Motor motorblok in quad leggen.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Welk blok R1 of R6

R1
29
64%
R6
16
36%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Tom61
Quadrider
Quadrider
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 18:16

Bericht door Tom61 »

Bij de mon rijden ook 2 1000cc's R1 mee maar die halen een topsneldheid van un 180 op een strandrace (ongeveer heb ik ook maar gehoord) ik denk dat je da niet mee wil maken op de weg zon ding dus wat teunie zei is denk ik ook beter :wink:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Teunie schreef:Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Maar de levensduur van een standaard R1/R6 blok zal wel langer zijn dan van een flink opgevoerde Raptor 700 blok. :p
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Gebruikersavatar
tuumke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 13:39
Locatie: Kinrooi

Bericht door tuumke »

Een Ducati Testastretta 999R L2 blok. Een machtig 2 cilinder blok van 150pk. Qua koppel kan je met een 4 cilinder blok hier niet aan tippen. Een R1 heeft 112,5Nm bij 10000/min en een 999R heeft een kleine 117Nm bij slechts 8000/min.
Maar aan het prijskaartje kan een R6 of R1 blok ook niet tippen :).

Afbeelding

Zoals sjarty al zei kan je bij zo een project beter eerst gaan investeren in je eigen veiligheid, met name een degelijk remsysteem, degelijke ophanging, verbreding etc.

Dat gezegd zijnde zou ik het in ieder geval een prachtig project vinden :duimhoog:.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
pieterquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 140
Lid geworden op: za 27 mei, 2006 19:21
Locatie: Quadland

Bericht door pieterquad »

Als je er een getuned raptor 700 blok onder maakt gaat het je denk ik meer kosten als een R1 of R6 blok.
En tuumke weet je ook toevallig hoeveel dat Ducati Testastretta 999R L2 blok kost?

gr
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

op een klimkoers heb ik eens gehoord van een zeer ervaren mechanieker die al veel projecten achter de rug heeft dat een cbr 600 honda blok het vriendelijkst en minst problemen geeft om in een kader zoals een buggy of quad in te bouwen,op gebied van ruimte en overbrenging dan vertelde hij me.

naar mijn gedacht is een 600 raceblok al meer dan genoeg voor jouw project,een r1 vind ik er een beetje over maar het zou inderdaad een heel mooi topic zijn om je project te volgen.mischien eens luisteren bij bedrijven die schademoto's doen of zijn geen goed 600 blok meer liggen hebben.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Of je legt er een turbo in. :D

Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.

Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
raptorke660
Quadrider
Quadrider
Berichten: 326
Lid geworden op: za 28 jan, 2006 20:01
Locatie: waar men rappy staat

Bericht door raptorke660 »

gareth schreef:Of je legt er een turbo in. :D

Ander blok erin wordt een hoop las werk en pas en meet werk.

Turbo gaat makkelijker denk en geeft ook iets van 80 pk dacht ik. Koppel weet ik niet maar zal misschien ook tegen de 100 Nm aan gaan.

dat is een feit wat je zegt dat het makkelijker gaat
maar daar hangt ook een prijskaartje aan
als ik mij niet vergis zou dat rond de 5000€ gaan zonder plaatsing

dit zijn de stukken die je nodig hebt voor een raptor 660
http://img86.imageshack.us/img86/6660/t ... bigee7.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/8438/naamloosgs5.png
http://img136.imageshack.us/img136/3756 ... torqm5.jpg
Laatst gewijzigd door raptorke660 op za 28 okt, 2006 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.
DBM performance
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

en als je 5 keer goed doortrekt mag de piston eruit met een turbo. 8)
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Ja en met een R1 blok kan je na 5 keer opentrekken je frame op nieuw lassen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

gareth schreef:Ja en met een R1 blok kan je na 5 keer opentrekken je frame op nieuw lassen.
niet als wij het lassen :p :mrgreen:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Tom61
Quadrider
Quadrider
Berichten: 454
Lid geworden op: ma 20 feb, 2006 18:16

Bericht door Tom61 »

Als jullie gaan lassen dan wordt hij 20 kilo zwaarder :mrgreen:
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

moet je eens uitleggen hoe dat kan als je nagenoeg geen toevoegmateriaal gebruikt :p
White LTZ-450 - powered by MSD -
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.


Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

gareth schreef:Neem aan dat je buizen van het frame dikker moeten worden. Of buizen erbij, lijkt mij een hoop werk.
Dus zwaarder wordt hij zowiezo.


Maar op een hoop motoren worden toch turbo's gezet. Moeten hun dan ook zo vaak zuigers vervangen?
een degelijke turbokit omvat meer dan een turbo en instalatiemateriaal , ook versterkte onderdelen die onderhevig zijn aan de turbodruk :| maar dit is uiteraard kassa kassa :roll: frame zul je ook stevig mogen verstevigen peins ik , is volgens mij duurdere en arbeidsintensievere aangelegenheid dan een krachtig motorblok :?
laat ons hopen dat het een projekt word en niet enkel bij een topic blijft :rollknik:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Plaats reactie