Locking diff op quad?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 13:57
Locatie: Deurne

Locking diff op quad?

Bericht door rh2fast4u »

Waarom gebruikt niemand (voor zover ik weet toch) een differentieel aan de achteras van een quad? Lijkt me toch ideaal om een locking differentieel achteraan te hebben? Ook op een sportquad (spreek niet van competitie MX) want dan is hij toch veel bruikbaarder voor verharde ondergrond...?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Kortvrint
Quadrider
Quadrider
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 29 nov, 2004 18:01
Locatie: west vlaanderen

Bericht door Kortvrint »

Misschien valt het te duur uit voor wat het maar is :idea:
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
White LTZ-450 - powered by MSD -
klf300
Quadrider
Quadrider
Berichten: 430
Lid geworden op: di 07 mar, 2006 15:35
Locatie: Wieringen- Holland

Bericht door klf300 »

Ik heb da ook op me quad maar gebruik het eigenlijk nooit, het pas ook niet bij mijn rijstyle.

Diferentie is er voor gemaakt om zo min mogelijk weerstand te bieden met het ondergrond, zoiets hoort Bijv.thuis op een golfbaan waar je geen sporen mag achterlaten :wink:

GRTZZ
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41


----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 13:57
Locatie: Deurne

Bericht door rh2fast4u »

Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?

Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk ;-) )

klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

ja toevallig heeft als 1 van de weinigen de klf 300 differentieel achter
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

rh2fast4u schreef:
Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?

Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk ;-) )

klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Dat is het hem juist, met een sportquad hoor je nu eenmaal niet mooi door de bocht te gaan, tenzij je graag omkantelt.
Je achterste laten schuiven in de bocht, in combinatie met je gewicht te verleggen, dat geeft stabiliteit. Mooi door de bocht rijden zonder schuiven, en je gewicht verleggen, is misschien niet slecht maar diegene die schuiven zullen je zo voorbij gaan.
White LTZ-450 - powered by MSD -
blaster200
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
Locatie: Deurne

Bericht door blaster200 »

@ rh Als je een haakse bocht hebt op de crossbaan gooi jij em dan gewoon zo om? Dan val je gegarandeerd om als je een beetje snelheid hebt. Als je je kont omgooit dan ben je veel sneller en minder kans om om te vallen.
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
klf300
Quadrider
Quadrider
Berichten: 430
Lid geworden op: di 07 mar, 2006 15:35
Locatie: Wieringen- Holland

Bericht door klf300 »

rh2fast4u schreef:klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Jep dat klopt helemaal :duimhoog:

Het werkt ook uitstekend aleen niet bij mijn rijstijl :crossercool:

Grtzz
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41


----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Het ontbreken van een diff zorgt juist voor de "sport" in sportquad.
Lekker driften, daar is het allemaal om te doen! :bier:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie