quads
-
Arnold Vandewiele
- Toeschouwer

- Contacteer:
quads
hallo, Ik sta op punt een quad te kopen: een yamaha raptor 350cc en ik had ongeveer dezelfde vraag als mijn voorganger.
Dus als ik het goed versta is een motorijbewijs totaal overbodig om met een quad te rijden.
Dus zonder motorijbewijs kun je toch een motoplak aanvragen en even snel rijden als de auto's, zonder snelheidsbeperkingen? (een b-rijbewijs heb ik al)...
en nu nog twee kleine vraagskes: Als ter geen pinkers op uwen quad zitten, moogt ge der dan mee op de baan? Is dat reglementair? Omdat ik weet dat dat bij nen brommer ook niet verplicht is. Hoe zit dat met een quad?
De quad die ik zou kopen is afkomstig van duitsland, en heeft dus duitse papieren? Zou da problemen kunnen geven hier in België? Anders zijn de papieren en quad wel in orde, maar kmoe toch een beetje opletten hé vooraleer ik iets koop. alvast bedankt voor uw uitleg...
Dus als ik het goed versta is een motorijbewijs totaal overbodig om met een quad te rijden.
Dus zonder motorijbewijs kun je toch een motoplak aanvragen en even snel rijden als de auto's, zonder snelheidsbeperkingen? (een b-rijbewijs heb ik al)...
en nu nog twee kleine vraagskes: Als ter geen pinkers op uwen quad zitten, moogt ge der dan mee op de baan? Is dat reglementair? Omdat ik weet dat dat bij nen brommer ook niet verplicht is. Hoe zit dat met een quad?
De quad die ik zou kopen is afkomstig van duitsland, en heeft dus duitse papieren? Zou da problemen kunnen geven hier in België? Anders zijn de papieren en quad wel in orde, maar kmoe toch een beetje opletten hé vooraleer ik iets koop. alvast bedankt voor uw uitleg...
Re: quads
Klopt helemaal, je hebt een gewoon auto-rijbewijs nodig, en je kan toch een motorplaat aanvragen 
De meeste quads die uit duitsland komen hebben de homologatieset niet, dus geen pinkerset, etc... In principe moet je ze hebben, maar ik rijd al 2 jaar rond zonder pinkerset en dergelijke, nooit problemen gehad.
Normaal moet een duitse quad perfect in België in te voeren zijn, ze zijn daar TÜV gekeurd.
De meeste quads die uit duitsland komen hebben de homologatieset niet, dus geen pinkerset, etc... In principe moet je ze hebben, maar ik rijd al 2 jaar rond zonder pinkerset en dergelijke, nooit problemen gehad.
Normaal moet een duitse quad perfect in België in te voeren zijn, ze zijn daar TÜV gekeurd.
ja met rijbewijs b mag je met elke quad rijden en ja dit is met een motonummerplaat...normaal als je alle duitse documenten hebt zal da geen probleem zijn om hem in te schrijven...zo rijden er veel in belgie koop je die quad bij een dealer of prive...bij een dealer zullen alle documenten wel aanwezig zijn... 
-
Arnold Vandewiele
- Toeschouwer

- Contacteer:
quad
ja, merci voor de uitleg.
ja, ik koop de quad normaalgezien bij een dealer, dus ik denk wel dat hij te vertrouwen is.
Hij zij mij wel dat het enorm veel geld kost om er pinkers op te steken. Hij sprak van een kleine duizend euro?
Kan dat wel? zoveel geld voor gewoon pinklichten op je quad te monteren?
ja, ik koop de quad normaalgezien bij een dealer, dus ik denk wel dat hij te vertrouwen is.
Hij zij mij wel dat het enorm veel geld kost om er pinkers op te steken. Hij sprak van een kleine duizend euro?
heb mijn quad ook gekocht met duitse papieren ( import duitsland nieuw voertuig ) , toch moeten er papieren bijzitten om hem hier in te schrijven , was bij mij toch zo ( 2 weken geleden ) .Arnold Vandewiele schreef:hallo, Ik sta op punt een quad te kopen: een yamaha raptor 350cc en ik had ongeveer dezelfde vraag als mijn voorganger.
heb ook geen pinkers en claxon maar geen probleem want in belgie moet je er niet mee naar de keuring
pinkerkit kost bij mijn dealer 170 euro zonder montage
Re: quad
das wel veel geld normaal krijg je er die bij als je een nieuwe koopt alle ik heb hem ertoch bij gekregen maar het is tezien wat jullie overeen gekomen zijn mischien heb je een goeie prijs gekregen ....en daarom geen set ....Arnold Vandewiele schreef:ja, merci voor de uitleg.
-
Arnold Vandewiele
- Toeschouwer

- Contacteer:
quads
ja, ik heb inderdaad wel een mooie prijs gekregen denk ik als ik vergelijk met andere raptors.
Kheb nu een optie genomen tot vrijdag.
een yamaha raptor 350cc van augstus 2005 oud en hij vraagt 4500 euro. Kheb er vandaag een testrit mé gedaan en hij staat mij wel aan.
Hij ziet er zelf nog redelijk nieuw uit, bijna geen schending aan.de dealer beweert dat hij maar ongeveer 300km gereden heeft. Het is namelijk de quad van de dealer zijn broer. Dus ik denk wel dat dit een mooie prijs is. vrijdag beslis ik...
een yamaha raptor 350cc van augstus 2005 oud en hij vraagt 4500 euro. Kheb er vandaag een testrit mé gedaan en hij staat mij wel aan.
Hij ziet er zelf nog redelijk nieuw uit, bijna geen schending aan.de dealer beweert dat hij maar ongeveer 300km gereden heeft. Het is namelijk de quad van de dealer zijn broer. Dus ik denk wel dat dit een mooie prijs is. vrijdag beslis ik...
dealer zal altijd mooie dingen zeggen omtrent kilometers enz...Arnold Vandewiele schreef:ja, ik heb inderdaad wel een mooie prijs gekregen denk ik als ik vergelijk met andere raptors.
wil niet zeggen dat het niet zo is maar het is tenslotte de dealer zijn broodwinning , zal dus steeds zijn best doen om te verkopen
als je voor 1000 euro meer een nieuwe kan kopen zou ik voor de nieuwe gaan , 100% zeker van de voorgeschiedenis van de quad , zelf inrijden , garantie en meerwaarde bij eventuele verkoop
wil hier wel even aan toevoegen dat ik het niet wil ontmoedigen van tweedehandse spullen te kopen maar dat ik het persoonlijk voor 1000 euro niet zou laten om een nieuwe te kopen 
Edited: Een bovenstaand bericht hoeft niet gequote te worden, maakt het alleen maar onduidelijker. Dit geldt ook voor Vincenzo en Alfa (bovenaan)
Edited: Een bovenstaand bericht hoeft niet gequote te worden, maakt het alleen maar onduidelijker. Dit geldt ook voor Vincenzo en Alfa (bovenaan)