weer een aanval op de quad industrie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jirre
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door jirre »

in mijn ogen blijft het onverantwoord
en als je dan iets aan de hand krijgt
9 kansen van de 10 gaan de ouders dan ook nog de andere betrokken partij beschuldigen
terwijl het probleem bij hun eigen ligt
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

jirre schreef:in mijn ogen blijft het onverantwoord
en als je dan iets aan de hand krijgt
9 kansen van de 10 gaan de ouders dan ook nog de andere betrokken partij beschuldigen
terwijl het probleem bij hun eigen ligt
maarja we rijden niet op straat e, alsek da doe ge zult mijne pa hore, oeioei, dan kannek wachte totek heel oud ben
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

regeltjes en regeltjes... zolang je enkel jezelf kapot rijd kan het me niet veel schelen. Zelfste als met dat gordeldragen in de auto. Campagnes ja, boetes, voor mij liever niet danku.

Er zijn maar 2 richtlijnen nodig:
1) verboden te gebruiken zonder gezond verstand
2) stupid hurts
White LTZ-450 - powered by MSD -
frank
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door frank »

ik vind het totaal onverantwoord dat ouders hun klein kind op nen bom van een quad zetten,laat ze liever nog wat op hun bmx rond toeren.Als ouders zo iets toestaan zijn ze volgens mij zelf puber,laat staan hun kind op ne quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

bigfoot47 schreef:Kijk ik ben 28 en heb nooit op een quad gereden. maar zou de macht hebben om een zwaar machine in bedang te kunnen houden.
Maar ik ben nu ook maar begonnen met een blastertje. en rijd er nu 3 maanden bij. Heb zelf gezegt ga eerst leren goed over weg te kunnen met een lichter machientje en dan pas over te gaan naar een zwaarder model. zo als ik al zij heb hem 3 maanden en heb al meer dan 1000km gereden dus al wat ervaring er mee, maar sta toch nog versteld wat de machine nog allemaal kan .
Dit heeft nix met macht te maken.
Als je dom rijdt dan kun je geen YFZ450 of 700R onder bedwang houden, al ben je een bodybuilder van 28.
De quad speelt dan met jou.

Er staan elk weekend mensen in de krant die hun quadrit niet meer na kunnen vertellen. Kijk eens wat ik kan met de quad en liefst nog met een passagier achterop. Geen ervaring maar wel het gas erop houden in de bochten...

Wat kinderen betreft zijn de ouders verantwoordelijk, moeten ze hun kids geen speeltjes geven van meer dan 50cc.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

en het volgende is mensen die die 50cc quadjes onverantwoord vinden voor aan kleine kinderen te geven. Je beseft het misschien niet, maar als je ze toelaat quads van een bepaald vermogen te verbieden onder een bepaalde leeftijd, zal dat niet de laatste stap zijn. Ze zullen pas stoppen met hun betuttelingswetjes als we allemaal als planten in een kunststlaap gehouden worden en niets meer kunnen uitsteken.

Je moet kunnen kiezen tussen verantwoord en onverantwoord, goed en slecht. Dat heten ze vrijheid!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

luister wat ik vandaag bij technis tekenen geleerd heb,

'een mens krijgt pas zijn verantwoordelijksgevoel op zijn 26jaar[color=#][/color]'
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ik kom dichtbij die leeftijd, en ik voel het zelfs al weer wegtrekken :mrgreen:
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

het is niet omdat je nog jong bent dat je er niet mee kunt rijden. ik en mn broer rijden van ons 12-13 jaar met de quad. we hebben meteen gereden op een kodiak 400, wel nog met versnellingen (semi-automaat). vanaf de eerste minuut werden we in het oog gehouden door mn vader, hij wist hoe gevaarlijk het kon zijn als je er onverantwoord mee rijdt. Hij kon ons idd niet voortdurend in de gaten houden maar hij wist wel wat we deden. Of hij kwam kijken zonder dat we het wisten of hij zag het aan ons gezicht. We zeiden op de duur wel alles wat we gedaan hadden, ook als we iets minder goed hadden gedaan zoals op onze zij gaan ofzo. Op de duur wist hij wel dat we te vertrouwen waren. We konden beter met dat machien rijden dan hijzelf, we hebben hem zelfs enkele keren moeten verbeteren met het rijden.
Het is dus niet omdat je nog jong bent dat je daar niet mee kunt rijden. Er zijn idd jonge gasten die er niet verantwoord kunnen mee omgaan, en veel zelfs. Ik denk zelfs dat het soms beter is van er vroeg mee te beginnen, dan dat je ermee begint in je puberteit omdat je dan wel eens domme dingen zou kunnen doen om indruk te maken. Ik ben er vrij zeker van dat ik beter met zulke zware quads kan omgaan dan vele "volwassenen". Mn broer en ik zien dat genoeg bij mijn vader, hij denkt dat hij er weg mee kan maar soms zien we toch het omgekeerde.
Hetzelfde geldt trouwens ook met het auto rijden om jonge leeftijd. Wij hadden er de plaats niet voor maar mn vader reedt al van zn 8 jaar met de auto, een zware amerikaanse chevrolet, en nog voor zn 12 reedt hij met de vrachtwagen. Hij moest zelfs nog blokken op de pedalen leggen en rechtstaan om te kunnen zien waar hij reed.
Volgens mij moet je geen beperking leggen op de leeftijd om op prive terrein te rijden maar wel op de kennis en de kunde om er mee om te gaan. Dat is idd niet mogelijk om zo te oordelen maar er zouden toch wel minder ongevallen gebeuren, en daar ben ik overtuigd van.

Matthieu
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

OpticalNicolas schreef:
jirre schreef:ik vind toch dat je zo jong mannetjes niet op zo een grote quad zetten.
is gelijk aan een 11 jarige effe je auto aan uitlenen.
je kan geluk hebben dat hij heel blijft
of je kan hem in stukjes terug krijgen.
het is en blijft onverantwoord
en dan, ik en men zus kunne met de auto rijden vanaf we 8jaar waren, nog nooit iets voorgehad buiten is over een vogel en de afrijzer gereden. :p

het gaat erom HOE je ermee omgaat :wink:
dan zijde hij nu al meer dan 2 meter of heb ik het verkeerd :p
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Een paar jaar terug was ik op de crossbaan in Ermelo, en als wij crossen moeten we bescherming aandoen, voor mijzelf maar ook van mn vader, anders kom ik de baan niet op. Maar er reed een kind rond van rond de 6 a 7 jaar. Wij vroegen waarom dat kind geen bescherming aanhad. De ouders vertelden ons dat het niet in die maat verkrijgbaar was! Dat vind ik echt het toppunt: gewoon geen moeite ervoor doen om je eigen kind te beschermen. En door zulke lakse ouders gebeuren er ongelukken!
Me broertje was 8 toen hij clubwedstrijden reed op de blaster, en er is nooit wat gebeurd. Hij is vaker gevallen met de LT80 dan met de blaster. EN het ligt als je ouder bent echt aan de rijder, ik ken mensen die zo onbezonnen rijden dat je er niet voorbij kunt, en die gasten zijn meestal 2x zo oud als ik!
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie