een yfz rijden en er is nog geen enkel van, die hun quad onderhouden, die hun piston kapot hebben gehad of ook een probleem ivm de motor hebben gehad.
onderhoud is precies dan toch belangrijk?
