plug chop

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

plug chop

Bericht door Rik350 »

Kan iemand voor mij de juiste procedure van een plugchop opschrijven.
Moet dit rijdend of gewoon stationair?
Als ik het idee heb dat mijn motor niet heel fel oppakt zit dit dan in de mainjet, pilotjet of de luchtschroef???
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
elsinore
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: di 27 mei, 2003 21:39
Locatie: krimpenerwaard

Bericht door elsinore »

waarschijnlijk luchtschroef, zet ie maar in standaard positie( zie je manual) en maak je luchtfilter en carburateur eerst goed schoon
pilotjet is stationair sproeier, ik neem aan dat ie eerst goed oppakte en dat je de pilotjet niet hebt vervangen.
mark
Bakker
Quadrider
Quadrider
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:51
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Bericht door Bakker »

volgens mij staat dit al ergens op het forum zoek maar is met de optie ZOEKEN !!
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

heb ik gedaan kwam weinig zinnig uit vandaar nieuwe topic

ik heb de luchtschroef afgesteld volgens de manual van de dynojetkit 2.5 slag wat denk jij (of iemand anders) krapper of juist wat ruimer dus eigenlijk meer benzine of meer lucht voor feller op te trekken
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Plug chop moet je liefst op topsnelheid doen, volle gas. Dan motor uitzetten en ontkoppelen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

De luchtschroef kan je best zo afstellen :

Je laat de motor warm draaien, daarna draai je de vijs dicht totdat de motor slecht begint te lopen, vervolgens draai je ze open (tel het aantal toeren) totdat hij weer begint slecht te lopen, de "juiste" afstelling is precies in het midden van het aantal toeren dat hij goed loopt.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

wel rijdend dus of kan het ook gewoon in zijn vrij met volle gas
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Een plug chop is vol gas gaan rijden een stukje dan koppeling in en tegelijk je motor uit, bougie er uit halen en kijken wat voor kleur hij heeft.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

In zn vrij zou ik maar niet teveel pin gas geven anders is het knal, en kun je je zuiger gaan zoeken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Nou dat lijkt mij nou wel weer meevallen tenzij je het lang doet maar rijdend begrijp ik dus

bedankt voor de info nog ff finetunen en dan kan ik eindelijk weer maximaal driften.


Heeft een van jullie ook wel eens een fussee(dat schroefding waardoor je kan veren en sturen en toch verbinding hebt) uit de voorarmen versleten of gebroken Ik had r eerst een gebroken(ja april was dat in inor) en nu met alle sleutelwerk vandien ben k er 8er dat er ook een versleten is maar die dingen kosten 100 eu stuk. Dus ik w8 el tot ie breekt voor ik em vervang
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

met die plugchop , geeft dit een ander resultaat dan dat men gestopt is met rijden en dan de bougie bekijkt?
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

wel, als ik het goed begrijp, is de precieze bedoeling van een plugchop de volgende:

je wil weten of je mainjet te rijk/te arm/juist gekozen is.

Dan moet je weten hoe de verbranding is als je de gas volledig induwt.

Dus wat doe je: je laat je motor warmlopen, rijdt ermee, en dan volgas geven en je motor stilleggen.

Waarom moet je de motor direct afleggen: imho omdat eventuele sporen die door een niet optimale verbranding op de bougie te zien zijn niet zouden worden verstoord doordat je daarna bijvoorbeeld minder gas geeft, waar je mengsel bijvoorbeeld wel goed is (doordat je naald en je luchtschroef bijvoorbeeld wel goed zijn afgesteld). Want die goede verbranding op midden/laag gas zou volgens mij bv de roetsporen (van een te rijke mainjet) kunnen losmaken zodat de bougie er toch weer redelijk proper (koffiemetmelkbruin) uitziet. En dan denk je dat je mainjet goed is, terwijl dit niet zo is.

Maw: je wil de toestand kennen van je verbranding bij volgas om je mainjet te controleren, dus is het de bedoeling van je bougie enkel maar na vol gas rijden te controleren.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als je het goed wil doen moet je het ook bij half gas doen, want ook hierop kan hij vastlopen.
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

en dit dan in hoogste versnelling?
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik denk dat z'n 3e of 4e versnelling wel goed is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit denk ik omdat je in z'n laatste versnelling heel lastig de hoogste toeren haald.
Plaats reactie