Silverhawk 250
Silverhawk 250
Beste, kan ik wat meer info krijgen over de Silverhawk 250 ? Is dit een betrouwbare quad ?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
maxime803@hotmail.com
Alvast bedankt voor uw antwoord.
maxime803@hotmail.com
Nog nooit gehoord van deze quad.
Van welk merk is het?
Heb je mss een site? een foto?
greetz
Van welk merk is het?
Heb je mss een site? een foto?
greetz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
ja, hier is de site: http://www.atv-quad.si/atv_quad_ponudba ... _quad.htmlSebastien schreef:Nog nooit gehoord van deze quad.
Van welk merk is het?
Heb je mss een site? een foto?
greetz
of: http://www.quadparadijs.nl/Prijskaarten ... erhawk.htm
greets max
jah tis ss niet de kwaliteit van Yamaha of Suzuki... maar daarom zijn ze ook niet slecht.
Het is eigenlik te zien wat je er allemaal wilt mee doen. Indien het veel om te crossen is zou ik toch kijken naar iets anders. Maar als het voor de baan is denk ik dat het geen probleem gaat zijn.
Sorry dat ik het zeg Maar hier op het forum moeten ze altijd de grote merken hebben (ik ook). En als je met een kleiner merk komt maken ze het direct af zoals: oh dat is een slecht merk... Maar wees toch eens blij dat de mensen een quad kopen en hoe meer er mensen een quad kopen hoe minder die tegen ons zijn als we ergens rijden.
Natuurlijk is het alleen om info te geven aan die mensen maar mss hebben ze het budget niet om een zware quad te kopen
Sorry maar dat moest eruit
en verder wil ik er niets meer over kwijt
Greetz
Het is eigenlik te zien wat je er allemaal wilt mee doen. Indien het veel om te crossen is zou ik toch kijken naar iets anders. Maar als het voor de baan is denk ik dat het geen probleem gaat zijn.
Sorry dat ik het zeg Maar hier op het forum moeten ze altijd de grote merken hebben (ik ook). En als je met een kleiner merk komt maken ze het direct af zoals: oh dat is een slecht merk... Maar wees toch eens blij dat de mensen een quad kopen en hoe meer er mensen een quad kopen hoe minder die tegen ons zijn als we ergens rijden.
Natuurlijk is het alleen om info te geven aan die mensen maar mss hebben ze het budget niet om een zware quad te kopen
Sorry maar dat moest eruit
en verder wil ik er niets meer over kwijt
Greetz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quadracer
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
ik denk dat barossa toch steeds bekender wordt. de prijzen vind ik redelijk en qua uitbouwstukken is dit ook steeds minder een probleem. het zijn geen slechte quads (maar ook geen yamaha, suzuki, ...) maar is zeker een goede quad voor mee te beginnen. (toch op de baan, off road zal hij niet zo goed zijn)
greetz
greetz
Suzuki, Yamaha, ... is niet gelijk aan kwaliteit maar aan naambekendheid. Het enige voordeel dat je hebt, is de overvloed aan reserve-onderdelen maar daar houdt het ook op. Je gebruikt een quad gewoon waarvoor ze dient, ga je met die Barossa intensief crossen, mag je het dus vergeten, maar dat is niet anders voor een Yamaha. Hoeveel zijn er hier al niet die de achterbrug van hun YFZ hebben gescheurd of hun veren hebben moeten vervangen omdat ze anders doorslaan? Lichten moeten eraf, kappen moeten gesneden worden, parkeerrem trekt op niets, ... en toch blijven jullie volhouden dat je voor die bekende merken moet gaan...
Silverhawk 250 Silver
Barossa is in Europ een van de best verkopende merken.
Worden meer Barossa's verkocht dan dat men door heeft. Denk dat in NL het grootste deel uit de Barossa's bestaat.
Veel tuning onderdelen voor verkrijgbaar. Wel betrouwbaar maar inderdaad niet geschikt voor cross in standaard uitvoering.
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Al barossa's gezien met 15.000km die nog steeds reden zonder problemen.
Het is natuurlijk ook hoe het onderhoud is. Japanse en Amerikaanse merken zijn kwalitatief wel beter maar dat mag je ook hopen voor het prijsverschil. Tevens zijn de Japanse en Amerikaans quads ook niet probleem vrij. Niet alleen kinderziektes kijk maar een naar Suzuki LTR en LTZ
Worden meer Barossa's verkocht dan dat men door heeft. Denk dat in NL het grootste deel uit de Barossa's bestaat.
Veel tuning onderdelen voor verkrijgbaar. Wel betrouwbaar maar inderdaad niet geschikt voor cross in standaard uitvoering.
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Al barossa's gezien met 15.000km die nog steeds reden zonder problemen.
Het is natuurlijk ook hoe het onderhoud is. Japanse en Amerikaanse merken zijn kwalitatief wel beter maar dat mag je ook hopen voor het prijsverschil. Tevens zijn de Japanse en Amerikaans quads ook niet probleem vrij. Niet alleen kinderziektes kijk maar een naar Suzuki LTR en LTZ
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
WORDS OF WISDOMSebastien schreef:jah tis ss niet de kwaliteit van Yamaha of Suzuki... maar daarom zijn ze ook niet slecht.
Het is eigenlik te zien wat je er allemaal wilt mee doen. Indien het veel om te crossen is zou ik toch kijken naar iets anders. Maar als het voor de baan is denk ik dat het geen probleem gaat zijn.
Sorry dat ik het zeg Maar hier op het forum moeten ze altijd de grote merken hebben (ik ook). En als je met een kleiner merk komt maken ze het direct af zoals: oh dat is een slecht merk... Maar wees toch eens blij dat de mensen een quad kopen en hoe meer er mensen een quad kopen hoe minder die tegen ons zijn als we ergens rijden. Natuurlijk is het alleen om info te geven aan die mensen maar mss hebben ze het budget niet om een zware quad te kopen
Sorry maar dat moest eruit
en verder wil ik er niets meer over kwijt
Greetz
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Wat zit jij nu te zeggen, dat een Yamaha niet geschikt is voor intensief crossen, laat me niet lachen man. Geen enkele veer slaat standaard door op een yfz, mag je me nog eens voortonen. Parkeerrem is sinds laatste model zelfregelend en dus ook opgelost. Achterbrug zijn er paar die ze kapot springen maar 80 % rijdt er nog altijd mee. 2006 trouwens ook aangepast. Lichten moéten er niet af, die doe je eraf omdat ze niet zouden breken door stenen en is trouwens verplicht in BQR reglement. Kappen snijden is enkel voor looks en voor niets anders.Alfredo schreef:Suzuki, Yamaha, ... is niet gelijk aan kwaliteit maar aan naambekendheid. Het enige voordeel dat je hebt, is de overvloed aan reserve-onderdelen maar daar houdt het ook op. Je gebruikt een quad gewoon waarvoor ze dient, ga je met die Barossa intensief crossen, mag je het dus vergeten, maar dat is niet anders voor een Yamaha. Hoeveel zijn er hier al niet die de achterbrug van hun YFZ hebben gescheurd of hun veren hebben moeten vervangen omdat ze anders doorslaan? Lichten moeten eraf, kappen moeten gesneden worden, parkeerrem trekt op niets, ... en toch blijven jullie volhouden dat je voor die bekende merken moet gaan...
Je moet gewoon weten dat :
1. Je moeilijker aan stukken geraakt, van sommige chinese merken zelfs helemaal niet, bij bekende merken vind je binnen 40 km zeker een dealer die onderdelen kan bestellen binnen 5 dagen.
2. Er weinig of geen tuning of toebehoren te vinden zijn
3. Je geen top prestaties moet verwachten
4. Niet geschikt voor zwaar offroad gebruik, eerder baangericht
Laat je niet vangen aan het verkoopargument dat er Yamaha of Honda motor in zit. Zijn oude types die door Yamaha of Honda niet meer gebruikt worden en waarvoor chinezen licentie hebben om na te maken (in beste geval...) Vaak hangen ze er dan nog een naam op die verwijst naar bekend type zoals Raptor om klanten te misleiden, puur boerenbedrog noem i kdat.
Vergelijk het met een goedkope boormachine kopen van bvb Gamma en het kopen van een Bosch of Makita. Je kan er twee of meer kopen voor de prijs van een Bosch, maar als ie buiten zijn garantie kapot is mag je hem in vuilbak gooien. Binnen garantie moet je tijd hebben van wachten vooraleer je machine terug ziet. Iets wat ik sporadisch nodig hebt zoals een schuurmachientje of dergelijke koop ik van huismerk, boormachine die ik regelmatig nodig heb koop ik degelijk merk.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Toeschouwer
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 17 jun, 2006 17:50
- Locatie: Antwerpen (omgeving)
- Contacteer:
Da kan ik niet beter verwoorden !Vergelijk het met een goedkope boormachine kopen van bvb Gamma en het kopen van een Bosch of Makita. Je kan er twee of meer kopen voor de prijs van een Bosch, maar als ie buiten zijn garantie kapot is mag je hem in vuilbak gooien. Binnen garantie moet je tijd hebben van wachten vooraleer je machine terug ziet. Iets wat ik sporadisch nodig hebt zoals een schuurmachientje of dergelijke koop ik van huismerk, boormachine die ik regelmatig nodig heb koop ik degelijk merk.
Een Barossa is goed om in de zomer mee op de baan te rijden, een beetje plezier aan te beleven enzo, voor het echte werk koop je beter een 2de hands 'deftige' quad.
Maar ja, daar moet je ook geluk mee hebben, zoals bij een nieuwe quad van een 'minder' merk...[/code]
Visit: www.slijkpalingen.com
Als het standaard materiaal zó goed is, waarom zou je dan überhaupt nog Frame Gussets, een Pro Tucker achterbrug, verlaagde voetsteunen met nerfbars en heelguards, velgen ... kopen? Standaard zijn er weinig quads gemaakt voor 'echte' (niet op het veld van de buur) cross, met W-Tec als uitzondering. En ja, model 2006 van de YFZ heeft veel opgelost, zaken die ook dringend nodig waren. Dit wil wel zeggen dat de YFZ van de vorige jaren 'rommel' is, als je ziet hoeveel fouten er opgelost zijn. Dat heb je trouwens bij alle modellen, kijk maar naar mijn Polaris (te afhellend zadel bij model 2004), dus dat je persé een bekend merk moet kopen omdat het kwalitatief zou zijn, is bullshit. Ik ken zelfs een officiële Honda dealer die niet te spreken is over de 450R. Go figure...No Limit YFZ schreef:Wat zit jij nu te zeggen, dat een Yamaha niet geschikt is voor intensief crossen, laat me niet lachen man. Geen enkele veer slaat standaard door op een yfz, mag je me nog eens voortonen. Parkeerrem is sinds laatste model zelfregelend en dus ook opgelost. Achterbrug zijn er paar die ze kapot springen maar 80 % rijdt er nog altijd mee. 2006 trouwens ook aangepast. Lichten moéten er niet af, die doe je eraf omdat ze niet zouden breken door stenen en is trouwens verplicht in BQR reglement. Kappen snijden is enkel voor looks en voor niets anders.Alfredo schreef:Suzuki, Yamaha, ... is niet gelijk aan kwaliteit maar aan naambekendheid. Het enige voordeel dat je hebt, is de overvloed aan reserve-onderdelen maar daar houdt het ook op. Je gebruikt een quad gewoon waarvoor ze dient, ga je met die Barossa intensief crossen, mag je het dus vergeten, maar dat is niet anders voor een Yamaha. Hoeveel zijn er hier al niet die de achterbrug van hun YFZ hebben gescheurd of hun veren hebben moeten vervangen omdat ze anders doorslaan? Lichten moeten eraf, kappen moeten gesneden worden, parkeerrem trekt op niets, ... en toch blijven jullie volhouden dat je voor die bekende merken moet gaan...
Je moet gewoon weten dat :
1. Je moeilijker aan stukken geraakt, van sommige chinese merken zelfs helemaal niet, bij bekende merken vind je binnen 40 km zeker een dealer die onderdelen kan bestellen binnen 5 dagen.
2. Er weinig of geen tuning of toebehoren te vinden zijn
3. Je geen top prestaties moet verwachten
4. Niet geschikt voor zwaar offroad gebruik, eerder baangericht
Laat je niet vangen aan het verkoopargument dat er Yamaha of Honda motor in zit. Zijn oude types die door Yamaha of Honda niet meer gebruikt worden en waarvoor chinezen licentie hebben om na te maken (in beste geval...) Vaak hangen ze er dan nog een naam op die verwijst naar bekend type zoals Raptor om klanten te misleiden, puur boerenbedrog noem i kdat.
Vergelijk het met een goedkope boormachine kopen van bvb Gamma en het kopen van een Bosch of Makita. Je kan er twee of meer kopen voor de prijs van een Bosch, maar als ie buiten zijn garantie kapot is mag je hem in vuilbak gooien. Binnen garantie moet je tijd hebben van wachten vooraleer je machine terug ziet. Iets wat ik sporadisch nodig hebt zoals een schuurmachientje of dergelijke koop ik van huismerk, boormachine die ik regelmatig nodig heb koop ik degelijk merk.
Onderdelen zijn er voor een Barossa genoeg te vinden, ze (Krieger) maakt er zelfs uitlaten voor dus je kan het niet vergelijken met een onbekend merk dat je op eBay koopt ofzo. Het is niet omdat iemand een vraag stelt over een minder voorkomend merk, dat je onmiddellijk een standaard antwoord moet geven: "Alle merken die ik niet ken zijn slecht, koop een Yamaha, Suzuki, ... als je kwaliteit wilt"...
Vergelijk het met de automerken. Wij (mijn moeder dan) is begonnen met een Citroën BX (blikken rommel), dan een AX (nog grotere blikken rommel), dan heeft ze een Audi 80 Cabrio gekocht (relatief degelijke wagen, ware het niet dat er een fout inzat waardoor de wagen stilviel in bochten en we zwaar opgelicht zijn door D'Ieteren), dan een Volkswagen Passat (blikken doos, slecht zitcomfort), dan een Toyota Carina (goede wagen, nooit kosten aangehad). Nadien een Mercedes E-klasse (goede wagen, maar voor die prijs trekt hij op niets, er ging altijd wel iets van elektronica stuk), dan een Rover (model weet ik niet, niets op aan te merken), dan Jaguar (model weet ik niet, reed soepel maar zitcomfort trok op niets) en nu uiteindelijk een Toyota Camry. In de 5 jaar dat we die wagen hebben, zijn er juist 2 lampjes gesprongen. Hij rijdt gewoon subliem en is motorisch niet stuk te krijgen. Voor 2 Camrys koop je trouwens 1 Mercedes E die niet eens in de buurt komt van wat Toyota te bieden heeft. Maarja, naambekendheid = kwaliteit zeker?
Over schuurmachines kan ik niet spreken, maar ik weet wel dat je 4 Kärchers kan kopen voor 1 "beter merk" (kan niet op de naam komen), maar in verhouding gaan die Kärchers wel langer mee dan dat ene duurdere model, dus prijs/kwaliteit is beter.
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
Re: Silverhawk 250 Silver
brumm schreef:Barossa is in Europ een van de best verkopende merken.
Worden meer Barossa's verkocht dan dat men door heeft. Denk dat in NL het grootste deel uit de Barossa's bestaat.
Veel tuning onderdelen voor verkrijgbaar. Wel betrouwbaar maar inderdaad niet geschikt voor cross in standaard uitvoering.
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Al barossa's gezien met 15.000km die nog steeds reden zonder problemen.
Het is natuurlijk ook hoe het onderhoud is. Japanse en Amerikaanse merken zijn kwalitatief wel beter maar dat mag je ook hopen voor het prijsverschil. Tevens zijn de Japanse en Amerikaans quads ook niet probleem vrij. Niet alleen kinderziektes kijk maar een naar Suzuki LTR en LTZ
in nl het grootste deel barossa droom verder
als je mij zo'n goedkope chinees meegeeft is hij binnen een dag kort dat houd hij bij mij echt niet uit
yamaha grizzly 700fi