Hoeveel km's ongeveer vooraleer zware stukken aan quad?
Hoeveel km's ongeveer vooraleer zware stukken aan quad?
Weet er iemand hoeveel km's je ongeveer kunt rijden met een quad zonder dure stukken eraan te hebben (bij gewoon rijden op veldwegen en in plassen en op de baan)? Heb het hier dus nie over wa lagers die stukgaan maar over de compressie en krukas en dergelijke (de dure stukken dus)...
De 450cc klasse nie meegerekend want die moeten al veel vroeger binne gaan voor stukken eh.
De 450cc klasse nie meegerekend want die moeten al veel vroeger binne gaan voor stukken eh.
Quads worden bij mij nie afgebeuld, zien wel redelijk wa modder (wel slecht voor dichtingen van lagers) maar gaan nooit hoog in toeren en ook bijna nooit heel lang aan zelfde snelheid.
' k heb het vooral over de z400 enzo en de utility's (die volgens mij het toch langer moeten kunnen volhouden)
k heb zelf een kfx 700 maar hiervan heb ik al gehoord dat de motor oerdegelijk zou moeten zijn
' k heb het vooral over de z400 enzo en de utility's (die volgens mij het toch langer moeten kunnen volhouden)
k heb zelf een kfx 700 maar hiervan heb ik al gehoord dat de motor oerdegelijk zou moeten zijn
euuh correctieVincenzo schreef:dat is het blok van de Z ook da krijgt ge nie stuk als ge da waardig behandelt
heb mijn suzu volledig in puin gereden en die kreeg ook de broodnodige onderhoudjes
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
albrecht
- Quadrider

BruteV van bij ons heeft met zijn FFX700 : 17.000 km en dit zonder problemen
http://forum.extreme4x4.be - join us !
-
albrecht
- Quadrider

Zijn KFX wordt meer gebruikt om op de baan te rijdenbiestig schreef:Da's toch al goed, en gellie rijdt dan nog goed extreem in de modder!
http://forum.extreme4x4.be - join us !
ik denk dat dat moeilijk te zeggen is, de ene quad is de andere niet.
En velen verstaan onder onderhoud de olie verversen en de luchtfilter proper maken, maar periodiek je compressie meten en speling op je krukaslagers en zo kan veel schade voorkomen.
Als je tijdig een revisie doet van piston, penlager, krukas lagers (en eventueel cilinderwand) is je kans op grote stukken veel kleiner.
En velen verstaan onder onderhoud de olie verversen en de luchtfilter proper maken, maar periodiek je compressie meten en speling op je krukaslagers en zo kan veel schade voorkomen.
Als je tijdig een revisie doet van piston, penlager, krukas lagers (en eventueel cilinderwand) is je kans op grote stukken veel kleiner.
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
is een nutteloze vraag eigenlijk, alles hangt af van quad en rijder,als ik na elke rit quad afstoom en alles chek en daarna doorsmeer en invet dan ga ik de kleine dingen snel opmerken (spelingen op de bussen van de armen enzo) maar deze gaan minder snel stuk gaan omdat ik ze goed onderhoud.
tegen iemand die gaat rijden,quad afstoomt en in de garage zet en volgende week terug hetzelfde,die enkel naar de dealer gaan als er iets misgaat (zoals ik vele zie bij ons) jah,dan zijn het dure stukken.
en de ene quad kan daar beter tegen als de andere...
net zoals bij enduro motoren, yamaha wr en honda xr kunnen daar bevoorbeeld veel beter tegen dan een ktm...
greetz
tegen iemand die gaat rijden,quad afstoomt en in de garage zet en volgende week terug hetzelfde,die enkel naar de dealer gaan als er iets misgaat (zoals ik vele zie bij ons) jah,dan zijn het dure stukken.
en de ene quad kan daar beter tegen als de andere...
net zoals bij enduro motoren, yamaha wr en honda xr kunnen daar bevoorbeeld veel beter tegen dan een ktm...
greetz
Ik heb 2 jaar een KFX400 gehad. Daar heb ik kwa onderhoud niets aan gedaan behalve regelmatig olie verversen en filter schoonmaken.
Zelfs de originele tandwielen zaten er nog op.
Wanneer je zuinig omspringt met de quad, en een quad kiest die PAST bij het doel wat je ervoor hebt, dan kun je er JAREN mee vooruit.
In KM's is dat moeilijk uit te drukken bij een quad. Maar vaak is de motor afgeleid van een 2 wieler (bijv. KFX/Z afgeleid van DRZ400S) . Kijk eens op de motorfora om te kijken welke kilometerstanden ze halen met die blokken.
Zelfs de originele tandwielen zaten er nog op.
Wanneer je zuinig omspringt met de quad, en een quad kiest die PAST bij het doel wat je ervoor hebt, dan kun je er JAREN mee vooruit.
In KM's is dat moeilijk uit te drukken bij een quad. Maar vaak is de motor afgeleid van een 2 wieler (bijv. KFX/Z afgeleid van DRZ400S) . Kijk eens op de motorfora om te kijken welke kilometerstanden ze halen met die blokken.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
de meesten garanderen voor een z400 200h dacht ik. Er zijn er die er meer doen. Ikzelf heb er zo wat meer dan 200h opzitten en het is wel aangeraden om dan een complete revisie te doen. Zo waren mijn krukas lagers versleten (teveel speling voor een C3 lager), distributieketting aandrijvind zag er ook niet fris uit wat niet wil zeggen dat nog een jaar rijden zonder pb nog ging kunnen. Crank balancer tandwielen waren ook niet fris wat niet wil zeggen dat die nog een jaar gingen uithouden. Maar voor zekerheid alles vervangen.
Oliepomp vertoonde inwendig krassen waardoor oliedrukverlies kan optreden. Voor 25 euro heb je het compleet onderdeel dus daarvoor moet je het ook niet laten.
Verder ziet de versnellingsbak topklasse uit, maar voor zekerheid 2e en 3e vitesse vervangen. Ambriage is als nieuw (ik gebruik dan ook telkens de koppeling). Zo vernieuw je dan best ook de kleppen want er zijn al gevallen geweest dat die gewoon in 2 breekt omdat die aan elkaar gelast zijn. Aftermarket titanium klepkes steken. Vergeet ook de klepveren, oil seals en klephouders niet.
Zo zijn er nog een tal van zaken die dan best vernieuwd worden. Een blok open vernieuw dan maar meteen alle lagers. Origineel lagers zijn duur maar er zijn enkele die je kan krijgen van SKF. De andere zijn speciaal gemaakt voor suzuki. (breedte, belasting, ...).
Indien krukas en piston kijk je hiervoor best over de plas. Hetgeen je voor een origineel krukas betaald hier in belgie kan je over de plas een stoker crank en JE piston voor hebben + shim voor op de cilinder en JE piston aangepast aan stroker Crank ! !
Dit is het zowat.
De Z400 blok of DRZ motor is een echt betrouwbaar en degelijk blok als die behandeld word zoals het moet. Ik heb 1j en een half offroad gereden en dan nadien op crossparcour gereden. Blok is nu 3j en is niet slecht om nu mijn revisie te doen zodat ik nogmaal kan geniet van 3 schitterende jaren.
mvg
Andries
Oliepomp vertoonde inwendig krassen waardoor oliedrukverlies kan optreden. Voor 25 euro heb je het compleet onderdeel dus daarvoor moet je het ook niet laten.
Verder ziet de versnellingsbak topklasse uit, maar voor zekerheid 2e en 3e vitesse vervangen. Ambriage is als nieuw (ik gebruik dan ook telkens de koppeling). Zo vernieuw je dan best ook de kleppen want er zijn al gevallen geweest dat die gewoon in 2 breekt omdat die aan elkaar gelast zijn. Aftermarket titanium klepkes steken. Vergeet ook de klepveren, oil seals en klephouders niet.
Zo zijn er nog een tal van zaken die dan best vernieuwd worden. Een blok open vernieuw dan maar meteen alle lagers. Origineel lagers zijn duur maar er zijn enkele die je kan krijgen van SKF. De andere zijn speciaal gemaakt voor suzuki. (breedte, belasting, ...).
Indien krukas en piston kijk je hiervoor best over de plas. Hetgeen je voor een origineel krukas betaald hier in belgie kan je over de plas een stoker crank en JE piston voor hebben + shim voor op de cilinder en JE piston aangepast aan stroker Crank ! !
Dit is het zowat.
De Z400 blok of DRZ motor is een echt betrouwbaar en degelijk blok als die behandeld word zoals het moet. Ik heb 1j en een half offroad gereden en dan nadien op crossparcour gereden. Blok is nu 3j en is niet slecht om nu mijn revisie te doen zodat ik nogmaal kan geniet van 3 schitterende jaren.
mvg
Andries
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u