ik ben hier nieuw op dit forum, ik heb nog geen quad maar ben wel van plan om een te kopen. Aangezien ik geen groot budget heb ben ik aan het twijfelen tussen een Kawasaki KSF250 en een Yamaha Blaster (oud model, met het licht op het stuur). Wat zouden jullie kiezen? tips, opmerkingen en suggesties zijn ook welkom!
idd, ga voor een blaster.
De kawasaki is 4takt en watergekoeld, je gaat er iets meer periodiek onderhoud aan hebben dan de blaster.
Een blaster is ook veel vinniger (door z'n 2takt motortje)
Ik heb een jaar competitie met een standaard kawasaki ksf gedaan en kheb me daar goe mee geamuseerd, en kon zeker mee met de blasters, als je maar gas genoeg heeft.
Ik zou absoluut voor de KSF250 gaan. Is super aggressief machientje, dubbele nokkenassen en watergekoeld. Bovendien 4takt dus ook lekker veel power onderin. Kan echt wel mee met een Blaster, zoals reeds gezegd.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ja, da's wel een feit.
Heeft ook een redelijke korte wielbasis, dus is wel prettig om wat in de bochtjes te gooien, maar ik denk dat hij toch wat duurder is in onderhoud.
Soit, misschien moet je eens een dealer zoeken waar je een testrit kan maken op beide ?
Het is waar, 2takt loopt altijd.
Maar als je een KSF in goede staat vindt hoef je er niet veel aan te doen behalve af en toe nieuwe olie en evt. kleppen stellen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ik zou voor de Blaster gaan. Ten eerste is hij mooier en te tweede rijd hij ook nog is super.( kan ik natuurlijk niet te hard zeggen want ik heb nog nooit op zo'n kawa gereden, maarja) En ten derde je kan ze goed tunen