Verschil van rijden met voorste velgen met offset 3+2 en 4+1

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Verschil van rijden met voorste velgen met offset 3+2 en 4+1

Bericht door Quadzillaboy »

Ik ben van plan mij voorste velgen te kopen van douglas, type Shamrock.
Nu is de offset van deze velgen 4+1 en standaard is dat 3+2. Nu had ik graag eens van iemand willen weten die met deze offset rijd wat het verschil is in rijden en ook hoeveel je quad smaller word vooraan. Ik weet dat is 2" en 2" = 5cm. Maar is het ook effectief zoveel?
Want ik heb al gelezen dat het niet de totale 5cm is.
In belgie rijden er niet zoveel met deze offset maar in Amerika bijna iedereen. En dat moet toch een rede hebben.

Alvast bedankt
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

FF voor de duidelijkheid: de offset is toch bijvoorbeeld dat de binnenkant van je velg 4 inch is en je buitenkant 1 inch?
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

ja, dat is het :D
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
jossoh
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 19:26

Bericht door jossoh »

Hier stond wat doms*** (ooit)
Laatst gewijzigd door jossoh op ma 02 apr, 2007 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

maakt wel iets uit: minder 'bump steer' (dus minder schokken op je stuur als je in putten rijdt). Maar ik heb hier geen ervaring mee.
White LTZ-450 - powered by MSD -
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.

even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
CustomCoatingsHelvoirt
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

yamaha tri-z schreef:het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.

even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in


da vindt ik goe gezegd tri-z! :wink:
t'is mij opgevallen dat jossoh vaak reageert zonder er iets van te kenne!
waardoor hij elke keer reactie uitlokt!
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

Maar niemand op het forum die met velgen rijd met een offset van 4+1?
En zouden er echt geen nadelen aan zijn?
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 977
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
Locatie: zuid-limburg
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

http://www.z400central.com/invision/ind ... ffset+rims

http://www.z400central.com/invision/ind ... =63960&hl=

Als ik dit zo lees hoe meer de plaat in het midden staatof standaard offset hoe beter het is.
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

?

beeld je in dat je vooraan spoorverbreders van een halve meter hebt gemonteerd, en je rijdt in een putje dat bvb je achterwiel naar achteren duwt, dan zal je het wel voelen aan je stuur. Het omgekeerde is dus ook waar: hoe dichter je loopvlak van je wiel bij het scharnierpunt komt, hoe minder je hier last van hebt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

Dus hoe meer je wielen naar binnen staan, hoe beter
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
tointjuh
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1046
Lid geworden op: ma 24 jan, 2005 17:34
Locatie: Nederland

Bericht door tointjuh »

Dus hoe meer je wielen naar binnen staan, hoe lichter het stuurt :)
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Twan #33 schreef:http://www.z400central.com/invision/ind ... ffset+rims

http://www.z400central.com/invision/ind ... =63960&hl=

Als ik dit zo lees hoe meer de plaat in het midden staatof standaard offset hoe beter het is.


het is juist zo dat hoe meer de plaat naar buiten staat hoe beter.
dit zorgt er voor dat het draaipunt van je spindel zo ver mogelijk naar het middel punt van de velg komt.

een wiel draaid toch ook altijd het best op zijn as
CustomCoatingsHelvoirt
Quadzillaboy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
Locatie: Vlaams-brabant

Bericht door Quadzillaboy »

Er rijden er zelfs bij die velgen hier op het forum maar ik denk niet dat die weten dat het een andere offset is :lol: :lol:
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
fastrogeke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer

Bericht door fastrogeke »

hoi.als eerste.volgens mij is het zo dat hoe verder de velg naar buiten steekt(lees spoorverbreders.bredere armen,of andere velgen) de quad hierdoor breder wordt.en hierdoor natuurlijk ook stabieler.dat is natuurlijk een groot voordeel.maar er zit ook een nadeel aan vast.hoe verder de velg naar buiten komt te staan(lees spoorverbreders-andere velgen) hoe zwaarder de quad gaat sturen,maar ook de lagers belast worden van je naaf waar het wiel op gemonteerd zit.je verplaatst de lijn die door de velg en het draaipunt van de naaf naar buiten.en qua sturen heb ik het zelf mogen ervaren.had spoorverbreders geplaatst en mijn quad stuurde op de baan zodanig zwaar dat ik ze eraf gegooid heb.een wereld van verschil.DIT alles heb je niet als je bredere armen monteert.de lijn door de velg en wielnaaf blijft dan hetzelfde.hoop dat je wat hebt aan dit antwoordt.en mensen correct me if iam wrong pleasse :rock:
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Plaats reactie