Skicks heeft me zojuist aangeraden om aan zelf smering te doen.
maar weet niet juist meer de hoeveelheid en dergelijke
kan mij hier iemand mee helpen?
ik rij namelijk zelf met een blaster
de aanduiding is als volgt: mengverhouding 1/...
stel dat het 1/50 is dan wil dat zeggen dat je 50 liter benzine moet nemen en daar 1 liter olie bijdoen.
dus 25 liter --> een halve liter
12,5 liter --> een kwart liter
Vincenzo schreef:staat op het busje olie dat je gaat gebruiken.
de aanduiding is als volgt: mengverhouding 1/...
stel dat het 1/50 is dan wil dat zeggen dat je 50 liter benzine moet nemen en daar 1 liter olie bijdoen.
dus 25 liter --> een halve liter
12,5 liter --> een kwart liter
en ga zo maar verder
Dat klopt, maar ik zou dat niet te letterlijk nemen. Op sommige bussen olie staat dat het mogelijk is om tot op 1/100 te smeren, dan draai je je blok gegarandeerd stuk.
1/40 is een goede mengverhouding voor een blaster.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Ik rijd ook met een blaster model 99,en rijd nog altijd met het oliepompje dus geen premix;heb er nog geen problemen mee gehad,het enige wat ik doe is regelmatig de werking en de zuiverheid van het pompje controleren en dan gaat het wel goed.
Ik zou wel met goede 2t olie mengen soiets als full sentetic (motul)(castrol tts) en je kan ook een kleinere verakking meenemen je zal toch niet in een ritje een hele liter 2t olie oprijden want dat krijg je volgens mij niet voor elkaar op een dag dus gewoon een kleiner potje meenemen
en bij deze iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2007
De mijne is ook in de soep gelopen door die oliepomp, ellendig pompje. Je kan een klein flesje maken en die onder je zadel stoppen, als je er streepjes op zet dan weet je hoeveel je er in giet.