Verschil van rijden met voorste velgen met offset 3+2 en 4+1
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
Verschil van rijden met voorste velgen met offset 3+2 en 4+1
Ik ben van plan mij voorste velgen te kopen van douglas, type Shamrock.
Nu is de offset van deze velgen 4+1 en standaard is dat 3+2. Nu had ik graag eens van iemand willen weten die met deze offset rijd wat het verschil is in rijden en ook hoeveel je quad smaller word vooraan. Ik weet dat is 2" en 2" = 5cm. Maar is het ook effectief zoveel?
Want ik heb al gelezen dat het niet de totale 5cm is.
In belgie rijden er niet zoveel met deze offset maar in Amerika bijna iedereen. En dat moet toch een rede hebben.
Alvast bedankt
Nu is de offset van deze velgen 4+1 en standaard is dat 3+2. Nu had ik graag eens van iemand willen weten die met deze offset rijd wat het verschil is in rijden en ook hoeveel je quad smaller word vooraan. Ik weet dat is 2" en 2" = 5cm. Maar is het ook effectief zoveel?
Want ik heb al gelezen dat het niet de totale 5cm is.
In belgie rijden er niet zoveel met deze offset maar in Amerika bijna iedereen. En dat moet toch een rede hebben.
Alvast bedankt
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
lonestar/laeger's pro-trax
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.
even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
CustomCoatingsHelvoirt
yamaha tri-z schreef:het verschil tussen 4+1 en 3+2 is dat bij een 4+1 velg het punt waarop je spindels draaien meer naar center van de velg zitten waardoor je quad lichter stuurt.
even voor jossoh ik maak uit je reactie op dat dit weer een punt is waarvan je het niet zeker weet of je gelijk hebt.
geef dan aub geen reactie want er zit wel degelijk verschil in
da vindt ik goe gezegd tri-z!
t'is mij opgevallen dat jossoh vaak reageert zonder er iets van te kenne!
waardoor hij elke keer reactie uitlokt!
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
-
Twan #33
- Quadrunner

- Berichten: 977
- Lid geworden op: di 25 okt, 2005 21:47
- Locatie: zuid-limburg
- Contacteer:
http://www.z400central.com/invision/ind ... ffset+rims
http://www.z400central.com/invision/ind ... =63960&hl=
Als ik dit zo lees hoe meer de plaat in het midden staatof standaard offset hoe beter het is.
http://www.z400central.com/invision/ind ... =63960&hl=
Als ik dit zo lees hoe meer de plaat in het midden staatof standaard offset hoe beter het is.
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
?
beeld je in dat je vooraan spoorverbreders van een halve meter hebt gemonteerd, en je rijdt in een putje dat bvb je achterwiel naar achteren duwt, dan zal je het wel voelen aan je stuur. Het omgekeerde is dus ook waar: hoe dichter je loopvlak van je wiel bij het scharnierpunt komt, hoe minder je hier last van hebt.
beeld je in dat je vooraan spoorverbreders van een halve meter hebt gemonteerd, en je rijdt in een putje dat bvb je achterwiel naar achteren duwt, dan zal je het wel voelen aan je stuur. Het omgekeerde is dus ook waar: hoe dichter je loopvlak van je wiel bij het scharnierpunt komt, hoe minder je hier last van hebt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Twan #33 schreef:http://www.z400central.com/invision/ind ... ffset+rims
http://www.z400central.com/invision/ind ... =63960&hl=
Als ik dit zo lees hoe meer de plaat in het midden staatof standaard offset hoe beter het is.
het is juist zo dat hoe meer de plaat naar buiten staat hoe beter.
dit zorgt er voor dat het draaipunt van je spindel zo ver mogelijk naar het middel punt van de velg komt.
een wiel draaid toch ook altijd het best op zijn as
CustomCoatingsHelvoirt
-
Quadzillaboy
- Quadrunner

- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 12:59
- Locatie: Vlaams-brabant
-
fastrogeke
- Quadrider

- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
hoi.als eerste.volgens mij is het zo dat hoe verder de velg naar buiten steekt(lees spoorverbreders.bredere armen,of andere velgen) de quad hierdoor breder wordt.en hierdoor natuurlijk ook stabieler.dat is natuurlijk een groot voordeel.maar er zit ook een nadeel aan vast.hoe verder de velg naar buiten komt te staan(lees spoorverbreders-andere velgen) hoe zwaarder de quad gaat sturen,maar ook de lagers belast worden van je naaf waar het wiel op gemonteerd zit.je verplaatst de lijn die door de velg en het draaipunt van de naaf naar buiten.en qua sturen heb ik het zelf mogen ervaren.had spoorverbreders geplaatst en mijn quad stuurde op de baan zodanig zwaar dat ik ze eraf gegooid heb.een wereld van verschil.DIT alles heb je niet als je bredere armen monteert.de lijn door de velg en wielnaaf blijft dan hetzelfde.hoop dat je wat hebt aan dit antwoordt.en mensen correct me if iam wrong pleasse 
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage

