honen nicasil cilinder

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

Wat is eigenlijk het verschil tussen honen en uitboren? Of is dit het zelfde?
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

Sebastien schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen honen en uitboren? Of is dit het zelfde?

mensen noemen het uitboren maar dat is het eigelijk niet want boren is een draaiende beweging.
honen is de goede naam omdat het een op en neer gaande beweging is ook is het zo dat het meer neer komt op slijpen want je haalt iedere keer maar piepklein laagje weg uit je cilinder en boren komt toch echt meer neer op een gat boren waarbij een grote hoeveelheid materiaal word verspaant.

greetzz
CustomCoatingsHelvoirt
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

ah nu begrijp ik het

bedanjt he
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

Ralph schreef:Oooh dat ding in de boormachine? Die heb ik inderdaad weleens gezien!
ja, deglazen= nieuwe crosshatch aanbrengen, hoe heet da in NL...? uuh weet ik niet, verandert de maat niet(ja, misschien 1 micron) maar zorgt voor betere smeerfilm.

ik laat hem niet draaien met de boormachine maar kan de cylinder erin opspannen, draaien doe ik met de hand, l+r om.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

yamaha tri-z schreef:mja als ik me niet vergis en jij een raptor rijd hebben die een losse cilinderbus inplaats van een vaste nicasil wand zoals bij 2takt vaak van toepassing is
hallo, 't is niet voor de raptor, 't is voor een KX250 2takt.
Boren zou moeten gaan, maar dan moet er zonder pardon een nieuwe nicasil wand in.

@Keesie: heb je een foto van dat deglazing tooltje dat je gebruikt? Ik kan wat lenen van iemand, maar wil zeker zijn dat het het juiste spul is :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zoiets:
Afbeelding
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ja, dat is het gene ik kan lenen.
Dan ga ik het eerst zelf eens proberen, als het niet lukt kan ik hem nog naar powerseal opsturen :) .
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

JohnBeton schreef:ja, dat is het gene ik kan lenen.
Dan ga ik het eerst zelf eens proberen, als het niet lukt kan ik hem nog naar powerseal opsturen :) .
past er maar mee op want da is een heel delikaat stuk!
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

JohnBeton schreef:ja, dat is het gene ik kan lenen.
Je gaat het zelf "uitproberen"? :D
Succes! :buig:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

? als ik hem nu zo opstuur naar powerseal of achteraf als het niet zou lukken, dat maakt toch niets uit.
Ik zie niet in waarom ik het niet zou proberen, ik kan er enkel bij winnen...
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

JohnBeton schreef:? als ik hem nu zo opstuur naar powerseal of achteraf als het niet zou lukken, dat maakt toch niets uit.
Ik zie niet in waarom ik het niet zou proberen, ik kan er enkel bij winnen...
of naar de klote mee helpen... dan heb je nog meer kosten!
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

nicasil is geen boter hé, 't niet zo dat je bij honen of deglazing de wand een milimeter dunner maakt.
Gewoon een nieuw groeven patroon is ok, als dat niet lukt of de nicasil barst toch, dan stuur ik hem gewoon toch naar powerseal.
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

JohnBeton schreef:nicasil is geen boter hé, 't niet zo dat je bij honen of deglazing de wand een milimeter dunner maakt.
Gewoon een nieuw groeven patroon is ok, als dat niet lukt of de nicasil barst toch, dan stuur ik hem gewoon toch naar powerseal.
je hebt groot gelijk...
hmmmmmm. eat me..
davyrox
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door davyrox »

Voor je begint zou ik toch je wand met een beetje olie insmeren en natuurlijk niet gelijk als nen bezetene zitten honen ook eh
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ben er uiteindelijk niet meer begonnen, de nicasil wand was op sommige plaatsen echt flinter dun.
Te dun naar mijn goesting om een piston op vast te rijden.
Vorige week is hij opgestuurd naar Powerseal, hopelijk krijg ik hem deze week nog binnen :D
Plaats reactie