De reden dat we LT80 en Blaster aanraden is omdat er MASSA's van rijden in de Benelux.
Makkelijk te vinden 2de hands, en onderdelen ook.
Bovendien heeft elke dealer er ervaring mee mocht je problemen krijgen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat al het andere slecht is, voor mij zou dit de meest logische keuze zijn.
welke quad voor mijn zoon?
Dinli Masai
Dinli en Masai zijn gelijk. Alleen uiterlijk is anders. In VS rijd de jeugd ontzettend veel met de Dinli's ook wedstrijden. Dacht dat ze het meeste zelfs winnen in de standaard klassen.
Maar wat ze hier chinese brol noemen komt allemaal uit Taiwan.
En een kenner weet dat de LT 80 ook in Taiwan wordt gemaakt.
Bombardier (volgens velen een goed merk) laat zijn DS 250 ook voorzien van een Taiwanees motorblok van Sym. Deze is ook geplaatst in de E-ton Vector. Probleem met de 50/100cc machines is dat deze vaak worden bereden door mensen die een veel grotere machine zouden moeten hebben. En de meesten beginnen ook met Tunen terwijl ze hun fiets nog niet kunnen repareren. Alles kan stuk zelfs een LT 80. Maar met normaal gebruik en onderhoud kun je wel veel plezier beleven aan de E-ton/Aeon(alleen de 2 takt)/Dinli/Masai.
Maar wat ze hier chinese brol noemen komt allemaal uit Taiwan.
En een kenner weet dat de LT 80 ook in Taiwan wordt gemaakt.
Bombardier (volgens velen een goed merk) laat zijn DS 250 ook voorzien van een Taiwanees motorblok van Sym. Deze is ook geplaatst in de E-ton Vector. Probleem met de 50/100cc machines is dat deze vaak worden bereden door mensen die een veel grotere machine zouden moeten hebben. En de meesten beginnen ook met Tunen terwijl ze hun fiets nog niet kunnen repareren. Alles kan stuk zelfs een LT 80. Maar met normaal gebruik en onderhoud kun je wel veel plezier beleven aan de E-ton/Aeon(alleen de 2 takt)/Dinli/Masai.
Je kan inderdaad niet alle alternatieve merken over dezelfde kam scheren.
Masai is bvb al zeker geen "chinese brol", is het huismerk van de BELGISCHE Alcopa groep (vroeger Moorkens - invoerder van Suzuki, Peugeot,...) die door Dinli gefabriceerd worden om betaalbaar te blijven. Worden wel hier ontwikkeld (hoofdkantoor te Kontich). Dat ze veel op elkaar lijken is dan ook logisch, brumm, die gasten daar gebruiken die technologie natuurlijk ook op hun eigen producten. Ze hebben enorme stock van onderdelen en voertuigen in Belgie (vergelijkbaar met stock van Suzuki die in dezelfde magazijnen liggen en door dezelfde personen worden aangekocht). Heb daar eens een toer kunnen doen, echt indrukwekkend.
Van de andere kant laten merken zoals Yamaha en zo ook veel onderdelen maken in Taiwan, sommige gekende quads worden zelfs daar geassembleerd. Zo is de Polaris Phoenix bvb bij Aeon gemaakt, en wordt dat ontwerp ook door hen gebruikt bij hun eigen Cobra, bij de produktie van de Goes 220 enzovoort.
Dus effe oppassen met te snel een beoordeling te maken naargelang land van afkomst. Veertig jaar geleden maakte men immers dezelfde opmerkingen over japanese producten, en nu bestaat er niets beters???
Masai is bvb al zeker geen "chinese brol", is het huismerk van de BELGISCHE Alcopa groep (vroeger Moorkens - invoerder van Suzuki, Peugeot,...) die door Dinli gefabriceerd worden om betaalbaar te blijven. Worden wel hier ontwikkeld (hoofdkantoor te Kontich). Dat ze veel op elkaar lijken is dan ook logisch, brumm, die gasten daar gebruiken die technologie natuurlijk ook op hun eigen producten. Ze hebben enorme stock van onderdelen en voertuigen in Belgie (vergelijkbaar met stock van Suzuki die in dezelfde magazijnen liggen en door dezelfde personen worden aangekocht). Heb daar eens een toer kunnen doen, echt indrukwekkend.
Van de andere kant laten merken zoals Yamaha en zo ook veel onderdelen maken in Taiwan, sommige gekende quads worden zelfs daar geassembleerd. Zo is de Polaris Phoenix bvb bij Aeon gemaakt, en wordt dat ontwerp ook door hen gebruikt bij hun eigen Cobra, bij de produktie van de Goes 220 enzovoort.
Dus effe oppassen met te snel een beoordeling te maken naargelang land van afkomst. Veertig jaar geleden maakte men immers dezelfde opmerkingen over japanese producten, en nu bestaat er niets beters???
OKKAZIE QUAD
ik heb nog een okkazie grizzly 125 staan 3 dagen gereden en een breeze 125
www.traqoquads.tk
www.traqoquads.tk
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
maar wim jij zegt dat jou zonen alleen in de wij rijden he. Dat is dus 3 weken ik was 12 en reed voor de eerste keer op een blaster. (heb ik nou nog) en dat was 3 weken elke zondag rondjes rijde op de plak. Toen kwam er 1 bult, toen 2, enz. En ze werden ook steeds hoger. Zo'n goeikope chinese troep kan dat simpelweg niet af. Dus ik raad jou aan om een blaster voor de oudste zoon te kopen. Daar gaat (bijna) niks aan kapot. En voor de jongste een suzuki LT 80. Die hebben zich ook al bewezen als kwaliteit. Maar het blijft jou keuze
Han
Han
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)