Powervalve op 4-takt motoren ?
-
- Quad Expert
als je powervalve Na je uitlaatbochten plaatst kan je de tegendruk goed regelen, bij mijn soes was het middels een servo, maar heb er weinig van genotn want na 50km kwam er een full sys op en dat was een verschil! Persoonlijk hoef ik geen powervalve, ook niet op mijn quad. Die is al gemaakt op koppel en heeft ie zat.
hmmmmmm. eat me..
-
- Quad Expert
wally schreef:als je powervalve Na je uitlaatbochten plaatst kan je de tegendruk goed regelen, bij mijn soes was het middels een servo, maar heb er weinig van genotn want na 50km kwam er een full sys op en dat was een verschil! Persoonlijk hoef ik geen powervalve, ook niet op mijn quad. Die is al gemaakt op koppel en heeft ie zat.
wel eens op een banshee gereden
daar zit onderin dus helemaal geen koppel in
en ik denk dat als ze op de banshee powervalve zouden zetten dat het een in mens verschil maakt
CustomCoatingsHelvoirt
Zijn nu bezig met magnetisme ipv nokkenassen...Ralph schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
Ik las dat ze bezig zijn met elektronische kleppen, dat zou helemaal mooi zijn...
Aprillia reed er al mee in de gp met een driecilinder,ontwikkelt samen met een formule 1 team ,waar ze het ook aan het testen zijn(lucht en elektrische bedient),binnenkort komt ferrari met het oude systeem van ducati om de kleppen desmodromisch te bedienen,ook een mooi systeem nooit geen last van zwevende kleppen..Skicks schreef:Zijn nu bezig met magnetisme ipv nokkenassen...Ralph schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
Ik las dat ze bezig zijn met elektronische kleppen, dat zou helemaal mooi zijn...
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
alleen hoogtoerige motoren. Meer draaiend moment en meer bewegingen in 1 cyclus, plus het weegt meer. Zwaardere klepveren met titanium kleppen is een optie op getunde motoren.Ralph schreef:Dat desmo systeempje is inderdaad ook wel mooi, ik vraag me nog steeds af waarom dat bijna nooit wordt toegepast.
hmmmmmm. eat me..
-
- Quad Expert
niet waar, desmo kan je ook stellen, hetzelfde als de kleppen, en het geratel is van de koppeling. kan je ringen tussen zetten en dan is dat weg, maar dat is het karakter van de ducati volgens ducatisten. Persoonlijk vind ik ducati een klote motor met een veel te hoge prijs. Maar de stylingRobby schreef:het systeem van ducati is door een leek ook niet af te regelen en geratel dat er vanaf komt
hmmmmmm. eat me..