Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
De enige goede optie is het zelf doen.
Als je wil dat iets goed gedaan wordt, zal je er veel, heel veel geld in mogen steken.
Zoek liever iemand met wat ervaring die het voor jou wil doen, gratisch als je geluk hebt, terwijl je erbij staat te kijken.
Iemand die zegt dat bvb cams steken simpel is, die is niet verkeerd, iemand die zegt dat ie het in een half uurtje doet is een knoeipot.
Bij mij heeft het meer dan 2 uur geduurd, maar ik neem dan ook de tijd om het correcte matieraal te nemen, alles goed te reinigen en zandvrij te maken, dubbelchecken, ...
Als dealer kan je hier volgens mij niet aan tippen, of hij zal dubbel zo duur zijn als zijn concurrenten die geen momentsleutels gebruiken, weinig proper maken, ...
Dus probeer het lekker zelf te doen of zoek iemand die zijn tijd wil nemen (begin er bvb de zaterdagvoormiddag aan, kan je nog naar een dealer gaan mocht je bvb shims of wat dan ook nodig hebben).
Als je wil dat iets goed gedaan wordt, zal je er veel, heel veel geld in mogen steken.
Zoek liever iemand met wat ervaring die het voor jou wil doen, gratisch als je geluk hebt, terwijl je erbij staat te kijken.
Iemand die zegt dat bvb cams steken simpel is, die is niet verkeerd, iemand die zegt dat ie het in een half uurtje doet is een knoeipot.
Bij mij heeft het meer dan 2 uur geduurd, maar ik neem dan ook de tijd om het correcte matieraal te nemen, alles goed te reinigen en zandvrij te maken, dubbelchecken, ...
Als dealer kan je hier volgens mij niet aan tippen, of hij zal dubbel zo duur zijn als zijn concurrenten die geen momentsleutels gebruiken, weinig proper maken, ...
Dus probeer het lekker zelf te doen of zoek iemand die zijn tijd wil nemen (begin er bvb de zaterdagvoormiddag aan, kan je nog naar een dealer gaan mocht je bvb shims of wat dan ook nodig hebben).
White LTZ-450 - powered by MSD -
ah okFré schreef:De enige goede optie is het zelf doen.
Als je wil dat iets goed gedaan wordt, zal je er veel, heel veel geld in mogen steken.
Zoek liever iemand met wat ervaring die het voor jou wil doen, gratisch als je geluk hebt, terwijl je erbij staat te kijken.
Iemand die zegt dat bvb cams steken simpel is, die is niet verkeerd, iemand die zegt dat ie het in een half uurtje doet is een knoeipot.
Bij mij heeft het meer dan 2 uur geduurd, maar ik neem dan ook de tijd om het correcte matieraal te nemen, alles goed te reinigen en zandvrij te maken, dubbelchecken, ...
Als dealer kan je hier volgens mij niet aan tippen, of hij zal dubbel zo duur zijn als zijn concurrenten die geen momentsleutels gebruiken, weinig proper maken, ...
Dus probeer het lekker zelf te doen of zoek iemand die zijn tijd wil nemen (begin er bvb de zaterdagvoormiddag aan, kan je nog naar een dealer gaan mocht je bvb shims of wat dan ook nodig hebben).
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Proper werkplaats en ne propere quad heb ik, al het gereedschap heb ik ook (momentsleutel klein model en groot model ook).Sg6 schreef:bedankt voor compliment over mijn machientje!
Een propere werkplaats en een gekuiste quad tot in detail helpt ook heel veel.
mijn cams komen maandag binnen en dit persoonlijk afgeleverd door VS manneke! Oe doede da in godsnaam
die carb steken en die cams plaatsen lukt me wel, het is dat afstellen van die carb dat de miserie is, dus eigenlijk best laten afregelen door iemand met ervaring die in het bezit is van lambda materiaal en een testbank.
Ps: zal is foto plaatsen van mijne quad, elke 2 dagen word die gepoetst
grtzzz
Ik weet niet, liever laat ik de carbu profesioneel afregelen hoor, heb gezien wat het geeft op een hevig getunde scooter voor/na degelijke astelling emt prof materiaal.Sg6 schreef:dat afregelen houd eigenlijk niet veel in hoor. Ik was ook iemand die er schrik van had om zo iets te doen. Maar in feite is het peanuts en je voelt het wel degelijk aan. Op het forum staat er egens wel een topic van de tm36 met jetting dacht ik.
grtzzz
voila mijn cams zitten er ook in van deze avond.
Kem nog niet gestart want moet nog een intake veranderen.
Ex:
L: 0,21
R: 0,21
In:
L: 0,18
R: 0,12
Dit is dus gemeten met de standaard shims die erin zitten. Heb enkele malen manueel gedraaid om extra meet controle uit te voeren. En ik kwam hetzelfde uit.
Tot 3 keer na heb ik gemeten.
Dit wil dus zeggen dat ik enkel 1 shim moet veranderen. Ik zal dus van een 288 die daar inzit naar een 295 gaan. Dan is da wel kantje boord maar em moet nog roderen dus da komt wel goed naar mijn gedacht.
Toegevoegd na 19 uur 22 minuten:
Mijn cams zitten erin en heb eens een toerke gedaan nadat ik MCCT opnieuw heb afgeregeld. Eerst wat roderen om dan na een 30min eens ne keer die gas open te trekken op het gemak. Ok dacht ik da valt goe mee. Blok blijft op zijn geheel
dus is de mechanieker des huizes er weer in geslaagd. Dan eens van 1/3 gas naar vol gas gegaan
woooohhww. Em gaat goe vooruit en brullen dat mijn uitlaat nu doet nie normaal precies of er op da moment mijn kleppendeksel eraf gaat vliegen en dat ik de piston op mijn schoot krijg! Denk nog een 6e vitesse en ik ben weg richting maan
.
Heel goede mod die eigenlijk de Tm36 aanvult daar waar em niet meer zijn dienst doet ongeveer.
Toch ben ik koppig en denk ik dat de performance nog beter kan naar mijn gedacht.
Morgen ff speling opnieuw checken.
Kem nog niet gestart want moet nog een intake veranderen.
Ex:
L: 0,21
R: 0,21
In:
L: 0,18
R: 0,12
Dit is dus gemeten met de standaard shims die erin zitten. Heb enkele malen manueel gedraaid om extra meet controle uit te voeren. En ik kwam hetzelfde uit.
Tot 3 keer na heb ik gemeten.
Dit wil dus zeggen dat ik enkel 1 shim moet veranderen. Ik zal dus van een 288 die daar inzit naar een 295 gaan. Dan is da wel kantje boord maar em moet nog roderen dus da komt wel goed naar mijn gedacht.
Toegevoegd na 19 uur 22 minuten:
Mijn cams zitten erin en heb eens een toerke gedaan nadat ik MCCT opnieuw heb afgeregeld. Eerst wat roderen om dan na een 30min eens ne keer die gas open te trekken op het gemak. Ok dacht ik da valt goe mee. Blok blijft op zijn geheel
Heel goede mod die eigenlijk de Tm36 aanvult daar waar em niet meer zijn dienst doet ongeveer.
Toch ben ik koppig en denk ik dat de performance nog beter kan naar mijn gedacht.
Morgen ff speling opnieuw checken.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ja nee dat bedoelt hij niet, Andries heeft het over zijn jetting. We zijn aan het horen om hem op de testbank perfect te laten afregelen.
BTW, ik wil ook nog steeds een 6e versnelling
1e beeeeum 2e beeeeeeeum 3e beeeeeeeeeeum 4e beeeeeeeeeeeeeum 5e beeeeeeeeeeeeeeeeeeeum 5e beeeeeeeeeeeeeeeeeeeum 5e beeeeeeeeeeeeeeeeeeeum
BTW, ik wil ook nog steeds een 6e versnelling
White LTZ-450 - powered by MSD -




