Motor motorblok in quad leggen.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...

Welk blok R1 of R6

R1
29
64%
R6
16
36%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

Je kan er ook een CR 250 of 500 blok erin lepelen 8) . Of de LT 500 R van Yamah Tri-Z kopen, heb je ook genoeg vermogen.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

LT 500 gaat die hard dan? Heb je een filmpje van, wil wel effe keer zien zo n ding.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Suzuki
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 165
Lid geworden op: di 09 mei, 2006 18:40
Locatie: Heukelom

Bericht door Suzuki »

Dat ding is standaard 65 pk. Ga er maar vanuit dat die machientjes vooruit gaan. Ik denk dat hij ongeveer even snel is als een VLS KTM 560.
Je moet het filmpje euroquadweekend 2006 ff van http://www.dqt.be af downloaden. In het begin zie hem alleen maar, maar ik denk dat hij daar nog niet eens voluit gaat aan het toerental te horen.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

SlOoT schreef:
Teunie schreef:Ik denk eigenlijk dat je je handen al meer dan vol genoeg hebt aan een getuned Raptor 700 blok.
Uitlaat, filter, injectie, CDI, nokkenassen, high comp en eventueel overbore. Dan zal dat gebakje hard genoeg gaan hoor!
Maar de levensduur van een standaard R1/R6 blok zal wel langer zijn dan van een flink opgevoerde Raptor 700 blok. :p
Als je het goed doet niet ;)
Standaard Raptor is qua tuning echt tam gehouden door Yamaha.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Krachten in een ééncilinder liggen stuk hoger dan in een viercilinder met dezelfde inhoud. Simpele wet in de automechanica: hoe meer cilinders hoe stabieler de motor (voor de zelfde cc uiteraard). Daardoor gaat het r1/r6 blok standaard altijd beter gaan dan het zwaar opgefokte 700cc blok en ook langer mee gaan omdat ge al vies moet doen met die eencilinder om aan dezelfde standaard pk'kes van de r6 te komen.

Toegevoegd na 1 minuten:

maar eencilinder is natuurlijk wel kwa koppel veel interessanter daar dat bij die viercilinder veel hoger in de toeren ligt.
pieterquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 140
Lid geworden op: za 27 mei, 2006 19:21
Locatie: Quadland

Bericht door pieterquad »

Het is weer een tijdje geleden, maar ik heb hier en daar wat rondgekeken een nu is mijn oog gevallen op een ducati motor, vanwege de mooie vorm van de motor wat mij gemakkelijker in lijkt te bouwen dan bijv een r6.
Over het frame heb ik ook een tijdje nagedacht en nu dacht ik bij mijzelf om alleen een kaal frame te kopen dus zonder a armen swingarm enz, en om dat kale frame op te bouwen met allemaal aftermarket onderdelen die zorgen voor een betere wegligging.
Maar nu is mijn vraag welk frame is het ruimste.
En is er een merk swingarm die extreem sterk is.

gr pieter
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ben benieuwd naar je project maar ik hoop wel dat je weet wat je je op de hals haalt...
Zou niet het eerste projectje zijn wat afloopt in tranen...

Wat heb je aan zoveel vermogen in een quadframe? Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen.

Wat frames betreft denk ik dat een Raptorframe vrij veel speelruimte biedt omdat het standaard Raptorblok vrij groot is.
Denk dat je daarmee de beste kans maakt. Je zult wel flink moeten verstevigen want anders gaat het scheuren als een gek.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Of een Bombardier DS650 frame...

En die Ducati V2 blokken zijn regelmatig te koop op ebay duitsland :p
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja Bombardierframe is ook een goeie. Wel moeilijker te krijgen als een Raptorframe.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
kenwood96
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: do 01 feb, 2007 22:41

Bericht door kenwood96 »

Ik denk dat een suzuki TL1000 R of S blok wel interessant is
Het R1 blok gaat ferm tegenvallen in lage toeren, en onberijdbaar en levensgevaarlijk eens hij in de sweet spot komt...

Persoonlijk denk ik dus dat een 2-cillinder 1000 cc wél ideaal is, veel koppel onderin, en HP bovenin, als je het aankunt...

Ben nieuw op Quad gebied, en ben op zoek naar een Rappy 660, maar een TL-blok zou niet teveel kosten...
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

ik denk dat het veel simpeler kan (goedkoper zeker)
koop een banshee en gooi er een paar grote cilinders op, 500cc ofzo
zoon 1000cc v2 kost een bak geld, daar krijgt een paard de hik van
R1 blok valt kwa kosten wel mee, maar is moeilijk in te bouwen
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie