Met zen tweetjes
Met zen tweetjes
Vraagje:mag je iemand vervoeren met je quad(passagier)

-
Vincenzo
- Quad Expert

kijk he stel dat je met cameraden op de quad een toertje gaat maken en je vriendin zit achterop ofzo. dan moet je al aardig wat stuurmans kunsten boven halen om dat ding onder controle te houden.
echt veilig is het niet maar wel doenbaar.
en of het mag: sommige quads zijn verzekerd voor 2 mensen en dan mag je iemand meenemen. en andere zijn dat niet wat dan als logische gevolg heeft dat je alleen op je quad moet vertoeven.
zijt maar voorzichtig als je de test waagt om met 2 te rijden er zijn der al talloze achterover gegaan

echt veilig is het niet maar wel doenbaar.
en of het mag: sommige quads zijn verzekerd voor 2 mensen en dan mag je iemand meenemen. en andere zijn dat niet wat dan als logische gevolg heeft dat je alleen op je quad moet vertoeven.
zijt maar voorzichtig als je de test waagt om met 2 te rijden er zijn der al talloze achterover gegaan
-
Steffen
- Quadracer

- Contacteer:
²Sharky #3 schreef:Gewoon véél trager rijden als anders.Alfredo schreef:Vooral voor de achterste is dat gevaarlijk, omdat deze niet altijd weet wanneer je een bocht gaat maken en dus ook een beetje mee moet gaan hangen.
Sportief rijden kan totaal niet met een pasagier.
gisteren reed m'n vriendin ff mee, je moet je rijstijl echt dramatisch aanpassen, anders lig je er de eerste bocht uit!
greetz
-
yahmmy the one
- Quadrunner

ik rij ook regelmatig met 2.
als de passagier weet wat hij moet doen in de bochten (zijn gewicht verplaatsen) kunt ge nog ferm driftend uit nen bocht komen zulle
maar is inderdaad wel af te raden, als je plots moet uitwijken ofzo kan dat gevolgen hebben voor den duo
op de baan rijden met 2 ok, maar zeker niet al crossent 
als de passagier weet wat hij moet doen in de bochten (zijn gewicht verplaatsen) kunt ge nog ferm driftend uit nen bocht komen zulle
maar is inderdaad wel af te raden, als je plots moet uitwijken ofzo kan dat gevolgen hebben voor den duo
Het kan wel maar het vraagt veel extra inspanning.
Vooral in Wonck bijv. moest ik af en toe toch alle zeilen bijzetten om te kunnen blijven rijden...
Kwa verzekering moet je opgeven dat je met 2 pers wilt rijden.
Vooral in Wonck bijv. moest ik af en toe toch alle zeilen bijzetten om te kunnen blijven rijden...
Kwa verzekering moet je opgeven dat je met 2 pers wilt rijden.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
yahmmy the one
- Quadrunner

Ik moest bij verzekering kiezen tussen 1 of 2 personen...Sharky #3 schreef:normaal gezien is een quad steeds verzekerd voor 2 personen.
MAAR als je quad niet gehomelogeerd is voor 2 personen ben je NIET verzeker.
DQT -Dangerous Quadracing Team-