Ongeval met quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Ooit ongeval gehad met quad?

Ja op de weg maar niet ernstig
1
5%
Ja op de weg met zware schade
0
Geen stemmen
Ja op onverhard niet ernstig
9
45%
Ja op onverhard met zware schade
2
10%
nee
8
40%

Totaal aantal stemmen: 20

Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Ongeval met quad

Bericht door Kortvrint »

Voor velen is de quad ==> sport, ontspanning, passie, en nog veel meer...

Maar daarbij komt natuurlijk ook dat er een zeker (groot) gevaar bij komt kijken.

Dit heb je natuurlijk voor een groot deel zelf in handen...

Soms hoor je op het forum van mensen die iets tegenkwamen.

Maar welke ongevallen hebben jullie allemaal al tegen gekomen met de quad? groot of klein?

Vorig jaar heb eens een jump misnomen en te laat van men quad gesprongen waardoor ik de quad volledig op mij kreeg ==> een paar gekneusde ribben en linkerknie serieus pijn.

Nu jullie...
Laatst gewijzigd door Kortvrint op zo 24 sep, 2006 08:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Skicks
Quadracer
Quadracer

Re: Ongeval met quad

Bericht door Skicks »

ik denk niet dat je veel antwoorden zal krijgen, aangezien iedereen OOIT zijn quad nog wil verkopen...
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

Te laat geremd toen ik een kruising overstak waar ze aan de andere kant stil stonden. :muur:
Over mijn stuur gevlogen een paar daagjes blauwe plekken(volledig beschermende kleding is heerlijk :!: )
Ik kon nog remmen tot zo'n 5-8 km per uur maar dat is voldoende om een 108 kilo wegende bestuurder over het stuur te gooien. :shock:
Schade aan Quad niet noemenswaardig
Schade aan auto waar ik achterop reed een krasje in zijn lak. :p

Bij het maken van een donut :mrgreen: kreeg mijn machine plots grip :? en werd onder mijn kont vandaan gelanceerd.
machine lande op 4 wielen en bleef onbeschadigd. :p
Ik had een aantal dagen een goed blauw/paarse elleboog(volledig beschermende kleding is heerlijk :!: )
L.D.
Quadrunner
Quadrunner

Re: Ongeval met quad

Bericht door L.D. »

Skicks schreef:ik denk niet dat je veel antwoorden zal krijgen, aangezien iedereen OOIT zijn quad nog wil verkopen...
De mijne is al verkocht, dus zal ik mijn verhaal is doen :bier:
Met de Blaster een ritje aan het doen door de boswegeltjes, toen er na een bocht een camion die bomen aan het opladen was geparkeerd stond.
Natuurlijk veel te rap aan het rijden => alles moeten toegooien, overkop over een boomstam.
Veel geluk gehad eigenlijk (alleen een overall aan), had wat schaafwonden, en een weekje m'n been dat zeer deed.
En de quad het stuur en de achteras krom.
Valt best nog mee :)
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

Op een avond kwam ik van mijn vriendin, was 70 aant bollen, al beetje donker
Plots was er een bmwbestuurder die beslist had om zijne auto aan de andere kant van de baan
te parken. Dus, stak net voor mijne neus de baan over, ben beginnen remmen en ben tegen een
goeie 40km/h tegen de auto gevlamd, over de auto gekoprold en op mijn benen terrecht gekomen.
Eindresultaat: quad pertotal, helm naar de zak, rechterenkel SERIEUS verstuikt en er zat een bluts
in het dak en de deur van diene gast zijne bmw! HIJ HAD MIJ NIE GEZIEN :? :x

Gevolg: Die gast was echt vree vriendelijk, heeft papieren sebiet getekend en een week later stond
er een andere quad voor mijn deur :d

greetz
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Ik was aan het driften of het asfalt. Steeds harder en harder en ging ook wel lekker dwars door de bocht.
Broetje was aan het filmen dus ging ik steeds gekker doen.

Ging met 55 km/h bocht en toen ging die te dwars en werd ik gelanceerd vanaf de quad naar voren. Landde op me armen. Quad kwam achter me aan stuiteren net naast me en zag hem zo voor me langs over de kop slaan. Totaal 3,5 rondje en bij de laatste draaien stuiterde die nog op de velg een 1,5 meter de lucht in.

Gevolg linker pols naar de klote, kon de koppeling niet meer inknijpen. In ze 1 gezet en heel rustig naar huis gereden.
Gevolg quad velg deuk en gescheurd en as klein beetje krom aan een kant maar.
Verder markeerde de quad niks en dat betekent toch dat het een hele sterke en degelijk quad was.
Barossa cheetah 250cc.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

met het wheeliën, te ver gaan... zoals er zovele al wel 'ns voorgehad hebben zeker
en daar steek je dan met je rug op de grond...
voor de rest, al 2x tegen een boom gereden (wheelie in de bos, is het stomste wat je kan doen fijtelijk... maar omdat ik niet de meest snuggere mens ben ...)
en overlaatst 2x uit bocht --> ondergrond (modder) die zo hard schuifde als ijs, ik leg de quad dwars, maar schuift helemaal door, met als gevolg dat ik 3 meter verder stak
maar aan de quad is nog niets te zien, als gevolg van deze (vrij kleine) accidentjes
Pure adrenaline attached with a license plate !
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Wou dat die bij mij ook was doorgeschoven maarja asfalt schuift niet egt.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

1x met mijn bruin 350 door het bos gereden, en daar stond zulk hoog onkruid dat ik een hele grote staan niet zag, gevolg dat ik eraf knalde, quad had nix :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
klf300
Quadrider
Quadrider

Bericht door klf300 »

Yamaha Grizzly 700 schreef:1x met mijn bruin 350 door het bos gereden, en daar stond zulk hoog onkruid dat ik een hele grote staan niet zag, gevolg dat ik eraf knalde, quad had nix :mrgreen:
wtf is dat nou weer :? [/b]
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41

----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

waarschijnlijk een hele grote boom (die hij niet zag staan door het bos :mrgreen: )
KFX540
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

klf300 schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef:1x met mijn bruin 350 door het bos gereden, en daar stond zulk hoog onkruid dat ik een hele grote staan niet zag, gevolg dat ik eraf knalde, quad had nix :mrgreen:
Hij is zo in extase van zijn verhaal dat hij niet meer fatsoenlijk kan schrijven. :shock:
Yamaha
Quadrider
Quadrider

Bericht door Yamaha »

Ik heb een keer een sloot over het hoofd gezien :oops:
Ben en schuin in gereden waardoor mijn linkervoorwiel eerst tegen de overkant botsten. Gevolg: bovenbeen helemaal bont en blauw doordat het stuur omsloeg.
Verders raakte ik met mijn boven lichaam de overkant. Daarbij kneusde ik mijn gehele linker ribben kast en kneusde mijn nieren/ waarvan een gescheurt :( . Hierdoor zar er veel bloed in mijn urine en heb ik een week in het ziekenhuis mogen doorbrengen :muur: :muur:
Deed aardig zeer zal ik je vertellen :p

Greets! Gydo
Chaufeur YPR 44 painfbat Havelte

On route to Afganistan...
klf300
Quadrider
Quadrider

Bericht door klf300 »

BLUE BUCK schreef:
klf300 schreef:
Hij is zo in extase van zijn verhaal dat hij niet meer fatsoenlijk kan schrijven. :shock:
Curses Nederland of Belgies maar denk voor deze jongen :wink: :afgestudeerd:
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41

----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
jossoh
Quadrider
Quadrider

Bericht door jossoh »

ik heb een :p wou een schansje nemen (homemade) planken braken :roll: :( bleef haken met mijn achterwielen en klapte naar voren (auw) resultaat:
Afbeelding

idd rechter pols verbrijzeld moest gezet worden int ziekenhuis (heel erg auw)

7 week gips
Plaats reactie