,de as zit nu zo goed als achteraan in de achterbrug(ketting staat iets strakker dan voor crossen) ik wil nu wel 1 stukje tussen mijn ketting uitdoen maar ben bang dat ik na het terug monteren van het groter tandwiel vooraan mijn ketting ga te kort zijn,dat ik eigenlijk mijn achteras niet vergenoeg naar voren kan terug zetten.Simpelste zou zijn wanneer er iemand 2 tandwielen zou liggen hebben met 1tand verschil het simpel te meten is gewoon door de omtrek te meten van de 2 tandwielen.
Ketting recupereren
Ketting recupereren
Weet er mischien iemand op voorhand hoeveel ik mijn achteras moet verzetten in cm wanneer ik 1tand kleiner steek?ik zit nu met baanaangepaste tandwielen maar zou eens graag het parcour in Genk opgaan
,de as zit nu zo goed als achteraan in de achterbrug(ketting staat iets strakker dan voor crossen) ik wil nu wel 1 stukje tussen mijn ketting uitdoen maar ben bang dat ik na het terug monteren van het groter tandwiel vooraan mijn ketting ga te kort zijn,dat ik eigenlijk mijn achteras niet vergenoeg naar voren kan terug zetten.Simpelste zou zijn wanneer er iemand 2 tandwielen zou liggen hebben met 1tand verschil het simpel te meten is gewoon door de omtrek te meten van de 2 tandwielen.
Enjoy your ride...
-
blaster200
- Quadrider

Zat op 14&40(ik weet nu niet welke de standaardmaten zijn van Z400) maar met baanbanden die kleiner zijn dan origineel banden draai je direct in de hoge toeren,vanachter ben ik dan gegaan naar 35 en dat is veel beter op de baan.Nu was ik een tijdje geleden in Nederland bij een vriend van mijn schoonbroer op een zandgroeve(privé) mogen gaan rijden en toen al ondervond ik al met crossbanden erop dat dit niet de ideale verhouding is.Ik ben net gaan meten en één stukje tussen mijn ketting wegnemen geeft een verkorting van 33mm. dat wordt denk ik een onmogelijke zaak om de ketting terug te gebruiken in baanverhouding.Zal denk ik zo maar rondtoeren op het Euroquadweekend in Genk.
Enjoy your ride...
-
Fré
- Quad Expert

Re: Ketting recupereren
Ik denk dat je alle ingrediënten hebt om het uit te dokteren.FOR FUN schreef:Simpelste zou zijn wanneer er iemand 2 tandwielen zou liggen hebben met 1tand verschil het simpel te meten is gewoon door de omtrek te meten van de 2 tandwielen.
Meet eens de steek van de ketting (bvb 20 schakels, afstand hierover meten, en dan delen door die 20). Dit maal het aantal tanden en je hebt de omtrek van de steekcirkel van je tandwielen. Dan teken je dat uit op een papiertje en kan je exact becijferen wat wanneer hoeveel naar waar verschuift.
btw, waarom ga je niet gewoon even terug naar origineel? Ik geloof 14-40 met 20" banden.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Koop gewoon nieuwe ketting, de ene hou je voor offroad de andere voor onroad.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team