QUADCENTRALE GARANTIE ?
- Red King
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Quad is hersteld. Bij een Suzuki-dealer. Prijs van de CDI 414 €.
Van quadcentrale geen enkele reactie. Hij lijkt wel van de aardbol verdwenen.
Wie laatste lacht, best lacht.
@ Brutus : het ging niet om die paar honderd euro minder. Op die moment werden kingquads nog niet officieel verdeeld door Suzuki.
@ Brutus : het ging niet om die paar honderd euro minder. Op die moment werden kingquads nog niet officieel verdeeld door Suzuki.
Suzuki - Kingquad
-
- Quadrunner
- Contacteer:
@red king, kweet wat je wil zeggen, kbedoel maar : een importeur is verantw voor de garantie en zoals eerder gepost kan je ze bij een groothandel in belgie kopen met 2 jaar garantie zoals officieel..Red King schreef:Quad is hersteld. Bij een Suzuki-dealer. Prijs van de CDI 414 €.
bij mij kost een KingQuad met EU COC nu een 8700€ all in, ne zwarte 100€ meer en als er "vodden" zijn is dat 1 telefoontje naar de importeur en als het onder garantie valt is dat geen probleem
ik heb al wa bijgeleerd
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Quadrider
Iedereen mag zijn gedacht zeggen maar wat heeft uwen uitleg sportquads vs 4x4 te maken met dit topic?Fredd schreef:Albrecht , ik wilde juist reageren op het gene Peet #77 zegt over de sportquads , die jongen heeft gelijk en over mijn mond houden zal ik zelf wel beslissen of mag jullie geselecteerd groepje alleen maar hun gedacht zeggen misschien ?
Verder post je zoveel flauwekul als je wil, mij kan dat niet schelen...hou er wel rekening mee dat iedereen sport-quad, 4x4-quad, enduro en 4x4-wagens allemaal graag gebruik willen maken van onverharde wegen...een beetje samenhorigheid kan dus geen kwaad.
Dit is mijnen uitleg, doe er mee wat je wil.
http://forum.extreme4x4.be - join us !
Europese regelgeving? Verschil NL/BE/Duitsland
Ik ben bepaald geen jurist maar wil toch het volgende opmerken:
In Duitsland is de garantie overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar
De Nederlandse wet (Burgerlijk Wetboek) stelt dat een product in zijn algeemheid moet voldoen aan de verwachtingen die men daar redelijkerwijs aan kan stellen. Dit begrip is zeer rekbaar, en wordt in voorkomende gevallen door de rechtbank meestal in het voordeel van de consument uitgelegd!
Naar ik heb begrepen is ook de Belgische wet vrij duidelijk als het om garantie gaat, er moet toch inmiddels wel een algemene Europese norm zijn?
In mijn geval koop ik een nieuwe Raptor 700 bij een "niet Yamaha dealer" (uit netheid ga ik geen firmanaam
vermelden). Deze quad komt via Duitsland, simpel omdat het de kentekenafgifte vereenvoudigd. (Yamaha Nederland heeft het model nooit bij de RDW aangeboden voor "typegoedkeuring".
Naar mijn idee heeft dit voor de garantie uiteindelijk GEEN gevolgen, het betreft een Fabriekgarantie, waarvoor de verantwoordelijkheid als volgt verloopt: Fabrikant-Importeur/Handelaar.
Van groot belang is het voertuig bij de , in mijn geval, Nederlandse Fabrieksvertegenwoordiger aan te melden, dus Yamaha Nederland.,jezelf goed te informeren over de in de garantie/voorwaarden gestelde beperkingen, zoals gebruik van het voertuig, aanbrengen van modificaties e.d.
Het is mijn inziens zeer waardevol dit omderwerp verder uit te diepen, namen van handelaars doen verder niet terzake.
Ik hoop dat er onder de Quadfreaks onder ons een jurist is die hierop eens verder wil gaan
Greetz,
Luc
In Duitsland is de garantie overdraagbaar naar een nieuwe eigenaar
De Nederlandse wet (Burgerlijk Wetboek) stelt dat een product in zijn algeemheid moet voldoen aan de verwachtingen die men daar redelijkerwijs aan kan stellen. Dit begrip is zeer rekbaar, en wordt in voorkomende gevallen door de rechtbank meestal in het voordeel van de consument uitgelegd!
Naar ik heb begrepen is ook de Belgische wet vrij duidelijk als het om garantie gaat, er moet toch inmiddels wel een algemene Europese norm zijn?
In mijn geval koop ik een nieuwe Raptor 700 bij een "niet Yamaha dealer" (uit netheid ga ik geen firmanaam
vermelden). Deze quad komt via Duitsland, simpel omdat het de kentekenafgifte vereenvoudigd. (Yamaha Nederland heeft het model nooit bij de RDW aangeboden voor "typegoedkeuring".
Naar mijn idee heeft dit voor de garantie uiteindelijk GEEN gevolgen, het betreft een Fabriekgarantie, waarvoor de verantwoordelijkheid als volgt verloopt: Fabrikant-Importeur/Handelaar.
Van groot belang is het voertuig bij de , in mijn geval, Nederlandse Fabrieksvertegenwoordiger aan te melden, dus Yamaha Nederland.,jezelf goed te informeren over de in de garantie/voorwaarden gestelde beperkingen, zoals gebruik van het voertuig, aanbrengen van modificaties e.d.
Het is mijn inziens zeer waardevol dit omderwerp verder uit te diepen, namen van handelaars doen verder niet terzake.
Ik hoop dat er onder de Quadfreaks onder ons een jurist is die hierop eens verder wil gaan
Greetz,
Luc
3 jr (5000 km)Barossa 250 Nu Raptor 700
Namen handeleren beter achterwege laten...
Geachte collega's,
Het huidige topic is voor velen van groot belang, als we dit onderwerp verder willen uitdiepen, en ik zal daar zelf binnen mijn mogelijkheden mijn bijdrage aan leveren, is het van belang de namen van handelaren NIET te vernoemen.
- Eerstens is het recht van wederhoor, tweedens; iedereen op dit forum heeft een Nickname, niemands adres- of persoonlijke gegevens zijn vrijelijk beschikbaar. In een dergelijke situatie vindt ik het niet correct handelaren bij naam te noemen.
Ik zal jullie op de hoogte houden over de ontwikkelingen mbt mijn eigen ervaring met garantie, en hoop op waardevolle info van de overige geinteresseerden!
Groet,
Luc
Het huidige topic is voor velen van groot belang, als we dit onderwerp verder willen uitdiepen, en ik zal daar zelf binnen mijn mogelijkheden mijn bijdrage aan leveren, is het van belang de namen van handelaren NIET te vernoemen.
- Eerstens is het recht van wederhoor, tweedens; iedereen op dit forum heeft een Nickname, niemands adres- of persoonlijke gegevens zijn vrijelijk beschikbaar. In een dergelijke situatie vindt ik het niet correct handelaren bij naam te noemen.
Ik zal jullie op de hoogte houden over de ontwikkelingen mbt mijn eigen ervaring met garantie, en hoop op waardevolle info van de overige geinteresseerden!
Groet,
Luc
3 jr (5000 km)Barossa 250 Nu Raptor 700
wel dat geldt dan toch niet voor iedereen,Red King schreef:Waarom zou je de naam niet noemen. Hij heeft de kans om te reageren, maar doet het niet.
Het is een foefelaar eersteklas. Aan mij verkoop hij niks meer. En er zijn er nog van dat gedacht.
ik heb nog nooit problemen gehad bij hem, altijd correct geholpen geweest, uitleg en alles,
ik vindt dat dat dan ook gezegd mag worden want er zijn er zeker nog die niet te klagen hebben.
ik heb ook al eens slechte ervaringen gehad op plaatsen waar andere goed geholpen geweest zijn,
enzo kan de discussie hier wel blijven duren ...
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ikzelf ben ook altijd heel correct geholpen geweest door QuadCentrale.
Maar zoals Lucifer zegt, dat is een discussie zonder einde. De ene persoon
wordt hier beter geholpen dan daar, en voor iemand anders geldt dat juist andersom.
Iedereen denkt altijd dat hij recht in zijn schoenen staat en de handelaar maar
altijd alles moet op zich nemen en belopen (het 'klant is koning' principe wat mss een beetje uit de hand loopt).
Het zou ook altijd interessant beide kanten van het verhaal te horen, want in dit
specifiek geval krijgen we maar 1 kant te horen/lezen.
Greetz,
D.
wordt hier beter geholpen dan daar, en voor iemand anders geldt dat juist andersom.
altijd alles moet op zich nemen en belopen (het 'klant is koning' principe wat mss een beetje uit de hand loopt).
Het zou ook altijd interessant beide kanten van het verhaal te horen, want in dit
Greetz,
D.
-
- Quad Expert
Als ik mijn eerlijke reactie moet geven over quadcentrale... wij zijn daar allemaal klant en NOOIT 1 opmerking over gehad.
Altijd klaarstaan om ons te helpen tegen heel scherpe prijzen! Hij doet zijne winkel zelfs open buiten de openingsuren als ge
een telefoontje geeft en iets dringend nodig hebt.
Zal wss wel een communicatieprobleempje geweest zijn maja.
Altijd klaarstaan om ons te helpen tegen heel scherpe prijzen! Hij doet zijne winkel zelfs open buiten de openingsuren als ge
een telefoontje geeft en iets dringend nodig hebt.
Zal wss wel een communicatieprobleempje geweest zijn maja.
Quadcentrale zit hier ook op het forum. Ik geloof dat zijn forumnaam Fourtrax of zoiets is dus hij kan zich wel degelijk verdedigen.Delriva schreef:ikzelf ben ook altijd heel correct geholpen geweest door QuadCentrale.
Greetz,
D.
Maar in zijn plaats zou ik ook wijselijk zwijgen en me niet mengen in de discussie.
Wie een importquad koopt zou normaal moeten weten dat hij voor zijn garantie volledig afhankelijk is van de goodwill van de handelaar. En in dit geval is er blijkbaar weinig goodwill, om welke reden dan ook.
Dan is er ook nog de vraag: is de quad bij QC gekocht of alleen de (originele?) CDI ?BLUE BUCK schreef:Quadcentrale zit hier ook op het forum. Ik geloof dat zijn forumnaam Fourtrax of zoiets is dus hij kan zich wel degelijk verdedigen.Delriva schreef:ikzelf ben ook altijd heel correct geholpen geweest door QuadCentrale.
Greetz,
D.
Maar in zijn plaats zou ik ook wijselijk zwijgen en me niet mengen in de discussie.
Wie een importquad koopt zou normaal moeten weten dat hij voor zijn garantie volledig afhankelijk is van de goodwill van de handelaar. En in dit geval is er blijkbaar weinig goodwill, om welke reden dan ook.
Want dat staat nergens specifiek vermeld.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
red king heeft zijn king quad er nieuw gekocht
idd. klant is koning, maar baas blijft keizer
voor importquad ben je idd afhankelijk vd goodwill, wat in ce geen goede zaak is..
maar ja.. eindeloze discussies
idd. klant is koning, maar baas blijft keizer
voor importquad ben je idd afhankelijk vd goodwill, wat in ce geen goede zaak is..
maar ja.. eindeloze discussies
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -