reistrailer voor quad/buggy

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

reistrailer voor quad/buggy

Bericht door brutus32 »

naar analogie met dezelfde trailers voor terreinwagens wou ik een reistrailer maken voor achter een quad/buggy te hangen

afmetingen en gewicht waren het belangrijkste, de rest was a l'improviste..

is nog niet af, maar hij heeft toch al wat vorm..

ik (probeer) de vooruitgang te posten :wink:

afmetingen : (mm weggelaten voor t gemak)

L = 160cm zonder dissel
B = 125cm
H = 35cm zonder onderstel
= de "bak"

bedoeling is om op het (opengaande) deksel een (dak)tent te monteren

een tent zoals deze :
Afbeelding

maar dan op de trailer

kheb een vage foto, wanneer het vordert post ik er meer

Afbeelding

beetje duidelijkere foto's

let wel : nog NIET afgewerkt :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pompkes moeten er nog op en profiefelen en ...
Laatst gewijzigd door brutus32 op wo 08 nov, 2006 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Das dus voor achter een 4x4 quad te hangen dus.

Ga je er op uit trekken met de quad?
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Sharky #3 schreef:Das dus voor achter een 4x4 quad te hangen dus.

Ga je er op uit trekken met de quad?
bestelling van de kerstman voor achter zijne slee :mrgreen:

jeps, utillity of buggy.. zou er toch een paar dagen mee willen rijden & campen om te testen hoe dat zich gedraagt on&offroad, geladen en niet-geladen,etc...


btw david bel mij vandaag s als ge tijd hebt :wink:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

beetje verder gedaan, donderdag tent ophalen..
nog de goeie pompkes vinden :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

gaan die velgen en banden wel genoeg gewicht kunnen dragen ?
Dat zien er quadvelgen/banden uit.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

JohnBeton schreef:gaan die velgen en banden wel genoeg gewicht kunnen dragen ?
Dat zien er quadvelgen/banden uit.
@john beton zijn idd razr's op de originele aanhanger velgen, maximaal gewicht geladen is 300kg, pas na de foto's gezien dat ze praktisch leeg waren :oops:

beetje verder gedaan aan de opbouw, onderstel nog steeds experimenteel, maar toch al een idee hoe het moet zijn

Afbeelding



Afbeelding
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

ziet er wel chique uit! :mrgreen: :duimhoog:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Kun je ipv de as niet beter werken met onafhankelijk gedragen wielen, als je van plan bent om dit offroad te gebruiken vrees ik dat je bodemvrijheid wat beperkt gaat zijn. Misschien een tip : kijk eens of je wat kan recycleren van een oude geit. Die werken met een vergelijkbaar systeem als de W-tec voorarmen en kun je bovendien geveerd maken. Gaat anders nogal afzien bij offroad gebruik als je ongeveerd blijft.

Die aanhangwagen is zeker interssante denkpiste. Ik heb vroeger Pyreneën doorkruist en waren met twee quads vrij zwaar geladen : benzine, wat sleutelmateriaal, kledij, tent, slaapzak, matje,...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

wat t onderstel betreft ben ik er nog niet uit, voor atv is het anders als voor een buggy/bugster
bodemvrijheid is belangrijk maar totaalgewicht geladen is prioritair (bedoeling s om nog vooruit te geraken :mrgreen: )

in de voorste "klep/ruimte" is het voorzien een jerrycan v 10l benzine te steken, links daarvan komt een waterreservoir van 15l (of 20l kwacht op leveranc) met kraantje dat onderaan de aanhanger uitkomt

de klep waar de tent opligt kan geopend worden (indien tent OPgevouwen is zoals 2e foto) en die ruimte is
35cm hoog op 125cm breed en 140cm diep (getest : 2 slaapzakken, kleine bbq, vouwtafel en 2 vouwstoelen, dubbelgasbekken en kleine gasfles, 1 grote sportzak en heb nog wat plaats (doch gewicht nog te checken)
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Een mooi begin, maar toch beetje verbeteringen aanbrengen voor het perfect is denk ik,

Laadruimte,dus het gewicht te hoog,voor stabiel door de bocht te gaan... mss ook laadruimte tussen de wielen maken zou gaat zwaarte punt ook al voor gedeelte verlagen,

Banden en velgen,beetje naar de magere kant,steek er is 22x11-10 onder :) en maximale spoorbreedte dus gelijk met laadruimte.

de remork draagt naar voor af dat is totaal verkeerd moet juist andersom zijn, dan zal u quad veel stabieler bollen op de verharde weg en veel meer grip hebben in het onverharde...;

dan meer bodemvrijheid en vering in optie mss.

maar een leuk begin. :applaus:
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Lewis schreef:Een mooi begin, maar toch beetje verbeteringen aanbrengen voor het perfect is denk ik,

Laadruimte,dus het gewicht te hoog,voor stabiel door de bocht te gaan... mss ook laadruimte tussen de wielen maken zou gaat zwaarte punt ook al voor gedeelte verlagen,

Banden en velgen,beetje naar de magere kant,steek er is 22x11-10 onder :) en maximale spoorbreedte dus gelijk met laadruimte.

de remork draagt naar voor af dat is totaal verkeerd moet juist andersom zijn, dan zal u quad veel stabieler bollen op de verharde weg en veel meer grip hebben in het onverharde...;

dan meer bodemvrijheid en vering in optie mss.

maar een leuk begin. :applaus:
nog maar s (zie eerste post) : ONDERSTEL IS VOORLOPIG/EXPERIMENTEEL/NIET AF :roll: :afgestudeerd:

11 is te breed, tis niet voor modder-modder, profiel die er uiteindelijk opmoet is de maxxis bighorn (ideale all-round band)

laadruimte is berekend op plaatsing bagage (en ook het waterreservoir en benzinejerryvan)

maar idd, een goe begin :mrgreen:

Afbeelding
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Plaats reactie