Sneller gaan met LT-Z400
Sneller gaan met LT-Z400
Hallo,
Ben nieuw hier op het forum en heb sinds een kleine 2 maanden een Suzuki LT-Z400. Ik heb deze 2dehands gekocht en hij is van 2003.Ik gebruik heb 90% op de baan.
Momenteel liggen er nog de originele banden dus de quad heeft niet veel gereden.
Toen ik hem kocht stond er wel een andere uitlaat op maar ze hebben de originele teruggezet die nooit gebruikt was.
Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
Bedoeling is om ook andere velgen te zetten met baanbanden maar weet niet welke maat het beste is.
geef maar suggesties
greetz
Tommy
Ben nieuw hier op het forum en heb sinds een kleine 2 maanden een Suzuki LT-Z400. Ik heb deze 2dehands gekocht en hij is van 2003.Ik gebruik heb 90% op de baan.
Momenteel liggen er nog de originele banden dus de quad heeft niet veel gereden.
Toen ik hem kocht stond er wel een andere uitlaat op maar ze hebben de originele teruggezet die nooit gebruikt was.
Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
Bedoeling is om ook andere velgen te zetten met baanbanden maar weet niet welke maat het beste is.
geef maar suggesties
greetz
Tommy
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Als je een hoge band steekt bv. 22'',dan zal je nog enkele km/uur winnen
White-Red Raptor 700 '2008
-
vanpee jelle
- Quadracer

- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
Als je vooraan het tandwiel groter steekt ga je zien dat er een plaatje(case saver) in de weg zit ofwel slijp je dat een beetje af ofwel doe je dat weg maar dan heb je geen bescherming meer in het geval je ketting eventueel moest overvliegen.Vooraan zit bij mij het origineel tandwiel nog op maar achter zit er een 35tand op.Andere uitlaat en rejetten scheelt ook al wat of,zoals ik,een TM36 carb.erop.
Enjoy your ride...
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Re: Sneller gaan met LT-Z400
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installerenTommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
White LTZ-450 - powered by MSD -
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?Fré schreef:wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installerenTommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.![]()
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Re: Sneller gaan met LT-Z400
nee, een dealer bestelt gewoon wat je vraagt. Je moet de case saver zelf nog wat modificeren.Tommy22 schreef:Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?Fré schreef:wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installerenTommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.![]()
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
dat is zijn geld niet waard, tenzij je echt wat aan je luchtfilterdeksel wil wijzigen. Gains hiervan zijn vrij minimaal. Wil je echt een boost dan vind ik een carb het van het.KEVIN-RAPTOR #6 schreef:het is eigenlijk een powerpakketTommy22 schreef:daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een dyno kit ook nog
Indien ik alles zou moeten herdoen dan zou ik het in deze volgorde doen:
1) carb en luchtfilterdeksel open doen (dan moet je geen 60 euro verspillen aan een jetkit (zogenaamde power kit, lol, de zeveraars
2) cams
3) compressie
4) uitlaat (dan pas, zo heb je langer een stil quadje
...
Laatst gewijzigd door Fré op za 27 jan, 2007 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Ja, maar dan zit je weer met die klote standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
BULLET-PROOF
- Quadverslaafde

- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05


