nieuwe quad gekocht

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
jones
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jones »

pfff ik heb enkel dat EC attest voor de rest had die kerel niets van douane documenten ofzo...
ik stap maandag gewoon verzekeringskantoor binnen en dan zullen we het direct weten he

maar dit artikel heb ik ondertussen gevonden en die laatste optie gaat me 500 euro kosten....das een stuk minder

fotos volgen hoor ;-)
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

je heb toch je EC attest? dan is dat laatste artikel niet van kracht voor jou... lees maar goed...

(U heeft geen Europees Certificaat en bovendien is het voertuig ingeschreven in een land buiten de Europese Economische Zone of het is helemaal nog niet ingeschreven? Dan moet u met het voertuig naar de technische keuring.)

wat wel kan zijn is dat je met je EC papier naar de keuring moet voor een administratieve keuring, maar das alles kost 9€ dacht ik.
greetz
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

Validering van 't EC attest gebeurt niet op de keuring maar bij FOD verkeer.
't Adres staat onder punt 1 van dat handig PDF'je.

Blijf je wel nog steeds met het probleem zitten dat je om een nieuw voertuig in te schrijven een douanevignet & btw-vignet nodig hebt. Moet je eigl. krijgen van de verkoper als je 't voertuig
niet zelf ingevoerd hebt.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

kga hier niet om strijden,maar onlangs zo ne moto ook ingeschreven en had enkel men ECpapier, ben hiermee naar de keuring gegaan samen met aankoopfactuur en zij hebben zo een roos papier opgemaakt waarmee je dan bij de verzekering gaat en zij op hun beurt invullen en naar div sturen.
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

@robby :o 'om strijden' :o

't Is hier de bedoeling dat iedereen wat opsteekt van mekaar hé!

De procedure die jij aanhaalt is mij wel gewoon onbekend en daarom
interessant.

Wordt de motor dan technisch gecontroleerd of gaat het gewoon om een
administratieve procedure?
jones
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jones »

bij mijn verzekeraar wisten ze het ook niet...ze gingen mij morgen terugbellen hoe het moet gebeuren :-)

het blijft spannend :roll:
Plaats reactie