jetten van blaster 2006

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
bertho
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 okt, 2006 20:08
Locatie: limburg

jetten van blaster 2006

Bericht door bertho »

hallo,ik heb reeds zeer veel gelezen op dit forum over het goed jetten van de carburator,maar eigenlijk heeft iedereen verschillende sproeiers en naald standen gebruikt!nu mijn vraag:kan iemand mij vertellen welke sproeier en naaldstand ik moet gebruiken voor een originele motor,bij volgende modificatie's:

open luchtfilterkast + originele uitlaat

open luchtfilterkast + volledige sportuitlaat (doma of vanhasselt)

en is het nodig een grotere sproeier te plaatsen bij montage van een twin-air luchtfilter?

hoeveel pk heeft de originele motor?hoeveel met bovenstaande mods?

alvast bedankt,
bertho,
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Nope, dat hangt een beetje af van quad tot quad en merk van naalden. Een 170 Mikuni main jet iis niet gelijk aan een 170 Keihin main jet.

Voor elke mod die voor een grotere luchttoevoer zorgt, moet je opnieuw jetten. Meer lucht betekent ook meer nood aan benzine (en dus ja, Twin-air = rejetten). Je kan dus best al die mods op hetzelfde moment doen.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Plugchoppie doen, dan weet je het.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Ralph schreef:Plugchoppie doen, dan weet je het.
een wat :?
Ralph verklaar je nader... wat is een plugchoppie of is dat de term voor het check spelletje van je bougie(bruin,wit,zwart?) :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Vul het in bij zoeken, dan krijg je er wel wat over te zien.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Volgas in 6e, quad uitzetten, koppeling in, afremmen.
Bougie eruit, kijken naar de kleur.
Zwart is te rijk, wit is te arm.
Koffiebruin moet ie zijn.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

Even voor de duidelijkheid, als hij te arm staat moet er een grotere sproeier in. Bij te rijk dus precies andersom.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Drive a Z
Quadrider
Quadrider
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 13:44
Locatie: Maaseik

Bericht door Drive a Z »

Suzuki schreef:Even voor de duidelijkheid, als hij te arm staat moet er een grotere sproeier in. Bij te rijk dus precies andersom.
Ja :wink:
White-Red Raptor 700 '2008
Plaats reactie