tikkend geluid achteraan bij Kodiak

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

tikkend geluid achteraan bij Kodiak

Bericht door xxx »

Hallo,ik heb een Kodiak 450 van 2003 met het volgend probleem.Als ik met mijn quad achteruit rijdt en de voorwielen helemaal naar links of rechts draai is er een zwaar tikkend geluid aan de achterkant. Bij gewoon recht achteruit en lichtjes draaien is er niets te horen,het is dus enkel wanneer de wielen volledig gedraaid zijn en er een grotere druk op de achteras komt.Ben bij de dealer geweest en die zei dat het het rollement was van het linker achterwiel.Dit heb ik vervangen door een origineel maar het probleem is niet opgelost.In het achterdiffirentieel zou het ook niet zijn zegt hij,anders was dit al lang helemaal stuk gedraaid aangezien het al een paar honderd km aan de gang is en het niet is bij het vooruit rijden.Toch heb ik de olie afgelaten van het achterdiff. en deze was nog zuiver. Het komt dus wel duidelijk van de achterkant ter hoogte van de achteras,diff.,achtervering.De remklauw is het ook niet want die heb ik al eens verwijderd en het probleem bleef bestaan.Wie heeft dit probleem ook gehad of weet er iemand hier raad mee?
thx
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

apart probleem als je dealer het zelfs niet eens weet... weet je zeker dan dat het van achteren komt?
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

je diff lock staat toch niet aan als je achteruit rijd?
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door xxx »

nee de difflock staat niet aan en het komt zeker van achteraan
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Twee vragen ; Heb jij een winch (lier ) , en weet je zeker dat het geluid vanachter komt ?

Als ik namelijk tot het uiterste naar rechts stuur , schrapen de noppen van mijn voorband langs de lier , en geeft een zwaar tikkend /kloppend geluid .

Jan :crossercool:
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door xxx »

Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord en ja ik heb een winch,maar mijn banden raken deze winch zeker niet.Nu heb ik net ontdekt samen met een kameraad dat het geluid uit mijn achterste velgen (nochtans origineel) komt! Raar maar waar, nu ga ik eens andere lichtmetalen velgen monteren en uitproberen.Moet alleen nog afspreken met een andere kameraad wanneer hij zijn velgen eens een uurtje kan missen.Alvast bedankt voor je bericht!
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door toet »

:shock: Hoe kan da uit diene velg komen? Heb da ook al een paar keer voor gehad.
Belgium's Toughest ATV team
JAN15-10
Quadrider
Quadrider

Bericht door JAN15-10 »

Ist tubeles , dan ligt er een moertje of keike ( keitje ) in de band.

Jan :bier2:
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

haal dat wiel er gewoon af en rol er eens mee over de grond als het nog tikt heb je het probleem direct gevonden
raptor 660 power
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door xxx »

Ik heb het wiel eraf gehaald en er eens mee verder gerold,niets te horen.Zoals ik eerder al zei ik ga er eens andere velgen opleggen van mijne maat zijne quad en laat het jullie weten wat het resultaat is.
Plaats reactie