Locking diff op quad?
Locking diff op quad?
Waarom gebruikt niemand (voor zover ik weet toch) een differentieel aan de achteras van een quad? Lijkt me toch ideaal om een locking differentieel achteraan te hebben? Ook op een sportquad (spreek niet van competitie MX) want dan is hij toch veel bruikbaarder voor verharde ondergrond...?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb da ook op me quad maar gebruik het eigenlijk nooit, het pas ook niet bij mijn rijstyle.
Diferentie is er voor gemaakt om zo min mogelijk weerstand te bieden met het ondergrond, zoiets hoort Bijv.thuis op een golfbaan waar je geen sporen mag achterlaten
GRTZZ
Diferentie is er voor gemaakt om zo min mogelijk weerstand te bieden met het ondergrond, zoiets hoort Bijv.thuis op een golfbaan waar je geen sporen mag achterlaten
GRTZZ
----->kawasaki klf 300 B<-----
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk )
klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat is het hem juist, met een sportquad hoor je nu eenmaal niet mooi door de bocht te gaan, tenzij je graag omkantelt.rh2fast4u schreef:Maar met differentieel hoef je toch niet los te breken...? Dan draai je mooi door de bocht. En als je je gewicht dan aan de binnenkant en laag plaatst (zoals de superquads) kan je toch heel hard gaan zonder om te kantelen?Fré schreef:een quad stuur je door je achterste weg te schuiven, met differentieel breek je niet makkelijk los, ga je de bocht in met binnenste achterwiel omhoog terwijl je wacht tot hij omkantelt. Bovendien heb je dan nog meer gewicht.
Het zou denk ik vooral interessant zijn voor weggebruik... natuurlijk lock je hem dan voor in zand en om te driften (meestal dus eigenlijk )
klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Je achterste laten schuiven in de bocht, in combinatie met je gewicht te verleggen, dat geeft stabiliteit. Mooi door de bocht rijden zonder schuiven, en je gewicht verleggen, is misschien niet slecht maar diegene die schuiven zullen je zo voorbij gaan.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne
@ rh Als je een haakse bocht hebt op de crossbaan gooi jij em dan gewoon zo om? Dan val je gegarandeerd om als je een beetje snelheid hebt. Als je je kont omgooit dan ben je veel sneller en minder kans om om te vallen.
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
Jep dat klopt helemaalrh2fast4u schreef:klf300, heeft die KLF dan een achterdifferentieel...? Ik zag wel dat veel utility quads een voordiff hebben.
Het werkt ook uitstekend aleen niet bij mijn rijstijl
Grtzz
----->kawasaki klf 300 B<-----
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM